Gå til innhold

ATI HD3850/HD3870/ X2 brukererfaringer og OC.


leifeinar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men jeg lurer litt på hvor du skal tyne inn et ekstra lydkort i den kassa der?

?

 

.. ekstra lydkort har jeg ikke bruk for, onboardkortet er mer enn bra nok ;)

Hey, vil det si det ikke er onboard RealTek eller ADI? For det har aldri vært bra nok :!:

 

RealTek er godt nok for meg :new_woot: bare resten av HW´en er "ok" :tease:

jup samme her, man hører ikke forsjell på realtek, adi vs pci lydkort når man bruker SPDIF Optisk ^^

Lenke til kommentar
RealTek er godt nok for meg :new_woot: bare resten av HW´en er "ok" :tease:

jup samme her, man hører ikke forsjell på realtek, adi vs pci lydkort når man bruker SPDIF Optisk ^^

Ja, her skal man ha seg grafikkløsninger til 5-10.000, også ødelegger man spillopplevelsen med onboard papplyd.

 

Om AD-konverteringen skjer utenfor PCn om man bruker SPDIF så man unngår kanskje litt støy - men støtte for 3D hardware lyd, EAX, Open AL osv er nærmest ikke eksisterende på onboard kort. Lydbildet disse onboard løsningne er mye dårligere i forhold til hva et X-Fi-kort kan gi (siden lyden prosesseres her før den sendes ut). Og ikke minst brker de også mer CPU. Husk at en god spille-pc ikke kun består av CPU og skjermkort...

Endret av Misantropen
Lenke til kommentar

Har fått PowerColor Radeon HD 3870 "PCS" nå, og jeg må si at det bråker altfor mye i windows.... Jeg har idle temp på 44 grader. Og på viftesettingsen som den står på hele tiden (fra fabrikk) så er load temp 64 grader.

 

Holder på å stresse med å flashe bios på kortet nå så jeg kan forandre på viftehastigheten, men det å lage en USB-bootdisk er et sant forbanna helvete... Faen holdt på i 3 timer med dritet nå!

Lenke til kommentar

hold på sånn jeg og :p

 

Skal legge opp en fil som funker. funka iværtfall for meg .....

 

først installerer du programet som følger med så velger du under format options:

 

1 create a DOS startup disk

2 merk av: using DOS sytem files located at

 

3 velg de filene som følger med i mappa jeg laster opp ....

 

 

Ny_mappe.zip

 

None som vet hvorfor du har lov å laste opp .zip fil men ikke .rar fil ?

Lenke til kommentar

ja, har den koblet til.

Har klart å lage en bootdisk (usb) når jeg bruker hpusbf.exe -fs:fat32 -b:c:\dos system files.

Den booter helt fint på laptopen min, men den klarer ikke å boote i det hele tatt på min stasjonære. HK får opp usbdisken som bootvalg i bootmenyen, og allikavel klarer den ikke å boote på den. Rett før eg hiver hele dritet ut vinduet. Og det HKet som har tjent meg så vel i alle år. (DFi Ultra-d nf4)

Lenke til kommentar
du kan bruke noe som heter winflash som kan brukes med 3870 kortene har selv brukt det til å flashe mine 3870 kort den USB sticken brukte jeg til 2900 kortene

 

søk på google eller noe sånt ligger også en del sider tilbake i denne tråden også .....

 

Med winflash da gjorde du det bare i windows xp sant? inget behov for å starte i noe dos miljø eller noe annet spesielt?

 

Bare starte winflash og laste inn den "8301200.sb" filen og trykke write ?

 

EDIT: Fikk tak i Atiwinflash, men jeg får subsystemIDs mismatch når jeg laster inn den nye biosen.

Endret av Killer_DT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...