Gå til innhold

ATI HD3850/HD3870/ X2 brukererfaringer og OC.


leifeinar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vi skal vel ikke ha blått ATI kort :D

 

Du sier noe der :omg: Ati kort SKAL være RØDT :green:

Er du skikkelig fan kan du kjøpe PSU som er rød Crossfire Edition :) (PC Power & Cooling Silencer 750 Quad ble vel forøvrig kåret til årets PSU på Anandtech). En bør kanskje ha et kabinett der det vil synes da men...

 

hehe.. :grin: den der var skikkelig tøff :new_woot:

 

men jeg får vel greie meg men Thoughpower´n min.

Lenke til kommentar
Uhm selv mitt 8800GT er ikke fritt for lagg i den oppløsningen i alle spill, så ikke ha altfor høye forventninger. Men uansett en enorm forbedring fra det du har.

 

CF er som SLI avhengig av god støtte i spillet.

 

Er forventningene jeg har til de spilla jeg spiller, altså ikke det heftigste :p HL2 etc. er vel de som krever mest av dem :p

Går mest i CS så jeg overlever nok med nye kortet :)

Lenke til kommentar

Gjort og det var ikke noe bedre med 2 kort, det er drivernes skyld, ikke spillet...det er jo nettop det som er CF...CF trenger ikke støtten i spill som SLI gjør...skal i hoved sak ikke trenge støtte i det hele tatt, men riktige drivere skal gjøre saken....Crysis er 1 spill....det er kanskje 2% av alle spill som jeg har prøvd (og det er mange) som ikke kan kjøres med crossfire eller ikke får noe ut av crossfire, dette er enten gammle spill eller dårlige drivere fra ATI... crysis kjørte jeg med mine 2 x1900xt i CF uten problemer btw..prøvde uten og med CF...eneste var at jeg fikk ikke mye performance boost av å kjøre CF, men det var nok til at det gikk renere...dette var med Crysis fix som jeg lastet...ned og det funket fett^^

Lenke til kommentar

Karnesh:

Jeg bruker Crysis for å vise at CF ikke fungerer noe bedre enn SLI i det spillet og dermed faller de litt på samme grunnlag at det kan virke som om ATi må programmere støtte for spillet i driveren. Og blir det egentlig bedre enn at man må ha en SLI profil for spillet el?

 

Og hvis du trengte en Crysis fix så er det jo ikke driveren lenger, er det vel?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

var ati som ga ut hot fixen...som var en driver bare oppdatert....jepp det var en driver feil ja og ikke spillet produsenten selv som ga den ut:)...crossfire kan gi opp til 80% mer ytelse i enkelte tilfeller mens SLI skal vist nok ikke kunne oppnå det... CF er jo bedre (syns jeg)på dual card fronten pga dens teknologi...dette fordi SLI krever chipset, mens ATI gir ut kort med støtte og trenger derfor ikke å ha amd/ati chipset for å kunne kjøre CF....nvidia however krever at du bruker nforce chipsets...noe jeg hvertfall syns er en uting...litt mindre valg muligheter på hovedkort markedet(ikke at nforce er dårlig, men alikevel):

 

4. What motherboard is required for a CrossFire system?

AMD 580X CrossFire™ chipset

AMD 480X CrossFire™ chipset

ATI CrossFire™ Xpress 3200 chipset

Intel® X38 Express chipset

Intel® 975X Express chipset

Intel® P965 Express chipset

Intel® P35 Express chipset

 

jeg syns ikke nvidia er dårlig, og jeg vil ikke fremstille de som drit selv om jeg er gla i ATI...om nvidia hadde presset prisene sine ned så hadde jeg nok vært innom de også^^

Endret av Karnesh
Lenke til kommentar

CF gir bedre ytelse enn SLI ja, det er det ingen tvil om og det har jeg heller ikke bestridet :). Jeg er også enig i at Nvidia er for tette på SLI støtten, jeg kjører bla P35 med CF støtte.

 

Jeg får mye ytelse for pengene på mitt 8800GT singlecard, slik sett synes jeg begge to er flinke på ytelse vs pris på mange av produktene. Det er jo derfor ATI går ned i pris fordi ytelsen er lavere i mange tilfeller. Begge vet å ta seg betalt om de kan.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...