Gå til innhold

ATI HD3850/HD3870/ X2 brukererfaringer og OC.

leifeinar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Angående PSU og skjermkort.

Vurderer dette kortet: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=34281...led#ProductTabs

Ser at det står at det trenger 450W... trengs det virkelig?

Det er tenkt i en pc med et asus am2+ hovedkort, amd 6000+ cpu og 2 gig minne.

Har 6000+ (125W TDP?) selv og et 2900xt (som tar MYE mer strøm) og greier meg med 530W,

3850 tar jo over 100W mindre, men så runder man litt opp og da ender man med om lag 450W ;)

men som nevnt anbefalt å kjøpe litt mer enn akkurat det som står ;)

Lenke til kommentar
Har 6000+ (125W TDP?) selv og et 2900xt (som tar MYE mer strøm) og greier meg med 530W,

3850 tar jo over 100W mindre, men så runder man litt opp og da ender man med om lag 450W ;)

men som nevnt anbefalt å kjøpe litt mer enn akkurat det som står ;)

Kommer helt an på hvilket merke PSU man har. Har du f.eks. et Mist 500 / Corsair 520 tror jeg nok du kan ta sjansen på at 2x3870 skal gå greit. Men hvis du derimot har noe ræl som Hiper, Tagan (test), NorthQ eller annet billigmerke tror jeg ikke det er noe å satse på, spesielt om du har planer om å klokke opp noe som helst.

Endret av Skagen
Lenke til kommentar

Opplever bugs i grafikken på Poral. Og hele spillet fryser om jeg prøver Alt-Tab ut i windows. Spiller i 2560x1600, mulig det har noe med saken å gjøre? Synes uansett det er en del rare glitcher i grafikken, spesielt når man bytter oppløsninger (går fra loading screen og inn i et spill f.eks.). Er det andre som opplever at "Crysis Fix'-driveren er litt merkelig?

Hadde aldri slike problemer med Nvida-kortet mitt.

Lenke til kommentar

bøøø

her er min erfaring med zalman VF900-Cu og Radeon HD 3870 :)

jeg fikk installert VF900-Cu helt fint, brukte Radeon X1800/X1900 bruksanvisningen

vf900-3870-club3d_800881.jpg

jeg brukte stock pastaen, jeg fjerna ikke alt av den som var fra fabrikken, jeg venter på Akasa TIM Clean og Artic Cooling MX-2 fra tyskland så :p

Capture004.jpg

Endret av wiak
Lenke til kommentar

Var det vanskelig å få av RAM-sinken? Er de nye kjøleribbene mer effektive?

alt sammen satt i samme, alså skruene, vis du skru av alle skruene bakpå så får du av alt, satt litt fast ikke mye, nesten som lett kliser :p

idle ligger runt 35c nå, load er max ca 60c etter everest monitor

Capture010.jpg

Endret av wiak
Lenke til kommentar
Tagan er ikke ræl, det må jeg få lov å si ;) . 2 av mine beste strømforsyninger er Tagan.

Dog liker jeg Corsair bedre og jeg tror den vil dra 2 skjermkort av denne typen bra.

men dette er skjermkort, snakk heller om PSU i PSU forumet ^^

Enig.

Kjør debatt - Tagan er noe ræl!

PS: Er jeg den eneste som opplever 38x0 driverne i CF litt halvstabile? Eller har dere tatt på dere fanboy hetta og over ser det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...