Gå til innhold

ATI HD3850/HD3870/ X2 brukererfaringer og OC.


leifeinar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, har det ennå også :p

 

Bruker selv VR så jeg måler ikke ohm'en, sry vet ikke, men start med 80kohm motstand og gå nedover, om du tar en pencil mod blir det du måler en parrallell kobling så da kan vi ikke gå etter verdien på VR.

 

Sry at jeg ikke lodda det for deg på TG, men glemte og ble syk :(

Lenke til kommentar
Ja, har det ennå også :p

 

Bruker selv VR så jeg måler ikke ohm'en, sry vet ikke, men start med 80kohm motstand og gå nedover, om du tar en pencil mod blir det du måler en parrallell kobling så da kan vi ikke gå etter verdien på VR.

 

Sry at jeg ikke lodda det for deg på TG, men glemte og ble syk :(

Tingen er at jeg bare har en 50k Ohm's pot.. Kunne du skrudd ned til rundt 50k ohm engang og mål vCore? Det haster ikke, bare ta det engang du har kortet oppe..

Lenke til kommentar
Send det inn å få deg ett nytt.

 

Gi opp imo.

 

 

Forresten. Er det nn rød diode på kortet ? >_>

 

Det har du helt rett i, problemet er løst kortet lå på 95+ på over begge gpuene når jeg kun var i bios. Målt på metalldeksel, kjølevifta gikk på idle.

Lenke til kommentar
Ja, har det ennå også :p

 

Bruker selv VR så jeg måler ikke ohm'en, sry vet ikke, men start med 80kohm motstand og gå nedover, om du tar en pencil mod blir det du måler en parrallell kobling så da kan vi ikke gå etter verdien på VR.

 

Sry at jeg ikke lodda det for deg på TG, men glemte og ble syk :(

Tingen er at jeg bare har en 50k Ohm's pot.. Kunne du skrudd ned til rundt 50k ohm engang og mål vCore? Det haster ikke, bare ta det engang du har kortet oppe..

Bare det at jeg da vil måle hele parrallell koblinga så det hjelper ikke, det jeg må gjøre er å lodde av hele sulamitten måle ohm'en på den og lodde den på igjen for så å måle volt, tungvint, men som han på XS sa så stemmer det sikkert med ca. 1.4-1.45v

Lenke til kommentar
Ja, har det ennå også :p

 

Bruker selv VR så jeg måler ikke ohm'en, sry vet ikke, men start med 80kohm motstand og gå nedover, om du tar en pencil mod blir det du måler en parrallell kobling så da kan vi ikke gå etter verdien på VR.

 

Sry at jeg ikke lodda det for deg på TG, men glemte og ble syk :(

Tingen er at jeg bare har en 50k Ohm's pot.. Kunne du skrudd ned til rundt 50k ohm engang og mål vCore? Det haster ikke, bare ta det engang du har kortet oppe..

Bare det at jeg da vil måle hele parrallell koblinga så det hjelper ikke, det jeg må gjøre er å lodde av hele sulamitten måle ohm'en på den og lodde den på igjen for så å måle volt, tungvint, men som han på XS sa så stemmer det sikkert med ca. 1.4-1.45v

Åja, så ikke at noen hadde svart med på XS:P Hadde spurt 3-4 ganger..

Lenke til kommentar
Du gjorde et smart valg, selv om du får samme kort billigere andre plasser.

synes ikke andlylov tok et godt valg jeg men.

 

Du får 2stk HD3850 512mb OC fra Club3D hos Amentio til under prisen av det ene du har kjøpt.

 

Det kjører crysis i 1920x1200 med alt på high/very high med DX10 (i CF)

 

Men da måtte jeg tatt høyde for kanskje nytt hovedkort. Jeg har jo ikke det nyeste av det nyeste. Valget mitt tok jeg pga media (filmytelesen) som jeg satte forran gaming ytelsen. Jeg var ute etter et godt kort med nok suppe til å drive spill helt greit. Media derimot måtte være i toppklasse.

 

Utover dette kan det tenkes jeg var litt kjukk i huet ;)

Lenke til kommentar
Har et problem her.

 

Uansett hva jeg gjør så får jeg en feil mld. når jeg skal installere skjermkort drivere.

 

Feil mld. er at den ikke finner .INF fila når selve display driveren installeres ....

 

What to do ?

 

Rydd i registret ditt og last ned driverpakken på nytt. En nøkkel peker til en fil som ikke finnes, den kan du fjerne.

Endret av andylove
Lenke til kommentar

Off-topic: Hmm.. tar tilbake det jeg sa om at det ikke spiller noen rolle hvilken leir det nye kortet mitt kommer fra. Har et eldre 9800pro her nå som plutselig har begynt å komme med "CRT invalid display type"-feil fra ati2mtag.. Får noe som kan minne om artifacts. Kortet er ikke for varmt, har ikke gjort forandringer i det siste på hverken hw- eller sw-fronten. Det bare plutselig kom i dag. Ser mange andre som har samme feil på div forum uten at ATI har klart å løse problemet. :cry: (Nei, det har vist ikke noe å si om jeg har CRT eller LCD, ikke VGA eller DVI heller :p )

 

EDIT: Sitter nå med go-kortet over alle go-kort: GeForce2 PRO :grin:

 

Hadde ikke trodd at dette skulle få gjøre noe mer i denne verden, menmen.. hehe

Endret av Ciryaher
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...