Gå til innhold

ATI HD3850/HD3870/ X2 brukererfaringer og OC.


leifeinar

Anbefalte innlegg

Kan ikke klage på det der nei, men jeg tror jeg holder meg til 8800 GTX i Tri SLi :D

Jo varmere, jo bedre? :p

Du har skjønt det ja :)

 

Skal en ha vannkjøling på et TriSLI oppsett må en nesten ha en egen loop til skjermkortene ;)

 

Nei jeg holder meg til HD3870, som jeg kjøper i romjula eller uti januar en gang...

er det ikke bedre med vannkjølt octa fire oppsett med 4 stk R680s (3870 X2s) :p

burde ta RÅTTA på alt av high end!

Hadde vært rått ja, men lager nok varme nok. :p (Åtte grafikkjerner)

Tror ikke det blir lagd drivere for det heller...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er 256 bit minnebus noe begrensning for stor oppløsninger? Man ser at 2900xt er litt bedre på større oppløsninger, så det er kanskje en begrensning. Men nvidia stiller jo ikke opp med større minnebus på sine nye kort heller vel, får mye bedre minnebredde med 3870 enn 8800gt og gts som kun bruker gddr3, mens 3870 bruker gddr4 på mye høyere frekvens. Vil nå si at selve gpu kjernen er en flaskehals jeg.

 

Men jeg har et sapphire 3850 256 kort her som ser ut til å klokke ganske greit(765/2100), men kortet er stabilt under overdrive testen som kun tar en 10 sek. Mens ati tool fanger opp artfacts når kortet nærmer seg 85 grader, og når jeg spiller så fryser det alltid etter en stund. Med rivatuner har jeg prøvd og overstyre auto styringen, og det funker. Men å heve hastigheten på viften bare gjør at kortet holder litt lenger. Er dette et kjent fenomen?

Lenke til kommentar

Nå kommer det også ann på hvordan du installerer nye drivere, man må uninstallere de gammle først og helst slette spor av ATI software i både regedit og på disk...altså mappe osv, har hatt mye problemer med spill når jeg ikke har gjort sånne ting, det aller beste er å ha en clean install hele tiden...hvis du på død og liv skal bruke ccc profile manager så kan du bare legge den unna før du sletter evt mapper med ATI innhold, dette gjelder spesielt hvis du tar i bruk Crossfire.

 

Jeg har ingen kilder, men det er hva jeg har erfart pluss de kameratene jeg har som har erfart problemer med nye installasjoner.

Lenke til kommentar
Har prøvd 3870 i Crossfire i World in Conflict, men får det ikke til å virke. Ting låser seg, og det vpu driveren blir "recovered". Og jeg blir tvingt til å alt-f4e ut til windows.

 

Noen som har vært borte i lignende selv? Eller har prøvd WOC i Crossfire i det hele tatt?

 

Sigurd.

 

 

funker for meg i wic med crossfire på

Lenke til kommentar
Har prøvd 3870 i Crossfire i World in Conflict, men får det ikke til å virke. Ting låser seg, og det vpu driveren blir "recovered". Og jeg blir tvingt til å alt-f4e ut til windows.

 

Noen som har vært borte i lignende selv? Eller har prøvd WOC i Crossfire i det hele tatt?

 

Sigurd.

 

 

funker for meg i wic med crossfire på

 

Nye driveren gjorde "the trick" :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...