Gå til innhold

ATI HD3850/HD3870/ X2 brukererfaringer og OC.


leifeinar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
er faktisk veldig skeptisk til dette med quad CF støtte i driverne, her er det helt elemetære ting som cf støtte i spill. overklokking og vifte styring som ikke funker så tar de skrittet videre. er litt redd fokuset haner på feil sted her og at de ender opp med dårlige duo og quad løsninger

 

sorry Kent -amdme- :p

 

Vi får se. Håper at det er en god grunn til at det har tatt så lang tid å lage disse driverene, det er mye som er på spill nå ;)

Jeg vil ikke legge drømmen i knus om første Quad driver skulle være buggy.

 

He he.. nei, den første driveren er sikkert buggy... like buggy som catalyst7.12 er hos meg nå. Jeg kjører vista ultimate 64bit og ingenting registrerer at crossfire er aktivert... forutenom i catalyst selv da :p fps´en i bf2142 tilsier også at bare ett kort er aktivert :shrug:

Lenke til kommentar

Jaja, da har jeg fått satt sammen min HD3870 rig. Oppsett ser du i signaturen min. Kjører forøvrig Vista Ultimate 32-bit og har bare en IDE harddisk (kjøper en raptor når jeg har råd), er ikke sikker om det påvirker benching i no stor grad

 

 

Forøvrig kan det nevnes at kortet mitt ligger på rundt 40 grader idle, og 70 på full load. Den automatiske viftekontrollen virker alt for dårlig, så jeg bruker RivaTuner til å stille viftehastigheten manuelt (PowerColor HD3870 512mb). På 45% styrke får jeg 40 idle 70 load, og viften kan jeg ikke høre. Uten manuell viftekontroll ligger jeg på 55 idle og opp mot 90 på full load. Litt av en forskjell.

 

Driverversjon er Catalyst 7.12

1280x1024

AA: None

Filtering: Optimal

 

Test 1:

FSB: 266

Multiplier: 9

Stock frekvenser på skjermkortet

Idle temp: 42 Load: 68 (Viftestyrke 45%)

3dmark06: 10817

 

Test 2:

FSB: 333

Multiplier: 9

Grafikk kort klokket til 801/1202

Idle temp: 55 Load: 69 (Viftestyrke 60%)

3dmark06:11814

 

 

Noen ideer om hva jeg burde oppgradere først i oppsettet mitt, forresten? :)

Endret av EchoMaker
Lenke til kommentar
Jeg får 11154 i 3dmark06 med mitt 8800GT uklokka på første forsøk etter montering. Jeg har kun en dualcore CPU og ekstremt lav CPU score.

 

Ja da, nå er det vel ingen som sier at HD3870 (kjørt alene, i hvertfall), er bedre enn 8800GT. 8800GT er det bedre kortet ut av de to, men det produserer mer varme, bruker mer strøm og koster mer.

 

(Oppdatert med mer detaljerte resultater, forresten :) )

Lenke til kommentar
bare at powercolour versonen har ikke thermostat , :S alikevel rart den spinne rundt på maks,,

 

Det er vel ikke viften som skal ha termostat, men kjernens temp sensor som skal ligge til grunn for elektronikken som styrer spenningen på vifteutgangen.

 

 

vifta har det viss du ser på siden til zerotherm , ser du at de har lagt en thermostat nære kjernen av kjølger for og justere viftehastighet , noe som er utlatt på powercoler kortet! :(

 

 

se på bildene her så skjønner du hva jeg mener:P link til zerotherm , skjermkort vifte

Endret av Nokia_dell
Lenke til kommentar

Koblet Zerotherm kjølern på powercolor 3780 pcs til

viftestyringa i dag.Skiftet også kjølepasta til as qeramique.Kjører vifta på lavt turtall slik at jeg ikke hører den.Idle ca 32 grader/load maks 55 grader.

 

Kjente på kjøleribbene under load,og de er meget varme,så det virker som kjølern gjør jobben sin.

Endret av lucky666
Lenke til kommentar
Koblet Zerotherm kjølern på powercolor 3780 pcs til

viftestyringa i dag.Skiftet også kjølepasta til as qeramique.Kjører vifta på lavt turtall slik at jeg ikke hører den.Idle ca 32 grader/load maks 55 grader.

 

Kjente på kjøleribbene under load,og de er meget varme,så det virker som kjølern gjør jobben sin.

hehe omtrent samme her 30c idle, 50c load med Club3D Radeon HD 3870 512MB, Zalman VF900-Cu, Arctic Cooling MX-2 ;)

Lenke til kommentar
Skal prøve å skifte ut den orginale 3 pins kontakta med standard 3 pin (bredere),og kjøre den på viftestyringa.Skal gjøre det imorgen,så får vi se om det blir suksess.Selve kjøleren ser ut til å fungere fint,bare å få lyden under kontroll nå :)

 

Det er ikke 3 pins kontakt på PowerColor PCS kortene. Sjekket nettopp, og det er bare en sånn liten 2-pins. Og det er jo ubrukelig.

 

 

 

 

 

bare at powercolour versonen har ikke thermostat , :S alikevel rart den spinne rundt på maks,,

 

Det er vel ikke viften som skal ha termostat, men kjernens temp sensor som skal ligge til grunn for elektronikken som styrer spenningen på vifteutgangen.

 

 

vifta har det viss du ser på siden til zerotherm , ser du at de har lagt en thermostat nære kjernen av kjølger for og justere viftehastighet , noe som er utlatt på powercoler kortet! :(

 

 

se på bildene her så skjønner du hva jeg mener:P link til zerotherm , skjermkort vifte

 

Den du linker til der er en annen kjøler. Den som er på PCS kortene har ikke den termistoren, ei heller en 3-pins viftekontakt.

Endret av Killer_DT
Lenke til kommentar

Et lite spørsmål. Noen som vet om det er forskjell i spesifikasjonene på dette Sapphire Radeon HD 3870 kortet og dette Sapphire Radeon HD 3870 kortet.

 

Bestiller meg ny PC med et HD 3870 kort i kveld, tenkte egentlig ha det første HD 3870 kortet jeg linka til, men komplett har det ikke lengre.

Må bare vite hva som er forskjell på det "gamle" og "nye". :tease:

Ser det står noe med full-R i det ene kortet og blue PCB elns i andre men er det no forskjell ? :p

Endret av aGal
Lenke til kommentar
Et lite spørsmål. Noen som vet om det er forskjell i spesifikasjonene på dette Sapphire Radeon HD 3870 kortet og dette Sapphire Radeon HD 3870 kortet.

 

Bestiller meg ny PC med et HD 3870 kort i kveld, tenkte egentlig ha det første HD 3870 kortet jeg linka til, men komplett har det ikke lengre.

Må bare vite hva som er forskjell på det "gamle" og "nye". :tease:

Ser det står noe med full-R i det ene kortet og blue PCB elns i andre men er det no forskjell ? :p

 

Var inne og så på begge to, fant ingenting som tilsier at det ene er bedre enn det andre. Kanskje "blue pcb"er en ny rev/utgave, men fant ingenting spes.

 

Kjøp billigst og vær glad :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...