Gå til innhold

ATI HD3850/HD3870/ X2 brukererfaringer og OC.


leifeinar

Anbefalte innlegg

Heisan jeg lurer på en ting: Kjøpte et Powercolor hd3870 512 mb for ikke så lenge siden , og må si meg VELDIG skuffet over kortet. Kortet kjører ikke som det skal og har kunn en gang fått riktig 3d mark sum som jeg mener passer for den pcn(8008poeng med amd 4200+ 2gb ddr minne). Jeg kjørte noen spill feks Test drive unlimited i 1280*1024 og jeg hadde 22fps, datt ned på 19 når jeg kom opp i hastighet(dette var på min pc:2gb minne og e6300 2,2ghz).

 

 

Er driverne virkelig SÅ dårlige på dette korttet at selv mitt x1900xt kjører vesentlig raskere ?

 

 

Note: kortet er prøvd på to pcer og begge hadde like lav ytelse, strøm er det nok av.

 

 

Mulig en defekt?

Endret av Fredrik.B
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slenger inn en kommentar om "Thermaltake's DuOrb CL-G0102" vga kjøler som passer på hd3870 kortene.

 

Satte på denne i dag og byttet da ut stock kjøleren, og temperaturen ved 99% gpu aktivitet falt fra angivelig 90 grader til maks 53 grader C.

 

Med en Fanmate2 regulator og overgang, så får jeg maks 56 grader C, når vifta går på half fart.

 

Ved half fart er det ikke mulig å høre de 2 viftene, med full fart så går det an å høre dem men det bråker ikke i mitt Antec p182 kabinett synes jeg.

 

Edit: Ved halv fart, er det 37 grader C ved Idle i Vista 64.

Edit2. um jeg har kun en 1280x1024 skjerm for øyeblikket, vet ikke om det har mye å si.

Endret av Decoman
Lenke til kommentar
Slenger inn en kommentar om "Thermaltake's DuOrb CL-G0102" vga kjøler som passer på hd3870 kortene.

 

Satte på denne i dag og byttet da ut stock kjøleren, og temperaturen ved 99% gpu aktivitet falt fra angivelig 90 grader til maks 53 grader C.

 

Med en Fanmate2 regulator og overgang, så får jeg maks 56 grader C, når vifta går på half fart.

 

Ved half fart er det ikke mulig å høre de 2 viftene, med full fart så går det an å høre dem men det bråker ikke i mitt Antec p182 kabinett synes jeg.

 

Fett har den selv, men venter på noe som jeg kan fjerne den gamle goopen med, har ingenting som kan brukes :( men gleder meg til å få satt den inn hvertfall :D

Lenke til kommentar
Fett har den selv, men venter på noe som jeg kan fjerne den gamle goopen med, har ingenting som kan brukes
hvis du omgås kvinner, som mor/søster/dame har de helt sikkert neggel-lakkfjærner, er er aceton og funker utmerket, har brukt det i alle år

 

Hoi! takk, det viste jeg ikke, takk!! :D

 

 

jeg ligger på 50 grader idle og rundt 70 load...kommer mye ann på temperaturen i rommet.

Endret av Karnesh
Lenke til kommentar
Kikka på linken til Sappire kortet, det er to slot og kjøleren blåser varmlufta ut i bakplata :love: Blei overbevist om den kjøleløsninga på skjermkort i forfjor når eg fikk et HiS X1950 Pro med IceQ3 kjøler, når det skulle bli ny julegave i 2007 gikk eg for et HiS HD3850 TurboX

Hadde det ikke vært en bedre ide å kjøpe et referanse 3870 som koster mindre og kjører høyere frekvenser?

Lenke til kommentar

Må vel poste et par "skrytebilder" av Spider plattformen min, som sagt i en annen tråd:

En skikkelig Quadmaskin :new_woot:

- Quad core cpu

- Quad gpu´s

- Quad ram

 

Spec:

Phenom [email protected]

8gb OCZ 6400ddr2@950MHz

4x hd3870@850-2500 med DuOrb kjølere.

+++

 

Har enda ikke satt på Crossfire broene, samt at det er litt ledningsrot men orker ikke å ordne alt ferdig før CrossfireX driveren er på plass ;)

post-97480-1199432815_thumb.jpg

post-97480-1199432832_thumb.jpg

Endret av Kent -amdme-
Lenke til kommentar
Hey ser riktig så fet ut den kassa der, skal bli artig å se om hva scores du drar i spill og benchmarks. Men jeg lurer litt på hvor du skal tyne inn et ekstra lydkort i den kassa der?

 

PS: Hvordan er kjølingen med Duorb og støynivå i forhold til standardkjølerne?

 

Takk.. er ganske spent på resultater selv :) ekstra lydkort har jeg ikke bruk for, onboardkortet er mer enn bra nok ;)

 

Angående kjøling kan jeg bare si så mye at load tempen sank ca40 grader +/-, og støynivået er som man kan forvente av så mange vifter uten viftestyring, hørbar men slett ikke så mye som jeg forventet i utgangspunktet. Det er kjøleegenskapene jeg først og fremst er ute etter :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...