Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

ATI HD3850/HD3870/ X2 brukererfaringer og OC.

leifeinar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ville viærtfall vært veldig skeptisk !!!!

Tja... Bytt ut "kommer" med "kan komme". Det er vel uansett bare en prototype, men Expreview har et brukbart kredibilitetsrykte når det gjelder lekkasjer fra asiatiske produsenter. Etter å ha hypet sin single-slot 'Atomic' kjøler må vel Sapphire toppe klokken på denne hvis de skal ha noen mulighet til å selge en premium dual-slot også for å øke avansen. Kjøleren kan forresten se litt ut som Evercool "Turbo2", bare med flere finner og 4-heatpipes i stedet for to, noe som ikke lover dårlig for kjøleegenskapene.

Lenke til kommentar
Sapphire kommer med et HD 3870 på 904/1206Mhz for "de som ikke gidder overklokke selv"... ;)

http://en.expreview.com/?p=176

Tror jeg bare er noe tull da du ser at default står som 777/1126 som er helt standar istedefor 904/1206 .....

Ville viærtfall vært veldig skeptisk !!!!

vet ikke akkurat dette, en normal bios, litt volt og en SKIKKELIG kjøler, da er man inne på ganske så mye i denne retninga :hmm:

Lenke til kommentar

Har tengt til å oppgradere systemet mitt iløpet av januar i år, kjøper meg et 770x hk med 5000+ BE og litt lav latency 800 eller 1066 mhz ram. Spørsmålet mitt er: er 8800 gt værdt prisen i forhold til 3870?

Har også avtalt et veddemål med kamerat om at vi skal kjøpe samme cpu og gpu og så ser vi hvem som få tynt ut mest via 3dmark06, så overklokkingspotensiale er meget viktig. Kjøper selvsagt med en vf900cu med i samme slengen. (vann er ikke lov).

Lenke til kommentar

Greit kjøp det, men om du hadde vært tiligere ute så hadde de dem til 1450,- men det var uten fabrikk klokk da som egenlig er verdt 0,- :p

Godt kjøp var det jo :thumbup:

OMA klokke potensiale er super stort på et 3870 om du er villig til vmode det enten med lodding eller pencil/blyant, skal også komme en ny ATItool snart som skal gjøre det mulig å styre volt via software ;)

Er folk som har klart 1240Mhz core og folk som kjører 1000Mhz 24/7 ....

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar
Nå har de tilbud på:

-Club3D 3850 512Mb OC edition [1295,-]

-Club3D 3870 OC edition [1595,-]

Det er en annen kjøler enn referanse på disse !

CGAX-3852DDO.jpg

Bestillte nettopp 3870.. Godt kjøp? :)

Den kjøleren der er akkura samme som på Powercolor PCS 3870 kortene som komplett hadde på tilbud for en kort tid siden. Jeg og min bror kjøpte hver sitt for 1499kr.

Det var en tabbe. Viftehastigheten varierte ikke. Enten man var i spill eller i windows så var den akkurat den samme, og den bråkte altfor mye for begge våres smak.

Jeg har solgt mitt kort til en som ikke hadde problemer med støyen (fikk teste det i en stund). Og min bror skal sende tilbake sitt kort.

Det fungerte ikke å flashe med en annen bios, rivatuner, eller Ati tools.

Lenke til kommentar

Jeg brukte Xp32bit, og det er irriterende at de har tatt en veldig bra kjøler, byttet strømkontakten på den, tatt vekk termistoren, og samtidig fokket til spenningsregulatoren på kortet.

Ser det som sannsynlig at Powercolor kortet og det club3d OC kortet er 100% like. Av det jeg kan se på datasheetet til club3d kortet så er de det ihvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...