Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

ATI HD3850/HD3870/ X2 brukererfaringer og OC.

leifeinar

Anbefalte innlegg

Det er jo bare positive ting ved "PCS" versjonen så dette må jeg slå til på! :D Da blir det et skjermkort som tar det meste + at det blir mer overklokkevennlig! Here I come PowerColor!!!

:new_woot:

noen flere som skal kjøpe det?

Har kortet og det er fabrikkoverklokket:) 800Mhz på kjernen og 2,34GHz på minnet! Kan bare si at viften bråker ikke like mye som folk skal ha det til. Bråker jo noe men ikke så mye at det blir irriterende!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
The Radeon HD 3870 X2 is set to be released in Q1 2008 if all goes well
dette tyder jo at vi ikke ser noe kort i jannuar.....

Kan bare si at viften bråker ikke like mye som folk skal ha det til. Bråker jo noe men ikke så mye at det blir irriterende!

er det regulering? hvis så hvilke temperaturer har du på minimum viftehastighet??

Lenke til kommentar

Jeg er litt skuffet over min 3dmark06 score når jeg ser at visse andre her havner opp i 18k og sånt .. Jeg ligger på rundt 12500 med følgende specs:

Abit AW9D-Max

2 x HIS Radeon HD3870 på stock core/mem

4 x 1GB Crucial Ballistix PC8500 (1066mhz 4-4-4-12)

Intel Core 2 Duo @ 3.3GHz 1.4V

Det som er så rart, er at når jeg kjører opp core/mem på skjermkortet f.eks. 850/1260, så hakker grafikken i 3dmark06, noe den ikke gjør med stock clock. Dette selv om ikke GPU'en blir noe særlig varmere enn ved stock core.

GPU'ene mine er også sykt varme, ofte opp mot 90 grader celcius ved load temp. Irriterer meg også at jeg ikke får automatisk viftestyring med Rivatuner. Har nettopp oppgradert til den 3870-bios'en som fjerner den core mhz locken, men autofan fungerer fortsatt ikke .. Viftene på 3870'ene er helt sykt skrudd ned, kjører på 25% eller noe uansett hvor varm GPU'ene blir ..

Noen tips om hvordan jeg kan forbedre ytelsen min ut ifra informasjonen jeg har gitt?

Lenke til kommentar

har 19 i 06 med 870/2500 bios klokket på kort og 3.9ghz cpu skal se om finner url nå jeg kommer hjemme

best du kan gjøre for forbedre score i 3dmarker er å klokk cpu til max.

For er mhz som teller til slutt sånt sett med crossfire.

Synes det noen hakk verre enn sli sånt sett.

ps synes 12500 er lite med crossfire på og 3.3ghz. byr få lett 15k i 06

Endret av smy
Lenke til kommentar
har 19 i 06 med 870/2500 bios klokket på kort og 3.9ghz cpu skal se om finner url nå jeg kommer hjemme

Den klokken du har på gpu-ene er det med standard kjøling? Byttet kjølepasta evt?

mvh vgdev

Lenke til kommentar

men så er det jo ikke akkurat 3dmark man skal se på når det gjelder performance mener jeg, i og med at det ikke er stor støtte for quad core enda i spill, jeg har slutta å bruke 3d mark pga. at det er missledende..jeg kjører 6850 og har absolutt ikke dårligere score i noen spill med de testene jeg har sett...forskjellen mellom quad og duo til dags dato er nada sånn jeg ser det, uansett hvis det skulle være et eller annet spill som yter bedre på q6600 så er det minimalt vil jeg tro, hvis ikke har jeg brukt 2k spenn på en duo core for ingenting^^

gleder meg til å se 3870x2..men kommer nok ikke til å ha gleden av crossfireX...du må vel ha hovedkort som støtter det? eller har 3870x2 alt internt? jeg akter ikke gå over til amd før de klarer å skape konkurranse...selv om de er de eneste jeg har sett ha hovedkort med støtte for crossfireX dog dette var hovedkort med 4x pci-e x16 porter, vet ikke om man må ha hovedkort for dette når det gjelder 3870x2 i crossfire...noe får meg til å tro at det er kun drivere som trengs da.

Jeg håper også at prisen vil ligge på en sum som ikke får lommeboka til å stikke av når du vurderer kjøpet. har hørt at de ville ligge på samme linje med dagens 3870 i pris, men dette kan være noe som noen har bare fått for seg og slenger det ut

Endret av Karnesh
Lenke til kommentar

Den klokken du har på gpu-ene er det med standard kjøling? Byttet kjølepasta evt?

mvh vgdev

stock kjøler med den ppl fixet biosen

Endret av smy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...