Gå til innhold

ATI HD3850/HD3870/ X2 brukererfaringer og OC.

leifeinar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

X38 er vel egentlig en stor fiasko, ikke sett ett eneste godt kort enda. Asus & co har bedt Intel vente med X48 fordi de har så mange X38 kort på lager enda.

Mulig DFI klarer å lage en god bios på sitt X38 kort, men de andre har hittil feilet stort der.

Lenke til kommentar

Uansett, jeg fikk min første blåskjerm i går, når jeg skrudde av VPU recovery. 7.11 driverne er om mulig enda mer ustabile enn "Crysis fix" driverne. Har også kjørt driver cleaner og lagt inn intel chipseet inf på nytt.

Spiller dere ikke annet enn CS:S eller kjører 3Dmark? Mulig Sapphire kortene mine ikke er gode, selv om de uten problemer kan stå å loope SM 3.0 testene i 3Dmark 06 i høy oppløsning (2560x1600) med masse AA og AF. Hvis ikke dette bedrer seg tror jeg kortene skal returneres og jeg kjøper noe fra nVidia igjen. :hrm:

Lenke til kommentar
Aaah, så bare det var nevnt 8800GT i posten over :p Og det er ikke dumt å ha de i butikken nei. Ser bare ikke hvorfor folk kjøper de. Men på andre siden så er det sikkert mange som ikke ser helt vitsen i at noen kjøper det jeg kjøper heller :D

Vil tippe de setter ned prisen litt før eller når de dobble kortene til nvidia kommer. En får jo bare håpe det er bedre tilgang og da.

ati kommer jo med et dobble RV670 som kommer til å yte bedre en 2 stk RV670 i crossfire, hvorfor? de er på eget kort så mindre og kortere vei mellom chipene

Lenke til kommentar
'host*drivere*host* har du husket at dette kortet er helt nytt? det trenger flere driver oppdateringer før det kan sies noe om det..enkelt og greit...nvidia sine 8xxx serie kort var ikke til å skryte av i starten de heller

*host**host* husk at HD38x0 er 95% R600 som AMD har hatt god tid til å skrive drivere til. Å sammenligne dette med når nV sin 8x00 serie var ny blir helt feil.

Hmm slik sett er jo G92 95% G80 om man først skal ta denne.

Ok sånn går det jeg kjøpte jo 2 stk 3870 kort, og hadde msi 975x med 2pcie x8-x8.

Så kjøpt jeg nytt kort gigabyte 35p, så glemte jeg og se hva pcie støttet ¤"¤#¤ var x16-x4 for noe dritt.

Klokket msi til 2.9 og fikk på 3d-mark 15349, så på gigabyte klokket til 3.0 fikk jeg bare 14989.

Hvorfor lager dem hovedkort bare med x16 - x4 for noe dritt.

Så nu har jeg bestillt nytt hovedkort med x8-x8 asus 35p.

Synes faktisk ikke man tapte så mye på det, takker for testen for jeg har et 16/4 kort og lurer på 3870/CF :)

Lenke til kommentar
'host*drivere*host* har du husket at dette kortet er helt nytt? det trenger flere driver oppdateringer før det kan sies noe om det..enkelt og greit...nvidia sine 8xxx serie kort var ikke til å skryte av i starten de heller

*host**host* husk at HD38x0 er 95% R600 som AMD har hatt god tid til å skrive drivere til. Å sammenligne dette med når nV sin 8x00 serie var ny blir helt feil.

Hmm slik sett er jo G92 95% G80 om man først skal ta denne.

Ok sånn går det jeg kjøpte jo 2 stk 3870 kort, og hadde msi 975x med 2pcie x8-x8.

Så kjøpt jeg nytt kort gigabyte 35p, så glemte jeg og se hva pcie støttet ¤"¤#¤ var x16-x4 for noe dritt.

Klokket msi til 2.9 og fikk på 3d-mark 15349, så på gigabyte klokket til 3.0 fikk jeg bare 14989.

Hvorfor lager dem hovedkort bare med x16 - x4 for noe dritt.

Så nu har jeg bestillt nytt hovedkort med x8-x8 asus 35p.

Synes faktisk ikke man tapte så mye på det, takker for testen for jeg har et 16/4 kort og lurer på 3870/CF :)

Jeg kjøpt dette kortet. http://www.abit.com.tw/page/en/motherboard...;pPRODINFO=BIOS

Fikk det på komplett til 1300kr.

