Gå til innhold

ATI HD3850/HD3870/ X2 brukererfaringer og OC.


leifeinar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Ja.... Det er vel ikke mye fornuftighet å ha et kort med to GPU'er når man bare bruker en :p

Mener du at jeg bare kjører med en gpu? F... Det er ikke stabilt heller, bsod etter 5 min med cs.

 

Hvorfor i h.... skal du absolutt kjøre Vista 64-bits når du (kanskje??) bare driver med "gamle skytespill"? :)

Lenke til kommentar
Ja.... Det er vel ikke mye fornuftighet å ha et kort med to GPU'er når man bare bruker en :p

Mener du at jeg bare kjører med en gpu? F... Det er ikke stabilt heller, bsod etter 5 min med cs.

 

Hvorfor i h.... skal du absolutt kjøre Vista 64-bits når du (kanskje??) bare driver med "gamle skytespill"? :)

Mener du det er 64-bits Vista som er årsaken til dette problemet?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Ja.... Det er vel ikke mye fornuftighet å ha et kort med to GPU'er når man bare bruker en :p

Mener du at jeg bare kjører med en gpu? F... Det er ikke stabilt heller, bsod etter 5 min med cs.

 

Hvorfor i h.... skal du absolutt kjøre Vista 64-bits når du (kanskje??) bare driver med "gamle skytespill"? :)

Mener du det er 64-bits Vista som er årsaken til dette problemet?

 

Nei, men det kan virke som om du mener du har problemer med skjermkortet og Vista mtp driver.

 

Tipper noen forumsbrukere som benytter samme oppsett som deg har svaret.

 

Jeg har det ikke, dessverre (og ser *foreløpig* ingen nytte i å gå fra 32-bits til 64-bits OS/drivere).

Lenke til kommentar
Da er det enkelt og greit, men jeg hadde et inntryk at du hadde skjekket dette før.

 

Kofliktene "Deviser" er markert med gule eller røde merker i "Devise manger". kan du se noe konflikt, på hva?

Da tror jeg problemet er løst, i "Device manage" står skjermkortet 2 ganger etter hverandre. Jeg trodde dette var korrekt ettersom det er et 3870 x2, men etter å ha "disablet" nr2 funker alt som det skal eller gjør det det?

Har jeg bare disablet den ene GPUen slik at jeg ku kjører med 1?

 

Det skal selvfølgelig stå 3870X2 to ganger i enhetsbehandling.Diabler du den ene,kjører du nok på ei kjerne.

Lenke til kommentar

hmm har 8.4 driveren vista x84

 

Har spilt i noen timer uten problemer, så plutslig henger hele spillet seg etter maks 2min nå, virker som noe av det samme du har som problem bare at jeg ikke får BSOD :p (Blue Screen On Demand)

Har kun prøvd Crysis siden jeg fikk tak i Vista så om det om det bare er noe crysis sliter med eller om det er vista eller noe driver faenskap vet jeg ikke :S

 

Kanskje noen av dere her har erfaring/kunskap til å hjelpe meg ?

 

Need help here !

Lenke til kommentar
Da er det enkelt og greit, men jeg hadde et inntryk at du hadde skjekket dette før.

 

Kofliktene "Deviser" er markert med gule eller røde merker i "Devise manger". kan du se noe konflikt, på hva?

Da tror jeg problemet er løst, i "Device manage" står skjermkortet 2 ganger etter hverandre. Jeg trodde dette var korrekt ettersom det er et 3870 x2, men etter å ha "disablet" nr2 funker alt som det skal eller gjør det det?

Har jeg bare disablet den ene GPUen slik at jeg ku kjører med 1?

 

Det skal selvfølgelig stå 3870X2 to ganger i enhetsbehandling.Diabler du den ene,kjører du nok på ei kjerne.

Du har nok rett, jeg får ikke startet maskinen med kordete enablet den bare restarter, svart skjerm, vifta på 3870x2 på full guffe og en rød diode tennes på kortet, så restart og velge safemode, disable kortet, retsart med kun vga mode. Får beskjed om driverproblem som ikke kan løses kontakt ATI. :wallbash:

 

Er det noen som har en løsning eller kan rett og slett kortet være kaputt. :hmm:

Lenke til kommentar
Hvis du har kjørt en Vista clean install,for å utelukke driverkonflikt.Og problemet fortsatt er der,begynner jeg å mistetenke for et eller annet defekt.

 

Har du prøvd å disable den andre kjerna i enhetsbehandling?

Jepp, men det tryner med litt load, forsøkte å kjøre 3dmark06, restart etter 5 sek.

Lenke til kommentar
Hvis du har kjørt en Vista clean install,for å utelukke driverkonflikt.Og problemet fortsatt er der,begynner jeg å mistetenke for et eller annet defekt.

 

Har du prøvd å disable den andre kjerna i enhetsbehandling?

Jepp, men det tryner med litt load, forsøkte å kjøre 3dmark06, restart etter 5 sek.

 

Synes dette høres ut som et strømproblem eller noe i den duren. Spontanreboot ved høy last er et symptom på dette. Jeg har ikke fulgt med på hva some er sagt/gjort i denne saken, men ha dette i bakhodet...

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Da har jeg bestilt et Club3D fra Netshop.no

 

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=95572

 

Håper dette var et godt valg fra min side. Hva mener dere? Det sto mellom et slik og et 8800GT. Mine krav var at kortet skulle yte godt under:

 

HD avspilling

Gaming (COD4)

Generelt god ytelse

Støy (viktig)

 

Noen av dere som vil bekrefte at jeg har gjort noe smart? Hehe....

 

Forøvrig tok jeg med en Corsair 750W PSU da jeg har MIST500W PSU fra før av og bestilte samtidig en Samsung F1 750GB.

Lenke til kommentar
Hvis du har kjørt en Vista clean install,for å utelukke driverkonflikt.Og problemet fortsatt er der,begynner jeg å mistetenke for et eller annet defekt.

 

Har du prøvd å disable den andre kjerna i enhetsbehandling?

Jepp, men det tryner med litt load, forsøkte å kjøre 3dmark06, restart etter 5 sek.

 

Synes dette høres ut som et strømproblem eller noe i den duren. Spontanreboot ved høy last er et symptom på dette. Jeg har ikke fulgt med på hva some er sagt/gjort i denne saken, men ha dette i bakhodet...

Skal teste med Vista 32b idag, tror ikke det er et strømproblem men skal prøve med en Chiftec 500W for å utelukke det.

Lenke til kommentar
Du gjorde et smart valg, selv om du får samme kort billigere andre plasser.

synes ikke andlylov tok et godt valg jeg men.

 

Du får 2stk HD3850 512mb OC fra Club3D hos Amentio til under prisen av det ene du har kjøpt.

 

Det kjører crysis i 1920x1200 med alt på high/very high med DX10 (i CF)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...