Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

ATI HD3850/HD3870/ X2 brukererfaringer og OC.

leifeinar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmmm.. :hmm: Jeg kjører korta mine (crossfire) på 850/2500 uten noen vmod av noe slag. Kortene virker dønn stabil både i 3dmark og spill som feks Call of Duty Modern Warfare. Jeg må bare si at COD4 ser lekkert ut med oppløsning på 20xx X 15xx og alt på max, og det på tross av at det "bare" er dx9 :yes:

Angående minneklokken ser det ut som om 2500MHz er max stabile hastighet på minnet. Det kan klokke høyere uten problemer, men det blir artifacts i 3dmark, men uansett er jeg ganske fornøyd :grin:

Endret av Kent -amdme-
Lenke til kommentar
Hmmm.. :hmm: Jeg kjører korta mine (crossfire) på 850/2500 uten noen vmod av noe slag. Kortene virker dønn stabil både i 3dmark og spill som feks Call of Duty Modern Warfare. Jeg må bare si at COD4 ser lekkert ut med oppløsning på 20xx X 15xx og alt på max, og det på tross av at det "bare" er dx9 :yes:

Angående minneklokken ser det ut som om 2500MHz er max stabile hastighet på minnet. Det kan klokke høyere uten problemer, men det blir artifacts i 3dmark, men uansett er jeg ganske fornøyd :grin:

Er korta stabile på 850/2500i Crysis? Hos meg kan jeg klokke mitt skjermkort veldig mye høyere til 3dmark enn crysis. Har nVidia da. Crysis virker som om det stresser skjermkortet dobbelt så hardt som 3dmark.

Lenke til kommentar

Er korta stabile på 850/2500i Crysis? Hos meg kan jeg klokke mitt skjermkort veldig mye høyere til 3dmark enn crysis. Har nVidia da. Crysis virker som om det stresser skjermkortet dobbelt så hardt som 3dmark.

Har ikke sjekket Crysis enda.. får vel muligheten til det i kveld..tror jeg :ph34r:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Nei. Det ville jo vært en forbrytelse
:)

har egentlig ventet litt i spenning på hva du skulle klare med det kortet. har du et lite sammendrag over hva du har gjort? v-mod, hvilken bios osv

Har ikke mer å bidra med enn det jeg har skrevet tidligere.

Og jeg har ikke tenkt å hverken voltmodde eller flashe bios (har dårlig erfaring med bios-flash mtp forbedring av klokkeegenskaper).

Er foreløpig ikke fornøyd med Powercolor-kortet. Det skal ikke "godta" overklokking via CC for så å krasje i AquaMark/3DMark01 ved selv den minste økning av memklokk. :mad:

Kan godt være at kortet rett og slett er ett mandagseksemplar. Har jo dessverre hatt ett par/tre sånne før.

Alltid da ett ATI-kort av en eller annen grunn. :hmm:

Har nå reinstallert XP for å sjekke om det kan hjelpe på ustabilitet mtp klokking.

(Dette var en "råtten" XP-installasjon som jeg har oppgradert med både nytt hk og skjermkort opptil flere ganger).

:)

Lenke til kommentar

Har Powercolor "PCS" 3870.Core klokker greit til 850MHz "crysis stabilt",men minnet klokker ikke en MHz over 2400.Dette gjelder som sagt Crysis.Jeg bruker orginalbios og ingen mod av noe slag.

I 3DMark06 klokker det til 875/2450MHz uten artifacts.Kan også kjøre loop over lang tid uten problem.

Tror flere som har kjørt kun 3DMark får seg en aha opplevelse når de fyrer opp Crysis.Synes det er noen vel optimistiske frekvenser på 3870 kortene her som blir oppgitt som stabile.Tenker da på umodda kort.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Tror flere som har kjørt kun 3DMark får seg en aha opplevelse når de fyrer opp Crysis.Synes det er noen vel optimistiske frekvenser på 3870 kortene her som blir oppgitt som stabile.Tenker da på umodda kort.

Helt enig.

