Kent -amdme- Skrevet 4. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2008 BTW si ifra når (om) du skal kvitte deg med noen av skjermkortene Mulig jeg selger to kort hvis det viser seg at 2stk av det kommende hd3870x2 kortet kan kombineres med 2stk hd3870... altså 2stk dualgpu hd3870 parret med 2stk hd3870.. 6 gpu´s Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 4. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2008 Men jeg lurer litt på hvor du skal tyne inn et ekstra lydkort i den kassa der? ? .. ekstra lydkort har jeg ikke bruk for, onboardkortet er mer enn bra nok Hey, vil det si det ikke er onboard RealTek eller ADI? For det har aldri vært bra nok :!: Lenke til kommentar
dekar24k Skrevet 4. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2008 Hva er det folk her kjører 3870'ene sine på med stock-kjøler a? Mine kort ligger på 59 grader IDLE på stock (777/1126) så jeg tør ikke prøve å overclocke stort. Load temp ligger på et sted mellom 80 og 90 grader tror jeg .. !! Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 4. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2008 Men jeg lurer litt på hvor du skal tyne inn et ekstra lydkort i den kassa der? ? .. ekstra lydkort har jeg ikke bruk for, onboardkortet er mer enn bra nok Hey, vil det si det ikke er onboard RealTek eller ADI? For det har aldri vært bra nok :!: RealTek er godt nok for meg bare resten av HW´en er "ok" Lenke til kommentar
wiak Skrevet 4. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2008 Men jeg lurer litt på hvor du skal tyne inn et ekstra lydkort i den kassa der? ? .. ekstra lydkort har jeg ikke bruk for, onboardkortet er mer enn bra nok Hey, vil det si det ikke er onboard RealTek eller ADI? For det har aldri vært bra nok :!: RealTek er godt nok for meg bare resten av HW´en er "ok" jup samme her, man hører ikke forsjell på realtek, adi vs pci lydkort når man bruker SPDIF Optisk ^^ Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 4. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2008 (endret) RealTek er godt nok for meg bare resten av HW´en er "ok" jup samme her, man hører ikke forsjell på realtek, adi vs pci lydkort når man bruker SPDIF Optisk ^^ Ja, her skal man ha seg grafikkløsninger til 5-10.000, også ødelegger man spillopplevelsen med onboard papplyd. Om AD-konverteringen skjer utenfor PCn om man bruker SPDIF så man unngår kanskje litt støy - men støtte for 3D hardware lyd, EAX, Open AL osv er nærmest ikke eksisterende på onboard kort. Lydbildet disse onboard løsningne er mye dårligere i forhold til hva et X-Fi-kort kan gi (siden lyden prosesseres her før den sendes ut). Og ikke minst brker de også mer CPU. Husk at en god spille-pc ikke kun består av CPU og skjermkort... Endret 4. januar 2008 av Misantropen Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 4. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2008 ikke mat olje da den mugner, men sånn miralolje funker fett Kan bekrefte at vmem mod'n på 3870 funker, men på stock passiv kjøler blir de grisevarme på 1.95v Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 4. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2008 (endret) Er det mulig å bruke det lydkortet som er på 3870/3850 uten å bruke hdmi utgang? Endret 4. januar 2008 av åousky Lenke til kommentar
Nord-Skandinav Skrevet 4. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2008 Det er ikke et lydkort, men en lydkontroller som bruker lydkortet som allerede er i PC-en, såvidt jeg har forstått. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 4. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2008 Det er ikke et lydkort, men en lydkontroller som bruker lydkortet som allerede er i PC-en, såvidt jeg har forstått. Korrekt ..... Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 4. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2008 Har fått PowerColor Radeon HD 3870 "PCS" nå, og jeg må si at det bråker altfor mye i windows.... Jeg har idle temp på 44 grader. Og på viftesettingsen som den står på hele tiden (fra fabrikk) så er load temp 64 grader. Holder på å stresse med å flashe bios på kortet nå så jeg kan forandre på viftehastigheten, men det å lage en USB-bootdisk er et sant forbanna helvete... Faen holdt på i 3 timer med dritet nå! Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 4. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2008 hold på sånn jeg og Skal legge opp en fil som funker. funka iværtfall for meg ..... først installerer du programet som følger med så velger du under format options: 1 create a DOS startup disk 2 merk av: using DOS sytem files located at 3 velg de filene som følger med i mappa jeg laster opp .... Ny_mappe.zip None som vet hvorfor du har lov å laste opp .zip fil men ikke .rar fil ? Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 4. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2008 hold på sånn jeg og Skal legge opp en fil som funker. funka iværtfall for meg ..... Takk for hjelpen, men jeg har prøvd det der allerede. Jeg kan inne velge noe i noen av rutene eller "avhukingene" i det GUI-et. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 4. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2008 Renger med at du har en USBpenn koblet til som kreves for at denne metoden skal funke .... Om du driver med flopy kna jeg ikke hjelpe deg .... Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 4. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2008 ja, har den koblet til. Har klart å lage en bootdisk (usb) når jeg bruker hpusbf.exe -fs:fat32 -b:c:\dos system files. Den booter helt fint på laptopen min, men den klarer ikke å boote i det hele tatt på min stasjonære. HK får opp usbdisken som bootvalg i bootmenyen, og allikavel klarer den ikke å boote på den. Rett før eg hiver hele dritet ut vinduet. Og det HKet som har tjent meg så vel i alle år. (DFi Ultra-d nf4) Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 4. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2008 Killer_DT: Hvilken BIOS har du tenkt til å flashe til? Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 4. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2008 Killer_DT: Hvilken BIOS har du tenkt til å flashe til? http://www.iax-tech.com/video/3800biosmod/03.htm HD3870 - 830/1200 Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 4. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2008 du kan bruke noe som heter winflash som kan brukes med 3870 kortene har selv brukt det til å flashe mine 3870 kort den USB sticken brukte jeg til 2900 kortene søk på google eller noe sånt ligger også en del sider tilbake i denne tråden også ..... Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 4. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2008 (endret) du kan bruke noe som heter winflash som kan brukes med 3870 kortene har selv brukt det til å flashe mine 3870 kort den USB sticken brukte jeg til 2900 kortene søk på google eller noe sånt ligger også en del sider tilbake i denne tråden også ..... Med winflash da gjorde du det bare i windows xp sant? inget behov for å starte i noe dos miljø eller noe annet spesielt? Bare starte winflash og laste inn den "8301200.sb" filen og trykke write ? EDIT: Fikk tak i Atiwinflash, men jeg får subsystemIDs mismatch når jeg laster inn den nye biosen. Endret 4. januar 2008 av Killer_DT Lenke til kommentar
dekar24k Skrevet 4. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2008 Jeg brukte også winflash og det fungerte strålende! Bare fant frem bios imaget og flashet på vanlig måte begge kortene mine. Husk å ta en backup av originalbiosen først da, i tilfelle noe går galt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå