Gå til innhold

ATI HD3850/HD3870/ X2 brukererfaringer og OC.


leifeinar

Anbefalte innlegg

Jeg brukte også winflash og det fungerte strålende! Bare fant frem bios imaget og flashet på vanlig måte begge kortene mine. Husk å ta en backup av originalbiosen først da, i tilfelle noe går galt.

 

Du mener Atiwinflash.exe? Gjør det jeg og. Men når jeg trykker "program" så kommer det "subsystemIDs mismatch".

 

Har tatt backup av orginale bios med samme program, ingen problem der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har skjekke litt og funnet ut en kjøler som er helt lik den som sitter på powercolour 3780 pcs

 

mistenklig lik

 

bare at powercolour versonen har ikke thermostat , :S alikevel rart den spinne rundt på maks,,

 

den ser jo stille ut med sine 17 db på low :)

 

bare noen som må få det til og funke:) har send mail til komplett og powercolour for prøve og få et svar

Lenke til kommentar
Fikk kortet til å funke med 8301200.sb biosen, men går fortsatt ikke an å regulere viftehastighet i rivatuner eller Ati tool.

Det bråker altfor mye, mulig jeg bare må sende det tilbake igjen.

 

Har det samme kortet som deg,og sier meg enig i at vifta bråker vel mye.

 

Skal prøve å skifte ut den orginale 3 pins kontakta med standard 3 pin (bredere),og kjøre den på viftestyringa.Skal gjøre det imorgen,så får vi se om det blir suksess.Selve kjøleren ser ut til å fungere fint,bare å få lyden under kontroll nå :)

Lenke til kommentar

er faktisk veldig skeptisk til dette med quad CF støtte i driverne, her er det helt elemetære ting som cf støtte i spill. overklokking og vifte styring som ikke funker så tar de skrittet videre. er litt redd fokuset haner på feil sted her og at de ender opp med dårlige duo og quad løsninger

 

sorry Kent -amdme- :p

Lenke til kommentar
Bråker PCS vifta mer enn referansekjøleren?

 

I alle reviews jeg har lest av standard 3870 så ble det sagt at det var et stillegående kort. Det er ikke PCS, så selv om jeg jeg faktisk ikke har hørt stockkjølingen så er jeg svært sikker på at stockkjøleren er mer stille enn PCS.

 

PCS kjøleren går på samme høye hastigheten hele tiden. Jeg antar den går på 100%, fordi jeg får 40 idle. (min bror har samme kortet og han har 31 grader idle)

Lenke til kommentar
er faktisk veldig skeptisk til dette med quad CF støtte i driverne, her er det helt elemetære ting som cf støtte i spill. overklokking og vifte styring som ikke funker så tar de skrittet videre. er litt redd fokuset haner på feil sted her og at de ender opp med dårlige duo og quad løsninger

 

sorry Kent -amdme- :p

 

Vi får se. Håper at det er en god grunn til at det har tatt så lang tid å lage disse driverene, det er mye som er på spill nå ;)

Lenke til kommentar
er faktisk veldig skeptisk til dette med quad CF støtte i driverne, her er det helt elemetære ting som cf støtte i spill. overklokking og vifte styring som ikke funker så tar de skrittet videre. er litt redd fokuset haner på feil sted her og at de ender opp med dårlige duo og quad løsninger

 

sorry Kent -amdme- :p

 

Vi får se. Håper at det er en god grunn til at det har tatt så lang tid å lage disse driverene, det er mye som er på spill nå ;)

Jeg vil ikke legge drømmen i knus om første Quad driver skulle være buggy.

Lenke til kommentar
Da er 1stk 3870 ferdig vmodda for meme og core og OCP mod er utført .....

 

Da er det bare 1stk igjen :p

Slengte du på ekstra kondensatorer også? Kom gjerne med litt resultater ettervært.

Er ganske så travel for tiden og OCP kicker ikke inn før et sted mellom 1-1,1Ghz core så for nok ikke bruk for den på stock kjøler som jeg bruker nå før WC blokkene kommer ;)

Kondensatorer for je gikke slengt på før shamino sier meg verdien på dem da jeg tok med hele kortettil elfa butikken i OSLO å spurte om noen like noen, men de sa det stod for lite info på dem til å vite verdien på dem :cry:

Men testet fort mem på 1400Mhz og det funka knall håper på 1500Mhz 24/7 altså 3Ghz effektiv :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...