Jeg la inn en "clean install" idag for å sjekke om det hadde noe å si.

Det hadde det ikke. :(

Prøvde med ulike versjoner av ATI's driver.

De som fulgte med i esken (som noen her utrolig nok ikke er istand til få installert) er de som er "best" mtp OC.

Siste/nyeste (8.1) er klart dårligst.

Ikke snakk om at kortet lar seg klokke (stabilt i alle benchmarks) over default memklokk (2340).

Ikke er det store forskjeller å spore i "scores" å klokke GPU heller.

Når det er sagt har jeg sett tråd på nettet (konkurranse i OC av HD3870-versjoner) hvor enkelte med samme kort rapporterer klokk på opp mot og over 900 på GPU og godt over 2600 på mem.

Jeg misliker *sterkt* å kjøpe hw som ikke lar seg klokke, men det er noe man opplever av og til.

:cry:

Lenke til kommentar

Helt enig.

Jeg la inn en "clean install" idag for å sjekke om det hadde noe å si.

Det hadde det ikke. :(

Prøvde med ulike versjoner av ATI's driver.

De som fulgte med i esken (som noen her utrolig nok ikke er istand til få installert) er de som er "best" mtp OC.

Siste/nyeste (8.1) er klart dårligst.

Ikke snakk om at kortet lar seg klokke (stabilt i alle benchmarks) over default memklokk (2340).

Ikke er det store forskjeller å spore i "scores" å klokke GPU heller.

Når det er sagt har jeg sett tråd på nettet (konkurranse i OC av HD3870-versjoner) hvor enkelte med samme kort rapporterer klokk på opp mot og over 900 på GPU og godt over 2600 på mem.

Jeg misliker *sterkt* å kjøpe hw som ikke lar seg klokke, men det er noe man opplever av og til.

:cry:

Jeg synes så synd på deg. Å få hardware som ikke overklokker er som å få en splitter ny 30" med halvparten av pixlene døde - og null garanti p.g.a netshopen har lagt ned og heller startet kebabsjappe på hjørnet.

Hvilken kjøling har du, og hvilket program bruker du? Muligens bios'en din er sær. Vis du har et PCI kort liggendes, ville jeg absolutt prøvd å flashe - det er jo fullt mulig å flashe tilbake igjen.

Noen som har hørt noe om ATITool i ny version som støtter voltendringer?

Lenke til kommentar

Hei dere.

Skal vurdere å gå til innkjøp av dette:

Antec Nine Hundred

Antec TriCool 120mm Trilight LED 75027-1

OCZ StealthXStream 600 Watt

PowerColor Radeon HD 3870 512 MB

Samsung SpinPoint T166 500 GB SATA

Thermaltake Blue Orb II

TwinMOS DDR3-1066 1024 MB

Western Digital Raptor X (150 gb 10000rpm)

Pluss at jeg har et Asus P5K3 og en q6600.

Hvordan vil dette kjøre med 3870 i crossfire?

Endret av HenrikTheGuitar
Lenke til kommentar

Kjørte nettopp 3dMark06 med systemspeccs i profil og fikk 15000~ i score. Er dette vanlig? Jeg installerte og gjorde ingenting med oppløsning what so ever, har dette noe å si for den endelige scoren 3dMark avgjør, eller er alle 3dmark scores basert på hvor bra den gjør det i hver enkelt oppløsning og regner om det slik at man får samme score som om man hadde dårligere oppløsning osv?

Endret av Centuss
Lenke til kommentar
Hei dere.

Skal vurdere å gå til innkjøp av dette:

Antec Nine Hundred

Antec TriCool 120mm Trilight LED 75027-1

OCZ StealthXStream 600 Watt

PowerColor Radeon HD 3870 512 MB

Samsung SpinPoint T166 500 GB SATA

Thermaltake Blue Orb II

TwinMOS DDR3-1066 1024 MB

Western Digital Raptor X (150 gb 10000rpm)

Pluss at jeg har et Asus P5K3 og en q6600.

Hvordan vil dette kjøre med 3870 i crossfire?

