Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

ATI HD3850/HD3870/ X2 brukererfaringer og OC.

leifeinar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
wiak: Bruker du standardbiosen? If so, er det trolig derfor du ikke får overklokket mer.

Tviler da den stopper på 862Mhz

877mhz får holde på under 60c på load ;)

Edit:

Lucky:

Du er nok mer uheldig enn heldig !

Det følger nemlig med spill verdt 495,- i dagens kurs fra valve med sapphire sitt kort .....

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar
wiak: Bruker du standardbiosen? If so, er det trolig derfor du ikke får overklokket mer.

Men det ble ganske pent ja. :)

kjører på 900/1280 etter rivatuner nå ^^ ligger runt under ~60c på load

mens jeg spillte litt crysis

bruker iax-tech sin 860/1200 bios, og overklokket med den

Endret av wiak
Lenke til kommentar

Dro en liten 3dmark01 i garagen før jeg skulle legge meg, ikke helt maxet ut, men sjekk naturescoren, den var sånn passe grei..lol.. 743fps....det er rek på mitt CF oppsett til nå...

EDIT: kjørte LOD +4.8 på nature

post-42959-1198021020_thumb.jpg

Endret av Nassuz
Lenke til kommentar
Ligger på 65C full Load med vifte på 48% og 60C ved 60% ...........

Kan nok hende at VF900-Cu ikke er så alt for mye bedre om støy ikke er et hinder !

min var 90c load + 50c idle, med vf900-cu ble det 50c load og 33c idle ^^

med mx-1 pasta ;)

btw siste oc:

Capture007.jpg

Endret av wiak
Lenke til kommentar
Hallo, hvordan er hd 3870 Oc-ed i forhold til 8800gt (både oc og nøytral)? Vil hd3870 klare å gå forbi 8800gt med optimaliserte drivere? Burde jeg satse på cf hd 3870 oC eller 8800gt sli oc?

Mvh vgdev

Jeg vet i hvertfall at CF>SLi på de to kortene du nevner. CF scaler mye bedre med ytelse, og jeg har sett at i de største oppløsningene med AA og AF så klarer CF i noen tilfeller så høyt som en 100% økning i forhold til bare et kort. Det klarer ikke Sli. (foreløbig)

Lenke til kommentar
Dro en liten 3dmark01 i garagen før jeg skulle legge meg, ikke helt maxet ut, men sjekk naturescoren, den var sånn passe grei..lol.. 743fps....det er rek på mitt CF oppsett til nå...

Hvordan får du Crossfire til å funke på HD3870 og 3dmark 2001? Hos meg funker det ikke..... Noen fix eller noe?

Lenke til kommentar

Hvordan får du Crossfire til å funke på HD3870 og 3dmark 2001? Hos meg funker det ikke..... Noen fix eller noe?

Hm... jeg tester ut om dagen, og har vel en ny win installasjon hver gang jeg bytter hovedkort, for ikke å få konflikt med drivere ol.

Men, det første jeg gjør er å enable CF i CCC, så bruker jeg også CCC til og overklokke med (funker ikke i atitool eller riva , de klokker kun 1 kort når CF er aktivert)

Så,til drivertweaks ol bruker jeg atitool, og for å sette viftehastigheten til 100% på begge kortene samtidig bruker jeg rivatuner...lol...

Jeg bruker 3 apps for å få overklokket, tweaket og justert viftehastigheten...... stupid men sånn er det med disse kortene for meg nå, mulig en fix til atitool gjør susen, har prøvd litt og finne ut hvordan atitool kan gjøre allt for meg, men ikke noen suksess så langt.

Har ikke prøvd disse kortene i Vista ennå, men har lyst å teste 3DMark05 og PCMark05 i Vista, skal visst gi en grei boost i forhold til vanlig Win XP.

Lenke til kommentar
Hallo, hvordan er hd 3870 Oc-ed i forhold til 8800gt (både oc og nøytral)? Vil hd3870 klare å gå forbi 8800gt med optimaliserte drivere? Burde jeg satse på cf hd 3870 oC eller 8800gt sli oc?

Mvh vgdev

Jeg vet i hvertfall at CF>SLi på de to kortene du nevner. CF scaler mye bedre med ytelse, og jeg har sett at i de største oppløsningene med AA og AF så klarer CF i noen tilfeller så høyt som en 100% økning i forhold til bare et kort. Det klarer ikke Sli. (foreløbig)

Hmm..høres interessant ut. Noen som kan bekrefte dette?

Lenke til kommentar

Sitter nå med en DuOrb som skal monteres med AS5, skal komme med Før og etter tempraturer og bilder senere, må få tak i rense middel som kan fjerne gammel goop først...isoproanol osv holder ikke mål gitt...noen som har hatt suksess med annen goop remover?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...