Gå til innhold

ATI HD3850/HD3870/ X2 brukererfaringer og OC.

leifeinar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

synest den er så ribba for kjøle ribber... bare 2 vifter og lite kjøle areal......

jeg hadde en gang Accelero X2 på et x1900 kort og den var suverent den beste kjøleren jeg har vært borti. på XS.org påstår de at alle 1900 kjølerene passer. men på denne tror jeg det blir vanskelig med cf brua?? få man kjøpt lange cf bruer??

Lenke til kommentar

Lurer på om denne kan være noe å satse på jeg, estra lift, kjeft vist man skal ha vifteløs kjøeløsning så tror jeg denne kan hjelpe på litt egentlig, har ingen erfaring med en sånn, men den ser jo grei ut for ekstra kjøling hvis man skal overklokke kortet uten å bruke vannkjøling.

Lenke til kommentar

da tror jeg heller jeg hadde montert en intaksvifte som blåste over kortet, men er jo ofte slik med passiv kjøling at man må kompensere med andre vifter for og kunne kjøle passivt.....

ser til min store fustrasjon at den psuen jeg bestillte fra netshop den 13/11 er blitt utsatt til 1/1 2008..... :grumpy:

tror jeg blir og få endetarms kolikk av ventinga, siden ingen psu ingen 3870 i cf.

https://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=49776

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

Monterte Duorb på det ene kortet mitt i går kveld, og må si at det var en positiv overraskelse. Tempen falt ENORMT... :wow: Førte ikke noe logg på noe, men jeg tok den auto-tune testen i Catalyst, og tempen var aldri over 43 grader :green: Med den orginale kjøleløsningen låste auto-tune seg pga temp etter 2-3 minutter, og tempen steg til 90++ grader...

Dette må være en av de beste kjølerene på markedet :thumbs:

Endret av Kent -amdme-
Lenke til kommentar

er vel klar for litt ekstra volt du da :cool:

var det på max vifte hastighet?? hvordan er lyd og temps på min da?? sånn for en som skal kjøre CF i stue-pc :whistle:

ser shg.no har den zalman vf1000 til "kun" 327,- ble omtalt av silentpcreview som den beste kjøleren noen gang

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar
er vel klar for litt ekstra volt du da :cool:

var det på max vifte hastighet?? hvordan er lyd og temps på min da?? sånn for en som skal kjøre CF i stue-pc :whistle:

ser shg.no har den zalman vf1000 til "kun" 350,- ble omtalt av silentpcreview som den beste kjøleren noen gang

Her klar for litt ekstra volt kan du si :thumbup: men ikke noen "hardmod", kunn biosmod/programmod.

Lyd kan jeg ikke si så mye om, har en Zalmann9700 cpukjøler som surrer på fullt, men Duorb bråker ikke mer en stock vifte på stock hastighet.

Lenke til kommentar

Det er ikke så nøye om ytelsen er litt lavere. De andre fordelene er verdt det :) Jeg spiller ikke så mye lenger heller, og da helst Trackmania Nations.

Jeg kan alltids gå ned på AA/AF, kvalitetsinstillinger og oppløsning i nyere spill hvis det blir for tungtdrevet. Så lenge jeg får spille i 16:10 widescreen med grei nok kvalitet så er jeg fornøyd.

Lenke til kommentar

HD3850 med GDDR4:

Did you ever heard of HD 3850 equipped with GDDR4 memory? Here it is. This Unika HD 3850 512MB “Infinity” version have a petty memory set: 8 FBGA packed Hynix 16Mx32bit 0.8 nano-second GDDR4.

Of course you may notice the PCB is a non-reference shorten version, with a ordinary cooler. Actually the PCB is design and made by Triplex.

Because of the GDDR4, the card factory overclocked to a high clock: 700/2200MHz(core/mem), almost catch up with reference HD 3870.The most important is the price is not even changed, 1499RMB, about 200 USD and you can own this card.

Bilder:

unika_3850_512mb_gddr4_01.jpg

unika_3850_512mb_gddr4_02.jpg

unika_3850_512mb_gddr4_03.jpg

unika_3850_512mb_gddr4_04.jpg

Kilde.

Noen som har sett tester på forskjellen mellom GDDR3 og GDDR4?

Med de høye standardfrekvensene på dette kortet, nærmer det seg vel kanskje HD3870 i ytelse?

Edit: Fikset spoiler.

Endret av Sindre Aleksander
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...