Bra det, men:

Kjøp heller 4gb med DDR2 RAM for samme pris

Kjøp det billigste 3870

Bytt til et DDR2 kort

Bytt CPU-kjøler til noe annet; f.eks Noctua, Thermalright, Schyte, osv.

Ikke kjøp raptop, en 1tb disk yter nesten likt(ettersom raptorene er gamle).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

@todda7:

Det er vel ikke akkurat synd på meg.

Litt uflaks må man regne med av og til. :)

Har hatt 3 ATI-kort nå som jeg vil si ha vært "kalkuner".

Ett X800XT PE som ikke klokket stort på minnet, ett X1800XT som knapt klarte stock mem, og nå dette Powercolor HD3870 PSC.

Du er nok inne på noe når det gjelder Bios.

Tipper det kan være en BIos-versjon på dette kortet som har for stramme minne-timings kombinert med litt lav/ikke optimal VMem. Det gir jo helt klart godkjente scores stock/lettere klokket (ref. sig).

Tviler likevel på at det dukker opp en Bios fra Powercolor/Tul som fikser dette. :(

Når det gjelder "Voltmod" er det opptil flere tråder på xs.org om disse korta (HD3850/3870).

Det er kun "hardmodding" som gir noe resultat.

Slik jeg har forstått det.

Jeg kommer sikkert til å kjøpe ett nytt kort, og la dette kortet gå i noe jeg selger/til noen som skal bruke kortet/systemet til annet enn benchmarks. :D

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
@todda7:

Ett X800XT PE som ikke klokket stort på minnet, ett X1800XT som knapt klarte stock mem, og nå dette Powercolor HD3870 PSC.

Du er nok inne på noe når det gjelder Bios.

Tipper det kan være en BIos-versjon på dette kortet som har for stramme minne-timings kombinert med litt lav/ikke optimal VMem. Det gir jo helt klart godkjente scores stock/lettere klokket (ref. sig).

Tviler likevel på at det dukker opp en Bios fra Powercolor/Tul som fikser dette. :(

Når det gjelder "Voltmod" er det opptil flere tråder på xs.org om disse korta (HD3850/3870).

Det er kun "hardmodding" som gir noe resultat.

Slik jeg har forstått det.

Jeg kommer sikkert til å kjøpe ett nytt kort, og la dette kortet gå i noe jeg selger/til noen som skal bruke kortet/systemet til annet enn benchmarks. :D

Fullt mulig å prøve en annen bios enn en offisiell.

Voltmodding på kortet til nå er kun mulig med lodding eller pencil ja, men det var snakk om at det skulle bli støttet i ny version av ATITool. På noen skjermkort kan man jo også bytte på mem-timings i ATITool.

Lenke til kommentar

La meg tippe helt vilt, alle var powercolor?

Jeg har hatt ganske mange powercolor kort opp igjennom tidene og de biosene som er på de kortene har alltid feilet noe. Kan være det kan hjelpe med en ny bios på kortet ditt TL1000.

Lenke til kommentar
Har Powercolor "PCS" 3870.Core klokker greit til 850MHz "crysis stabilt",men minnet klokker ikke en MHz over 2400.Dette gjelder som sagt Crysis.Jeg bruker orginalbios og ingen mod av noe slag.

I 3DMark06 klokker det til 875/2450MHz uten artifacts.Kan også kjøre loop over lang tid uten problem.

Ble ferdig å legge inn Crysis i natt på slaget 02.00 :roll: så det sier seg selv at jeg ikke fikk testet SÅ mye.. men den tiden jeg var inne i spillet var iverfall kortene mine stabile på 850/2500 :yes:

Kortene er umodda Powercolor, med "ny" bios... tror ikke minnet går høyere, men jeg skal prøve å justere minneklokken "litt" høyere ;)

edit: Satt og surfet litt og kom over en artikkel:

Highend's future is Crossfire, Director claims.

Morrsomt å se at Crossfire avdelingen til AMD og konkurrenten Intel kan være så enige :!:

Endret av Kent -amdme-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...