Gå til innhold

ATI HD3850/HD3870/ X2 brukererfaringer og OC.

leifeinar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk mitt første HD 3870 kort i stad! Ble sendt på lille julaften. Trodde ikke at posten jobbet på helligdager. Kortet er fint og Crysis fungerte overraskende bra på 1680x1050 :D Er usikker på om jeg skal bestille et til kort ettersom jeg har planer om å så hva som skjer på GPU fronten over nyttår :)

Endret av AndersdD
Lenke til kommentar
Noen som har erfaring med HD 3850 512MB? Sikkert noen som har skrevet noe om det før, men jeg orker ikke lese gjennom 40+ sider :p

mvh C2D_Dude

Såvidt jeg kan huske å ha lest, så er eneste forskjellen mellom standardversjonene av 3850 og 3870 256MB RAM vs 512 MB RAM, hva clocksettingsene er satt til, og sist, den fysiske kjøleløsningen.

Så hvis man da har et 3850 kort med 512MB RAM så er det bare clocksettings og kjøleløsningen som er forskjellen.

Lenke til kommentar
Noen som har erfaring med HD 3850 512MB? Sikkert noen som har skrevet noe om det før, men jeg orker ikke lese gjennom 40+ sider :p

mvh C2D_Dude

Såvidt jeg kan huske å ha lest, så er eneste forskjellen mellom standardversjonene av 3850 og 3870 256MB RAM vs 512 MB RAM, hva clocksettingsene er satt til, og sist, den fysiske kjøleløsningen.

Så hvis man da har et 3850 kort med 512MB RAM så er det bare clocksettings og kjøleløsningen som er forskjellen.

Tror nok at 3870-brikkene er binnet litt høyere også.

Lenke til kommentar

Tusen takk for god Link!

Men etter det jeg forstår så er HD 512MB nøyaktig det samme som HD 256MB? bare at det er 256MB mer?

Og så lurer jeg på om dette --> http://prisguide.itpro.no/product.php?productId=84858 <-- er en HD 3850 512MB med vifte eller uten vifte? hvis man trykker på meeter.no så står det bilde av begge typene.. både heatpipe og vifte.. hvilken er det man bestiller der? med vifte?

Endret av Core2Duo_Dude
Lenke til kommentar

Hva tror dere om denne da ?

aquagratix_rv670_4_800.jpgaquagratix_rv670_1_800.jpg23452_3.jpg23452_2.jpg

Den er ikke høyere enn kondensatorene ;)

Den har brei vann kanal så det kan gå masse van der ikke noe flow restrektiv ;) (håper jeg)

Vurderer å kjøpe meg 2stk, likte den faktisk bedre enn EK sin ....

Skal også lodde på noen flere kondensatorer fjerne OCP og ta voltmod ;)

Edit: toppplaten er av stål ikke aluminium så det er ikke noe å beskymre seg over og en er totalt 6mm høy ;)

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar
Går det bra med Vista 64bit og overklokking av 3870 i Crossfire? Har lest mye forskjellig om at Overdrive osv ikke funker...

ati overdrive funker fint :)

veffal på singel 3870, ati overdrive støtter også crossfire så jeg

de som TENKER på 3850 512MB burde sjekke prisene bedre, du får jo 3870 for bare 100 kr mere i prisen

https://prisguiden.no/fritekst_sok....ind=radeon+3870

https://prisguiden.no/fritekst_sok....deon+3850+512MB

Endret av wiak
Lenke til kommentar
Hva tror dere om denne da ?

aquagratix_rv670_4_800.jpgaquagratix_rv670_1_800.jpg23452_3.jpg23452_2.jpg

Den er ikke høyere enn kondensatorene ;)

Den har brei vann kanal så det kan gå masse van der ikke noe flow restrektiv ;) (håper jeg)

Vurderer å kjøpe meg 2stk, likte den faktisk bedre enn EK sin ....

Skal også lodde på noen flere kondensatorer fjerne OCP og ta voltmod ;)

Edit: toppplaten er av stål ikke aluminium så det er ikke noe å beskymre seg over og en er totalt 6mm høy ;)

Ser ut som en grei blokk det. :)

Lenke til kommentar

Blokken var uten tvil veldig fin. Har ikke peiling på hvordan designet er i henhold til effektivitet.

EDIT:

Av en eller annen grunn går jeg nesten ut i fra at AC-produkter ikke holder mål lenger i henhold til ytelse. Lurer egentlig på hvor jeg har fått den idèen fra.

EDIT:

Leif.

Endret av haalo
Lenke til kommentar
Blokken var uten tvil veldig fin. Har ikke peiling på hvordan designet er i henhold til effektivitet.

EDIT:

Av en eller annen grunn går jeg nesten ut i fra at AC-produkter ikke holder mål lenger i henhold til ytelse. Lurer egentlig på hvor jeg har fått den idëen fra.

LOL

Lenke til kommentar
Er i ferd med å bestille 2x PowerColor 3870 "PCS" (hva står pcs for?) og Asus Maxiumus Formula SE, hvordan tror dere de vil yte sammen (skjermkortene på det hovedkortet)?
Aner ikek hva PCS står for, men forskjellen på PCS-korta og de vanlige korta til Powercolor er at de er overklokka og har en annen kjøler.
Lenke til kommentar
Er i ferd med å bestille 2x PowerColor 3870 "PCS" (hva står pcs for?) og Asus Maxiumus Formula SE, hvordan tror dere de vil yte sammen (skjermkortene på det hovedkortet)?

har Maximus SE selv, og 2 stk 2900 kort, og det yter bra. maximus har jo 2 stk 16X PCIe porter, og ikke 16/4 eller 8/8

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...