Gå til innhold

ATI HD3850/HD3870/ X2 brukererfaringer og OC.

leifeinar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siden du er så godt i gang kan du sikkert ta en til:

Hva mener CCC med at systemet mitt ikke fungerer på optimale hastigheter, og så når jeg går til diagnostics så står det ikke noe spesielt...

Et lite bilde:

Endret av Centuss
Lenke til kommentar

Det kommer seg litt med 08.1 driveren, fikk 8.932 i 3DM06, 13.906 i 3DM05, 31.728 i 3DM03 og 29.563 i 3D02SE (default) og 24.064 med 1920x1200@32 bit. Mangler fortsatt testene med "fill rate og batch size" i 3DM05 og 06..

Satt sammen ny maskin til jul, men eg får dårlig resultat i 3Dmark06, nærmer meg 3000 med FSB på 220 på min 5000BE.

Har et HiS HD3850 TurboX , valgte det kortet pga. kjøleren som får varmlufta ut av kassen :love: og det såg ut som det var det eneste eg kunne få før jul :w00t:

Har 1.1.0 Basic av 3D Mark og det blir satt opp 0 av 7 på feature tests og 0 av 6 på batch tests før eg starter - hva mangler eg for at alle testene skal kjøres?

Har begynt på tom disk med alle oppdateringer (XP Pro), la inn NET3.0 - kanskje skulle eg heller satsa på 1.1 (HiS skreiv hos seg at man trenger 1.1) - henter en WHQL driver til 3850/70 derfra nå..

Her er resten av maskina, har brukt driverene som fulgte med MB fra ASUS

Lenke til kommentar

Holder med at du har et 3xxx serie kort uansett levrandør.

Dere får tak på gratis spilla HER :thumbup:

Edit: forstår det slik av siden at alle ATI eiere får disse spilla :D

måtte ha Catalyst CC installert for å få spilla da...

Endret av ThePainx
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

En liten oppdatering vedrørende mitt Powercolor HD3870 PCS

Koblet fra viftekontakten på skjermkortet og foretok en "GhettoMod", dvs. jeg koblet 2-pinskontakt til PSU'ens 7V viftekontakt via en "mekked" overgang (fra noe av alt "rælet" fra diverse vifter/viftekontrollere jeg har til overs).

Resultat:

Temp like lav som før, dvs. 35 idle < 50 load, *og* (nesten) lydløst.

:D

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Kjører du kortet på stock hastigheter TL1000S?

Nei. Det ville jo vært en forbrytelse. :)

Nå kjører jeg på 850/2340, men skal nok øke minneklokk (2340 er stock for PCS-utgaven).

Har kjørt minne på 2500 i en del benchmarks, men det er nok mer enn "chips" tåler ser det ut til (selv om 3DMark05/06 fullføres greit).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...