Lenke til kommentar

Da her vi ihvertfall konkludert med at ati sliter med cf drivere :yes:

ati kommer jo med et dobble RV670 som kommer til å yte bedre en 2 stk RV670 i crossfire, hvorfor? de er på eget kort så mindre og kortere vei mellom chipene

dette lurer jeg litt på..... ett sånn kort, vil det bli opfatta som cf eller som enkelt kort. tenker vi tilbake til nvidia sitt dualkort gikk det jo bra og kjøre dette på hovedkort som ikke støttet SLI.

og hvis det blir opfatta som CF og ikke enkelt kort, da vil man jo med 2 slike sitte med et QUAD opsett. som igjenn vil føre til at man sitter hjemme og sliter seg i håret pga manglende driverstøtte, borkastade penger osv sån siden dual opsett ikke funker skikkelig enda

Lenke til kommentar

Men 7950gx2 måtte fremdeles settes opp i SLI i driverne, og spillene måtte likefullt ha SLI-støtte, men hovedkortene trengte det ikke. Antagelig vil et 3870 x2-kort kun bruke en ferdig integrert CrossFire-bro og ha akkurat samme kummunikasjonshastighet mellom kortene som 2 separate kort har i dag. En annen ting er at de må dele en 16x slot seg i mellom, så du ender opp med hastighet tilsvarende 8x/8x? Uansett, PCI-E hastigheten har antagelig null og niks å si for ytelsen alikevel.

Lenke til kommentar
Antagelig vil et 3870 x2-kort kun bruke en ferdig integrert CrossFire-bro og ha akkurat samme kummunikasjonshastighet mellom kortene som 2 separate kort har i dag. En annen ting er at de må dele en 16x slot seg i mellom, så du ender opp med hastighet tilsvarende 8x/8x?

Bilder av prototyper på HD 3870x2 viser en 48-baners PCIe-switch som kommuniserer med bussen på 16x. Hver RV670 har i tillegg 16x kommunikasjon til denne brikken igjen. Et annet aspekt er at ATI/AMD her har full kontroll på forsinkelsen når det gjelder kommunikasjon mellom brikkene og ikke er avhengig av å måtte forholde seg til hva hovedkortet gjør. Dette bør bidra til å øke effektiviteten.

Uansett, PCI-E hastigheten har antagelig null og niks å si for ytelsen alikevel.

Benchmarks av Crossfire på ulike brikkesett viser noe annet. Jeg tipper HD 3870x2 blir litt (men ikke betydelig) raskere enn Crossfire med to kort (gitt samme klokkehastighet) på de beste X38-baserte hovedkortene.

Lenke til kommentar
Benchmarks av Crossfire på ulike brikkesett viser noe annet. Jeg tipper HD 3870x2 blir litt (men ikke betydelig) raskere enn Crossfire med to kort (gitt samme klokkehastighet) på de beste X38-baserte hovedkortene.

Har du en slik test å vise til? Er jo interessant hvor mye jeg evt ville tjent på å byttet hovedkort eller kjøpt et X2.

Lenke til kommentar
min makeover :p

de ram stickene som følger med VF900-Cu suuuuuuger, detter jo av når man kommer borte i dem, men med stock kopper heatsinken med SKRUER funker mye bedre ^^

Du har ikke et bilde tatt rett ovenfra, etter du har mekka på kortet? Litt vanskelig å se fra siden. Hvordan ble temperaturene og mulighet for OC etter modden?

Lenke til kommentar

er det berre meg eller er HD3870 bedre når det gjelder ytelse enn 8800GT 512MB til nVidia? Ser jo dei er like i pris, men HD3870 ser jo ut til å gruse nVidia sitt kort? (8800GT)

Har ikkje veldig god peiling på skjermkort men har fått med meg at kjernefrekvens og minnefrekvens har mykje og sei? Ser på dette kortet som ein ypperlig sjangs til å oppgradere mitt gamle x1650PRO fra radeon..har crossfire-støtta hovedkort så kan vel kanskje kjøre CF om eg føler for å bruke så mykje penga på detta :)

Lenke til kommentar
min makeover :p

de ram stickene som følger med VF900-Cu suuuuuuger, detter jo av når man kommer borte i dem, men med stock kopper heatsinken med SKRUER funker mye bedre ^^

Du har ikke et bilde tatt rett ovenfra, etter du har mekka på kortet? Litt vanskelig å se fra siden. Hvordan ble temperaturene og mulighet for OC etter modden?

DSC_0394_800.jpg

ble ikke noe bedre men men ^^

877mhz får holde på under 60c på load ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...