haalo Skrevet 5. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2008 Synes virkelig du burde skaffe deg noen tørrisrør . Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 5. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2008 er faktisk veldig skeptisk til dette med quad CF støtte i driverne, her er det helt elemetære ting som cf støtte i spill. overklokking og vifte styring som ikke funker så tar de skrittet videre. er litt redd fokuset haner på feil sted her og at de ender opp med dårlige duo og quad løsninger sorry Kent -amdme- Vi får se. Håper at det er en god grunn til at det har tatt så lang tid å lage disse driverene, det er mye som er på spill nå Jeg vil ikke legge drømmen i knus om første Quad driver skulle være buggy. He he.. nei, den første driveren er sikkert buggy... like buggy som catalyst7.12 er hos meg nå. Jeg kjører vista ultimate 64bit og ingenting registrerer at crossfire er aktivert... forutenom i catalyst selv da fps´en i bf2142 tilsier også at bare ett kort er aktivert Lenke til kommentar
smy Skrevet 5. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2008 Kommer jo ikke så bombe gitt Lenke til kommentar
EchoMaker Skrevet 5. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2008 (endret) Jaja, da har jeg fått satt sammen min HD3870 rig. Oppsett ser du i signaturen min. Kjører forøvrig Vista Ultimate 32-bit og har bare en IDE harddisk (kjøper en raptor når jeg har råd), er ikke sikker om det påvirker benching i no stor grad Forøvrig kan det nevnes at kortet mitt ligger på rundt 40 grader idle, og 70 på full load. Den automatiske viftekontrollen virker alt for dårlig, så jeg bruker RivaTuner til å stille viftehastigheten manuelt (PowerColor HD3870 512mb). På 45% styrke får jeg 40 idle 70 load, og viften kan jeg ikke høre. Uten manuell viftekontroll ligger jeg på 55 idle og opp mot 90 på full load. Litt av en forskjell. Driverversjon er Catalyst 7.12 1280x1024 AA: None Filtering: Optimal Test 1: FSB: 266 Multiplier: 9 Stock frekvenser på skjermkortet Idle temp: 42 Load: 68 (Viftestyrke 45%) 3dmark06: 10817 Test 2: FSB: 333 Multiplier: 9 Grafikk kort klokket til 801/1202 Idle temp: 55 Load: 69 (Viftestyrke 60%) 3dmark06:11814 Noen ideer om hva jeg burde oppgradere først i oppsettet mitt, forresten? Endret 5. januar 2008 av EchoMaker Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 5. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2008 (endret) Jeg får 11154 i 3dmark06 med mitt 8800GT uklokka på første forsøk etter montering. Jeg har kun en dualcore CPU og ekstremt lav CPU score. Endret 5. januar 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
EchoMaker Skrevet 5. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2008 Jeg får 11154 i 3dmark06 med mitt 8800GT uklokka på første forsøk etter montering. Jeg har kun en dualcore CPU og ekstremt lav CPU score. Ja da, nå er det vel ingen som sier at HD3870 (kjørt alene, i hvertfall), er bedre enn 8800GT. 8800GT er det bedre kortet ut av de to, men det produserer mer varme, bruker mer strøm og koster mer. (Oppdatert med mer detaljerte resultater, forresten ) Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 5. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2008 Det var kun for å gi en referanse. Selv står jeg kanskje i beita for å kjøre 3870 i CF eller 3870x2. Lenke til kommentar
EchoMaker Skrevet 5. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2008 Det var kun for å gi en referanse. Selv står jeg kanskje i beita for å kjøre 3870 i CF eller 3870x2. Det kommer nok til å bli interessant, ja. Ender nok opp med å kjøpe et 3870x2, så slipper jeg å bytte ut hovedkortet mitt Lenke til kommentar
Petaaar Skrevet 5. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2008 (endret) bare at powercolour versonen har ikke thermostat , :S alikevel rart den spinne rundt på maks,, Det er vel ikke viften som skal ha termostat, men kjernens temp sensor som skal ligge til grunn for elektronikken som styrer spenningen på vifteutgangen. vifta har det viss du ser på siden til zerotherm , ser du at de har lagt en thermostat nære kjernen av kjølger for og justere viftehastighet , noe som er utlatt på powercoler kortet! se på bildene her så skjønner du hva jeg mener:P link til zerotherm , skjermkort vifte Endret 5. januar 2008 av Nokia_dell Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 5. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2008 (endret) Koblet Zerotherm kjølern på powercolor 3780 pcs til viftestyringa i dag.Skiftet også kjølepasta til as qeramique.Kjører vifta på lavt turtall slik at jeg ikke hører den.Idle ca 32 grader/load maks 55 grader. Kjente på kjøleribbene under load,og de er meget varme,så det virker som kjølern gjør jobben sin. Endret 5. januar 2008 av lucky666 Lenke til kommentar
