haalo Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 VRM = voltage regulator module Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Hm. Jaok. Forresten, hva gir "mest effekt" av klokket minne og klokket gpu ? Lenke til kommentar
Exentler Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 3870 X2 til 2,5k til de som skal spare noe hundre kr... http://www.datakjeden.no/webshop/PartDetai...1833834;c:36132 http://www.datakjeden.no/webshop/PartDetai...1821838;c:36132 Lenke til kommentar
haalo Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Ville heller bare kjoept to 3850 til 1400. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Eller gjøre som meg, 3 til 2160,- Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Eller gjøre som meg, 3 til 2160,- Huff ikke plag meg med ukloke beslutninger jeg kan finne på å ta *krampeholder i 8800GT 512MB* Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Eller gjøre som meg, 3 til 2160,- Huff ikke plag meg med ukloke beslutninger jeg kan finne på å ta *krampeholder i 8800GT 512MB* Hehe, vi er flere som må ta seg kraftig sammen og holde om det gamle skjermkortet til knokene blir hvite. Har ikke lenger tall på hvor mange ganger jeg har lagt 2 stk HD3870 i en eller annen handlekurv på nettet, men i siste øyeblikk besinnet meg med studielån og husleie osv, osv i bakhodet. Men til sommeren blir det HD4870! Er møkka lei nVidia!! For å komme litt on topic: Hvordan er ytelsen på Crossfire X med 2 x HD3870X2? Er den blitt noe bedre med nye drivere eller er det fortsatt minimal forskjell ned til 3 x HD3870? Lenke til kommentar
andylove Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Ble litt lei Nvidia selv, men det handlet mest om driverne og at kortet mitt begynte å bli gammelt. Også dette med at Nvidia utnytter sin markedsposisjon til de grader ved å melke markedet så lenge de kan. Forståelig nok. Håper bare at ATI (AMD) kommer sterkt tilbake, for vår del, ikke min private. Jeg klarer meg fint uansett merke så lenge kortet gjør den jobben jeg vil. Men et lite issue her.. Kan jeg kontrollere vifta på kortet via SW? Som på Nvidia kortet mitt? Og er det evnt anbefalt å gjøre det, siden disse kortene tydeligvis blir litt varme? Jeg har ikke OC, kun fab-OC (se sign for HW). Takk for svar Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 (endret) Hvordan kan jeg få av installert driveren til mitt X2 kort ? Jeg fikk nemlig midd 3870 i posten idag :3 Så tenkte jeg at jeg skulle ta å fjerne den driveren før jeg legger til kortet. For å så installere den igjen.. Er det noe hensikt i å gjøre dette da ? EDIT: Er det noe poeng å fjerne driveren når den jeg har installert er nyere ? >_> Endret 16. mai 2008 av Rattpjusker Lenke til kommentar
andylove Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 (endret) Hvordan er Linux støttet for tiden med ATI? Ser det var nye drivere 16. mars, sånn og forstå at ATI kommer med nye drivere hver måned? Hvordan kan jeg få av installert driveren til mitt X2 kort ? Jeg fikk nemlig midd 3870 i posten idag :3 Så tenkte jeg at jeg skulle ta å fjerne den driveren før jeg legger til kortet. For å så installere den igjen.. Er det noe hensikt i å gjøre dette da ? EDIT: Er det noe poeng å fjerne driveren når den jeg har installert er nyere ? >_> Er det ikke sånn at driverne er de samme til HD3870 serien? Mye mulig du burde avinstallere og legge de inn på nytt, det er hva jeg ville ha gjort. Husker ikke helt hva det programmet heter, men tror det er drivercleaner el.no som man kjører i safe-mode. Endret 16. mai 2008 av andylove Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 (endret) Hvor viktig er egenlig kjøleibba på 3870en.... ? Jeg har nemlig ikke PLASS til å kjøre begge to -__- EDIT: Fikk til. Men bestiller enn VF900 også ;P Forresten. Så fikk jeg med enn kabel som jeg skal koble på HD strøm kablene.. Kan jeg ikke bruke pci kablene altså ? Fra PSU that is. Endret 16. mai 2008 av Rattpjusker Lenke til kommentar
andylove Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Hvor viktig er egenlig kjøleibba på 3870en.... ?Jeg har nemlig ikke PLASS til å kjøre begge to -__- EDIT: Fikk til. Men bestiller enn VF900 også ;P Forresten. Så fikk jeg med enn kabel som jeg skal koble på HD strøm kablene.. Kan jeg ikke bruke pci kablene altså ? Fra PSU that is. Du kan vel bruke den medfølgende overgangen, men det er ikke noe jeg ville ha gjort. Selv tok jeg PCI-e kablene fra PSU (min splitter nye Corsair 750W ). Jeg vil tro det er mer riktig å gjøre det sånn, i og med at de er laget for akkurat det. Tar jeg feil? Lenke til kommentar
Exentler Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 damn. voltmodinga av mitt 3870 gikk bæsj... det funka og greier, men når keg skrudde så løsna det ene loddepunktet og komer borti noe annet. og det ser dødt ut... Lenke til kommentar
qwert Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Du kan vel bruke den medfølgende overgangen, men det er ikke noe jeg ville ha gjort. Selv tok jeg PCI-e kablene fra PSU (min splitter nye Corsair 750W ). Jeg vil tro det er mer riktig å gjøre det sånn, i og med at de er laget for akkurat det. Tar jeg feil? TX750? I så fall, ja. Siden det bare er en enkelt heftig 12V krets har det null og niks å si siden alle 12V-pluggene trekker fra den samme "kilden". På andre strømforsyninger derimot - særlig de med 2 eller 3x 12V hvor alle har en relativt lav maksimal last - kan hvilke kontakter man bruker være forskjellen på et dønn stabilt system og et som ikke virker i det hele tatt. Lenke til kommentar
shaniboy Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 (endret) har 2stk 3870 i crossfire får denne meld om og om igjen under spill Display Driver stopped responding and has recoverd display driver atikmdag stopped responding and succsesfully recoverd denne får jeg opp hele tiden..og da den kommer lagger det... hva skal jeg gjøre? bruker ccc 8.4 Endret 16. mai 2008 av shaniboy Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Noen som kunne lastet opp 3dMark Vantage hotfixen ? Finner ikke enn som funker. ;< Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Du kan vel bruke den medfølgende overgangen, men det er ikke noe jeg ville ha gjort. Selv tok jeg PCI-e kablene fra PSU (min splitter nye Corsair 750W ). Jeg vil tro det er mer riktig å gjøre det sånn, i og med at de er laget for akkurat det. Tar jeg feil? TX750? I så fall, ja. Siden det bare er en enkelt heftig 12V krets har det null og niks å si siden alle 12V-pluggene trekker fra den samme "kilden". På andre strømforsyninger derimot - særlig de med 2 eller 3x 12V hvor alle har en relativt lav maksimal last - kan hvilke kontakter man bruker være forskjellen på et dønn stabilt system og et som ikke virker i det hele tatt. Strømforsyningene som gir meg frysninger er corsair sine, en rail må være så utrolig mye mer praktisk, har sånn fire forskellige ledninger på min f/s som gir 12 volt(molex) og to rails på 18A. Aner ikke hvilke jeg skal bruke på skjermkortet, og ettersom effekten er så lav er det kritisk hvilke jeg velger. Corsair Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Hjelp ? Den vil ikke installere Vantage hotfix ;( Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Rattpjusker: Søk på google etter en annen nedlastnings sted ... RV770, Info om ytelse VR-zone er til å stole på, men man kan ikke være sikker Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 (endret) Så 4870 blir ikke store oppgraderingen fra G92. Men 25% ytelsesøkning fra 9800GTX er ikke til å kimse av, så prisen blir avgjørende. Jeg lurer nå på et X48 HK for å kjøre 2*4870 med X3220 og 8GB DDR2 PC8500. Endret 17. mai 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå