Gå til innhold

ATI HD3850/HD3870/ X2 brukererfaringer og OC.

leifeinar

Anbefalte innlegg

Er Sapphire Radeon HD 3870 kortet stille, eller bråker det ?

Link:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=342817

Vurderer ett sånt etter jul da jeg begynner å trenge en ny PC...

Nei, det eneste er et lite hvin akkurat idet PCen starter.

Det er det på mange kort akkurat i det PC-en starter, i allefall har jeg erfart det...

Men åssen er det etter man har starta, er det ganske stille når det ikke er under noe spess load ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er Sapphire Radeon HD 3870 kortet stille, eller bråker det ?

Link:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=342817

Vurderer ett sånt etter jul da jeg begynner å trenge en ny PC...

Nei, det eneste er et lite hvin akkurat idet PCen starter.

Det er det på mange kort akkurat i det PC-en starter, i allefall har jeg erfart det...

Men åssen er det etter man har starta, er det ganske stille når det ikke er under noe spess load ?

kommer ann på egentlig, jeg merker at den setter opp hastigheten litt når man kjører opp spill, men det er ikke havlparten så plagsomt som X1900 korta f.eks. når man er i windows så setter den ned frekvensen på core sånn at den ikke er særlig hard å kjøle. med X1900 kortet mitt kunne jeg høre kortet selv om jeg hadde headphones osv, men dette hører jeg ikke noe av når jeg spiller om jeg ikke tar av meg headphones, så jeg vil si at det er rimelig stille kjøle løsning på kortet, hvertfall for de som ikke er uber kresene på vifte støy.

Lenke til kommentar

har en plan om at første post skal inneholde, forskjellig fra kjølere, bioser og flash tools som funker, men har bodd på jobb i 2 uker nå noe som ikke er bra for tråden men for min data konto :D

så er det ting som dere mener bør være i første post så legg det ut så legger jeg det inn. tenkte og begynne med kjølere.

de som er fine og jeg har fått med meg er:

thermalright V2, funker direkte på 3870, men man trenger noe ekstra for 3850. koster 295,- hos microplex

thermalright HR-03 Rev.A trenger også noe ekstra til 3850 koster 445,- hos microplex

Accelero S1 skikkelig overkill kjøler gir meget fine temps med ei 12cm vifte kun 250,- hos microplex

skal visst kjøle x1900 serien passivt så da skal ihvertfall et 3870 med litt luft sirkulasjon...

noen som vet om flere så legg inn en post og en link

accelero x1 fra xs.org

Lenke til kommentar

Her er en kjøler til som har fått meget god omtale:

Thermaltake Duorb VGA Cooler

Angående mitt prosjekt kan jeg si såpass at driverne til FX plattformen ikke er helt ferdige nei... men men, sånn er det, blir vel bedre over nyttår :whistle:

Nevnte noen poster tidligere at jeg haddde problemer med å aktivere Crossfire (ikke Quadfire, finns ikke drivere enda :thumbdown: ) i Vista. Catalyst viser at Crossfire er aktivert, men verken 3dmark eller GPU-Z viser det. Men etter mye om og men, frem og tilbake bestemte jeg meg får å hive inn en ekstra disk med XP.

I XP viste det seg at det ikke var noe problem med Crossfire, der viste alle programmer rett.

3dmark scoren i XP og Vista var så lik at jeg kan konkludere med at selv om at 3dmark og GPU-Z viser at Crossfire ikke er aktivert i Vista så er den det likevel :hmm:

Dette er vel en bug i Vista som blir fikset etterhvert...

Klokkingen med 2 kort gikk bare ræva.... det nytter ikke hva jeg enn gjør :dontgetit:

Så med 2stk HD3870@stock og [email protected] ble scoren ca.13500 i 3dmark06, dette både i Vista og XP.

Lenke til kommentar

takker, en kjøler til i første posten :)

ser over hele linja at folk sliter litt med allt fra klokking, vifte styring, aktivering av CF osv. dette har jo vart ganske lenge, var jo en klassisk duskusjon i 2900 pro tråden. men vi har blitt lova en ny atitool, den bruker og være fin. og spesielt dette med av vi får fri tilgang til VOLT. det er alltid populært :yes:

Lenke til kommentar
New ATITool will support HD38** cards.

Facts:

* Will support sofware voltage control for HD3850 and HD3870 (tested and it works)

* Will be released soon

* Not sure if voltage adjustments now stick after changing clocks.

Source: w1zzard (owner of techpowerup)

Kilde.

er det denne som er kommet?? noen som har prøvd?

http://www.techpowerup.com/downloads/436/ATITool_0.26.html

Lenke til kommentar
Vil det nye 8800GTS yte bedre enn to hd 3870 i crossfire?

det er vel ikke i nærheten kan jeg tenke meg.......

Nei den er vel gammel.

tenkte det siden det var lagt ut 8 desember, men det er vel flerer dage siden :D

er egentlig mest klar for en skikkelig bios, fått litt ekstra volt og 900-950 på gpu, så hadde man sluppet og tenkt og styrt med den klokkinga...

Lenke til kommentar
jo kortet er heftig nok det men kan ikke ta 3870 i cf

Nå er ikke nye GTS mer enn en Ultra "Lett", og i enkelte spill der crossfire har god støtte, er forskjellen mellom 2x3870 og et 8800Ultra enormt store. I noe tillfeller i min spillsamling/benches makter 8800Ultra 70fps, mens 2x3870 har 195fps. Slik er det selfølgelig ikke hele tiden, men der crossfire har god støtte, ser jeg ofte 30-50% høyere ytelse.

2xHD3870 gir meget god ytelse for pengene. Men jeg må si jeg venter utålmodig på neste driver fra ATI :whistle:

Lenke til kommentar
Her er en vifte jeg fant: http://www.zalman.co.kr/eng/product/view.a...89&code=013

med tanke på den fine prisen til ATI kan nvidia brenne intil videre imo ;) Har aldri sett så mye ytelse for 1500 spenn.

har sett på den men ikke sett noen steder at den er brukt, eller lista som kompatibel. har du??

her er en fin test av nye GTS, gjort med quad @ 3,0ghz. ser hvor utrolig fint 3870 følger, og tanken på at man får 2 slike for prisen av et GTS, ja da kan nvidia sitt nye toppkort bare ligge for min del......

ser amentio får inn 3870 i morra, club3d til 1504,- tror jeg skal ha meg 2 av de :yes:

Lenke til kommentar

Ja, jeg bestilte derfra, fikk club 3D innpakning, men korta som fulgte med var ATI sine egene og registrerte seg som ATI technologies, noe som ingen av mine sapphire kort har gjort, har alltid vist Sapphire xxxx osv...ikke at det har noe å si, men jeg har hatt ATI i ganske mange år og det var en liten detalj jeg la merke til med en gang etter oppstart..hehe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...