wiak Skrevet 5. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2008 Koblet Zerotherm kjølern på powercolor 3780 pcs tilviftestyringa i dag.Skiftet også kjølepasta til as qeramique.Kjører vifta på lavt turtall slik at jeg ikke hører den.Idle ca 32 grader/load maks 55 grader. Kjente på kjøleribbene under load,og de er meget varme,så det virker som kjølern gjør jobben sin. hehe omtrent samme her 30c idle, 50c load med Club3D Radeon HD 3870 512MB, Zalman VF900-Cu, Arctic Cooling MX-2 Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 6. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 6. januar 2008 (endret) Skal prøve å skifte ut den orginale 3 pins kontakta med standard 3 pin (bredere),og kjøre den på viftestyringa.Skal gjøre det imorgen,så får vi se om det blir suksess.Selve kjøleren ser ut til å fungere fint,bare å få lyden under kontroll nå Det er ikke 3 pins kontakt på PowerColor PCS kortene. Sjekket nettopp, og det er bare en sånn liten 2-pins. Og det er jo ubrukelig. bare at powercolour versonen har ikke thermostat , :S alikevel rart den spinne rundt på maks,, Det er vel ikke viften som skal ha termostat, men kjernens temp sensor som skal ligge til grunn for elektronikken som styrer spenningen på vifteutgangen. vifta har det viss du ser på siden til zerotherm , ser du at de har lagt en thermostat nære kjernen av kjølger for og justere viftehastighet , noe som er utlatt på powercoler kortet! se på bildene her så skjønner du hva jeg mener:P link til zerotherm , skjermkort vifte Den du linker til der er en annen kjøler. Den som er på PCS kortene har ikke den termistoren, ei heller en 3-pins viftekontakt. Endret 6. januar 2008 av Killer_DT Lenke til kommentar
Imsochobo Skrevet 6. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 6. januar 2008 Blir litt søkt å gange med 10, ja. kan aldri angre på ati kjøp jeg hadde 2900 XT før @ 950//1200, dro det meste nå kjører jeg 2x 3870, 3rd kommer snart men ja, 3850 til 1100 kr ? lite-R Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 6. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 6. januar 2008 Stemmer det Killer_DT,det var 2 pin kontakt.Nappet ledningene ut av kontakta og klemte dem i en vanlig 3 pin. Lenke til kommentar
grim Skrevet 7. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 7. januar 2008 Ja, der har jeg fått installert mine 2 Sapphire 3870. Resultater 3DMark06 og Catalyst 7.10: [email protected] Stock single 10392 [email protected] Stock Crossfire 13364 [email protected] 840/1201 Crossfire 13490 [email protected] 860/1301 Crossfire 15186 Kjører viftene manuelt med Rivatuner. 47% gir ca 40c idle og 68c ved load. Sier meg godt fornøyd egentlig. Lenke til kommentar
smy Skrevet 7. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 7. januar 2008 som du ser så er mhz så crossfire liker Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 7. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 7. januar 2008 som du ser så er mhz så crossfire liker Det var en litt vansklig settning Du får mer ut av CPU'n din er jeg sikkert på og da får du også mer i 3Dmark06 Hva med catalyst 7.12 ? Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 7. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 7. januar 2008 som du ser så er mhz så crossfire liker Det er derfor jeg er veldig spent på quadfire oppsettet mitt... får ikke kjørt phenomen høyere enn 2.6GHz men men.. får sikkert bra score likevell, og ENDA bedre score når b3 steppingen kommer Lenke til kommentar
aGal Skrevet 7. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) Et lite spørsmål. Noen som vet om det er forskjell i spesifikasjonene på dette Sapphire Radeon HD 3870 kortet og dette Sapphire Radeon HD 3870 kortet. Bestiller meg ny PC med et HD 3870 kort i kveld, tenkte egentlig ha det første HD 3870 kortet jeg linka til, men komplett har det ikke lengre. Må bare vite hva som er forskjell på det "gamle" og "nye". Ser det står noe med full-R i det ene kortet og blue PCB elns i andre men er det no forskjell ? Endret 7. januar 2008 av aGal Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 7. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 7. januar 2008 Et lite spørsmål. Noen som vet om det er forskjell i spesifikasjonene på dette Sapphire Radeon HD 3870 kortet og dette Sapphire Radeon HD 3870 kortet. Bestiller meg ny PC med et HD 3870 kort i kveld, tenkte egentlig ha det første HD 3870 kortet jeg linka til, men komplett har det ikke lengre. Må bare vite hva som er forskjell på det "gamle" og "nye". Ser det står noe med full-R i det ene kortet og blue PCB elns i andre men er det no forskjell ? Var inne og så på begge to, fant ingenting som tilsier at det ene er bedre enn det andre. Kanskje "blue pcb"er en ny rev/utgave, men fant ingenting spes. Kjøp billigst og vær glad Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå