Gå til innhold

ATI HD3850/HD3870/ X2 brukererfaringer og OC.


leifeinar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det mulig å få AtiTool til å stresse begge kortene? Savner en god måte for å teste begge kortene (i Crossfire). Bruker forøvrig 3DMARK06 og Crysis Benchmark i loop når jeg stresser kortene.

Prøv FurMark. Skal ikke garantere at stresstesten fungerer i Crossfire, men dette programmet er SVJV det som får strømforbruket og temperaturen høyest på hvert enkelt HD 3xx0 i alle fall.

Lenke til kommentar
Med den furmark testen fikk jeg testet kortets maxtemp lett. kom opp i 80 grader FFS. 877/1230 60% fan.

 

tester den stabiliteten og den testen ?

Ettersom det stresser kortet til slike temperaturer vil jeg tro at stabiliteten settes på prøve ;)

Nå skal FurMark testes ihvertfall (ber til de høyere makter om at kort nummer to blir stresset).

Lenke til kommentar

Jeg plages med kortet mitt..

Nå kjører jeg det på stock clocks da. Får se om det holder nå.

Uansett. Hvis jeg bruker maskina ei stund, (på max clock i CCC) så får jeg black screen, "No signal" på skjermen. Og jeg må restarte maskina..

Jeg har prøvd å sette opp PCI volten i bios.. Men ingenting ser ut til å funke :|

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Jeg plages med kortet mitt..

Nå kjører jeg det på stock clocks da. Får se om det holder nå.

Uansett. Hvis jeg bruker maskina ei stund, (på max clock i CCC) så får jeg black screen, "No signal" på skjermen. Og jeg må restarte maskina..

Jeg har prøvd å sette opp PCI volten i bios.. Men ingenting ser ut til å funke :|

 

Hvorfor tror du det er slik at OC i CCC må "låses opp"?

Og at det er en liten "warning" fra ATI?

 

Fordi det bare er for morro skyld at skjermkortet har en default klokk fra fabrikk?

 

Og at MAX på sliders er en selvsagt sak?

 

Jeg fatter rett og slett ikke hvorfor du ikke bare kjører stock.. på alt (CPU, MEM, Skjermkort).

 

"Load BIos default"... Reset CMOS..

 

Bruke PC-en.

 

:D

 

Du må rett og slett venne deg til litt/mye trøbbel når du overklokker.

Det gjelder både CPU og skjermkort.

Lenke til kommentar
Jeg plages med kortet mitt..

Nå kjører jeg det på stock clocks da. Får se om det holder nå.

Uansett. Hvis jeg bruker maskina ei stund, (på max clock i CCC) så får jeg black screen, "No signal" på skjermen. Og jeg må restarte maskina..

Jeg har prøvd å sette opp PCI volten i bios.. Men ingenting ser ut til å funke :|

 

Hvorfor tror du det er slik at OC i CCC må "låses opp"?

Og at det er en liten "warning" fra ATI?

 

Fordi det bare er for morro skyld at skjermkortet har en default klokk fra fabrikk?

 

Og at MAX på sliders er en selvsagt sak?

 

Jeg fatter rett og slett ikke hvorfor du ikke bare kjører stock.. på alt (CPU, MEM, Skjermkort).

 

"Load BIos default"... Reset CMOS..

 

Bruke PC-en.

 

:D

 

Du må rett og slett venne deg til litt/mye trøbbel når du overklokker.

Det gjelder både CPU og skjermkort.

 

Noen ganger etter et OC rush så ender det ofte med crash og bare tull, da syns jeg det er fryktelig godt å sette ALT på stock hastigheter :p

 

Det er liksom bare den feelingen som er så bra!

 

Ekte vare liksom ;)

Endret av Core2Duo_Dude
Lenke til kommentar
Jeg plages med kortet mitt..

Nå kjører jeg det på stock clocks da. Får se om det holder nå.

Uansett. Hvis jeg bruker maskina ei stund, (på max clock i CCC) så får jeg black screen, "No signal" på skjermen. Og jeg må restarte maskina..

Jeg har prøvd å sette opp PCI volten i bios.. Men ingenting ser ut til å funke :|

 

Hvorfor tror du det er slik at OC i CCC må "låses opp"?

Og at det er en liten "warning" fra ATI?

 

Fordi det bare er for morro skyld at skjermkortet har en default klokk fra fabrikk?

 

Og at MAX på sliders er en selvsagt sak?

 

Jeg fatter rett og slett ikke hvorfor du ikke bare kjører stock.. på alt (CPU, MEM, Skjermkort).

 

"Load BIos default"... Reset CMOS..

 

Bruke PC-en.

 

:D

 

Du må rett og slett venne deg til litt/mye trøbbel når du overklokker.

Det gjelder både CPU og skjermkort.

 

 

Må du slutte å være så kritisk mot meg. :)

CPU kjører stabilt på 3.75. RAM stabilt på 822(tror jeg. Men det er hvertfall stabil.)

Jeg har satt GPU på stock nå. Helt stabil den og, tenker jeg roer ned klokkinga nå. Kanskje jeg tester grensene til skjermkortet senere. :)

 

Takk for hjelpa uansett, selv om at jeg har vært litt vanskelig til tider :blush:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Må du slutte å være så kritisk mot meg. :)

CPU kjører stabilt på 3.75. RAM stabilt på 822(tror jeg. Men det er hvertfall stabil.)

Jeg har satt GPU på stock nå. Helt stabil den og, tenker jeg roer ned klokkinga nå. Kanskje jeg tester grensene til skjermkortet senere. :)

 

Takk for hjelpa uansett, selv om at jeg har vært litt vanskelig til tider :blush:

 

 

"Fantomet er hard mot de harde"...

 

Jeg bare er litt stor i kjeften. Tøyser litt.

 

Du er iherdig.

Det er en god egenskap når du skal klokke.

 

Bare du får litt skikk på metodikken, og ikke kjører helt "event-oriented" så blir det nok veldig bra. :)

Lenke til kommentar

trenger litt hjelp. hvor finner jeg ut hvor gpu vrm er, ett eller anna oversikts bilde? har satt på den røde ramma som i teorien skal kjøle den vrm greie, men temps går over 120 grader.

 

ellers går det fint og kjøle X2 passivt. endte opp med en 6-slots kjøling :p er ikke ferdig enda, skal modde slik at kjøler kommer i direkte kontakt med gpu, nå er den limt fast i kober og alu kjølerene.

 

men MÅ få kjølt den vrm greia.... så hvis noen vet??

post-70872-1210847097_thumb.jpg

post-70872-1210847116_thumb.jpg

post-70872-1210847157_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Ser at det er flere som sier noe om hvilken prosent hastigheten på vifta er satt på. Hva er 100% farten i RPM? Tenker spesielt på Club3d HD3850 som er på tilbud på Netshop om dagen.

Hvordan er støyen sammenlignet med 120mm vifter på ca 1200 rpm? Har ikke hørt orginalvifter på skjermkort siden 6600gt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...