Fredrik.B Skrevet 3. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2008 (endret) Heisan jeg lurer på en ting: Kjøpte et Powercolor hd3870 512 mb for ikke så lenge siden , og må si meg VELDIG skuffet over kortet. Kortet kjører ikke som det skal og har kunn en gang fått riktig 3d mark sum som jeg mener passer for den pcn(8008poeng med amd 4200+ 2gb ddr minne). Jeg kjørte noen spill feks Test drive unlimited i 1280*1024 og jeg hadde 22fps, datt ned på 19 når jeg kom opp i hastighet(dette var på min pc:2gb minne og e6300 2,2ghz). Er driverne virkelig SÅ dårlige på dette korttet at selv mitt x1900xt kjører vesentlig raskere ? Note: kortet er prøvd på to pcer og begge hadde like lav ytelse, strøm er det nok av. Mulig en defekt? Endret 3. januar 2008 av Fredrik.B Lenke til kommentar
Siomir Skrevet 3. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2008 (endret) Hvilke driver kjører du? Endret 3. januar 2008 av Karnesh Lenke til kommentar
Decoman Skrevet 3. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2008 (endret) Slenger inn en kommentar om "Thermaltake's DuOrb CL-G0102" vga kjøler som passer på hd3870 kortene. Satte på denne i dag og byttet da ut stock kjøleren, og temperaturen ved 99% gpu aktivitet falt fra angivelig 90 grader til maks 53 grader C. Med en Fanmate2 regulator og overgang, så får jeg maks 56 grader C, når vifta går på half fart. Ved half fart er det ikke mulig å høre de 2 viftene, med full fart så går det an å høre dem men det bråker ikke i mitt Antec p182 kabinett synes jeg. Edit: Ved halv fart, er det 37 grader C ved Idle i Vista 64. Edit2. um jeg har kun en 1280x1024 skjerm for øyeblikket, vet ikke om det har mye å si. Endret 4. januar 2008 av Decoman Lenke til kommentar
Siomir Skrevet 3. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2008 Slenger inn en kommentar om "Thermaltake's DuOrb CL-G0102" vga kjøler som passer på hd3870 kortene. Satte på denne i dag og byttet da ut stock kjøleren, og temperaturen ved 99% gpu aktivitet falt fra angivelig 90 grader til maks 53 grader C. Med en Fanmate2 regulator og overgang, så får jeg maks 56 grader C, når vifta går på half fart. Ved half fart er det ikke mulig å høre de 2 viftene, med full fart så går det an å høre dem men det bråker ikke i mitt Antec p182 kabinett synes jeg. Fett har den selv, men venter på noe som jeg kan fjerne den gamle goopen med, har ingenting som kan brukes men gleder meg til å få satt den inn hvertfall Lenke til kommentar
Fredrik.B Skrevet 3. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2008 prøvd allt, de som fulgte med og de nyeste fra ati. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 4. januar 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. januar 2008 Fett har den selv, men venter på noe som jeg kan fjerne den gamle goopen med, har ingenting som kan brukes hvis du omgås kvinner, som mor/søster/dame har de helt sikkert neggel-lakkfjærner, er er aceton og funker utmerket, har brukt det i alle år Lenke til kommentar
haades Skrevet 4. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2008 hva temps ligger deres kort på? idle/load Lenke til kommentar
Siomir Skrevet 4. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2008 (endret) Fett har den selv, men venter på noe som jeg kan fjerne den gamle goopen med, har ingenting som kan brukes hvis du omgås kvinner, som mor/søster/dame har de helt sikkert neggel-lakkfjærner, er er aceton og funker utmerket, har brukt det i alle år Hoi! takk, det viste jeg ikke, takk!! jeg ligger på 50 grader idle og rundt 70 load...kommer mye ann på temperaturen i rommet. Endret 4. januar 2008 av Karnesh Lenke til kommentar
haalo Skrevet 4. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2008 Kikka på linken til Sappire kortet, det er to slot og kjøleren blåser varmlufta ut i bakplata Blei overbevist om den kjøleløsninga på skjermkort i forfjor når eg fikk et HiS X1950 Pro med IceQ3 kjøler, når det skulle bli ny julegave i 2007 gikk eg for et HiS HD3850 TurboX Hadde det ikke vært en bedre ide å kjøpe et referanse 3870 som koster mindre og kjører høyere frekvenser? Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 4. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2008 (endret) Må vel poste et par "skrytebilder" av Spider plattformen min, som sagt i en annen tråd: En skikkelig Quadmaskin - Quad core cpu - Quad gpu´s - Quad ram Spec: Phenom [email protected] 8gb OCZ 6400ddr2@950MHz 4x hd3870@850-2500 med DuOrb kjølere. +++ Har enda ikke satt på Crossfire broene, samt at det er litt ledningsrot men orker ikke å ordne alt ferdig før CrossfireX driveren er på plass Endret 4. januar 2008 av Kent -amdme- Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 4. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2008 Hey ser riktig så fet ut den kassa der, skal bli artig å se om hva scores du drar i spill og benchmarks. Men jeg lurer litt på hvor du skal tyne inn et ekstra lydkort i den kassa der? PS: Hvordan er kjølingen med Duorb og støynivå i forhold til standardkjølerne? Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 4. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2008 Hey ser riktig så fet ut den kassa der, skal bli artig å se om hva scores du drar i spill og benchmarks. Men jeg lurer litt på hvor du skal tyne inn et ekstra lydkort i den kassa der? PS: Hvordan er kjølingen med Duorb og støynivå i forhold til standardkjølerne? Takk.. er ganske spent på resultater selv ekstra lydkort har jeg ikke bruk for, onboardkortet er mer enn bra nok Angående kjøling kan jeg bare si så mye at load tempen sank ca40 grader +/-, og støynivået er som man kan forvente av så mange vifter uten viftestyring, hørbar men slett ikke så mye som jeg forventet i utgangspunktet. Det er kjøleegenskapene jeg først og fremst er ute etter Lenke til kommentar
Sindre Aleksander Skrevet 4. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2008 Vakker og rå rigg ja Kent. We want results! Når kommer driveren? Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 4. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2008 Steike. Du gleder deg vel som en unge til "quad-crossfire" driveren kommer. Det første jeg hadde tenkt om jeg hadde hatt en slik skjermkortrigg er å montert en 19-20db 120mm vifte over hvert av gfx parene. Evnt. en større vifte over alle. Lenke til kommentar
Sindre Aleksander Skrevet 4. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2008 Steike. Du gleder deg vel som en unge til "quad-crossfire" driveren kommer. Det første jeg hadde tenkt om jeg hadde hatt en slik skjermkortrigg er å montert en 19-20db 120mm vifte over hvert av gfx parene. Evnt. en større vifte over alle. Evt. hengt det bak dem for å presse luften mellom hvert av kortene. Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 4. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2008 Vakker og rå rigg ja Kent. We want results! Når kommer driveren? Synes den er pen jeg også driveren kommer i løpet av januar, så i mellomtiden sitter jeg og "tvinner tommler" Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 4. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2008 Håper at temp ikke blir noe problem.. kjører jo bare stock volt men alle tips mottas med glede. Skal sørge for "litt" benche resultater når alt er klart... Det eneste som er synd er at ikke cpu´en vil noe særlig høyere. Crossfire liker nemlig VELDIG høy Hertz på cpu Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 4. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2008 Veldig pent Kent. Blir jammenmeg misunnelig. BTW si ifra når (om) du skal kvitte deg med noen av skjermkortene Du har ikke tenkt å prøve prosessoren under vann? Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 4. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2008 he he.. har et vannsett liggende, men det ser ikke ut som om kjøling er noe problem, ikke på prosessoren ivertfall. Har prøvd noen "suicide" runs med max volt men det resulterte ikke i noe høyere klokk jeg får bare vente på b3 steppingen jeg Lenke til kommentar
wiak Skrevet 4. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2008 Veldig pent Kent. Blir jammenmeg misunnelig. Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenforBTW si ifra når (om) du skal kvitte deg med noen av skjermkortene Du har ikke tenkt å prøve prosessoren under vann? mat olje er vel bedre, mye sikkere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå