Gå til innhold

ATI HD3850/HD3870/ X2 brukererfaringer og OC.


leifeinar

Anbefalte innlegg

Prøv dette:

 

- Uninstall drivern i Vista

- Reboot, Gjenta å presse F8, velg Safe Mode fra menyen

- Kjør DriverCleaner i Safe Mode, og reboot

- Disable alle antivirus/antispyware programer

- Install video driveren, reboot

 

Hvis han har prøvd med reinstallert Vista så hjelper det vel ikke med driverCleaner? Men det hørtes jo merkelig ut da... at den ikke vil installere.

DriveCleaner funker ikke, driveren vil installere men får BSOD ved restart etter innsallasjon. Rebooter i safemode og får beskjed om driverkonflikt som ikke kan løses :ph34r:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøv dette:

 

- Uninstall drivern i Vista

- Reboot, Gjenta å presse F8, velg Safe Mode fra menyen

- Kjør DriverCleaner i Safe Mode, og reboot

- Disable alle antivirus/antispyware programer

- Install video driveren, reboot

 

Hvis han har prøvd med reinstallert Vista så hjelper det vel ikke med driverCleaner? Men det hørtes jo merkelig ut da... at den ikke vil installere.

DriveCleaner funker ikke, driveren vil installere men får BSOD ved restart etter innsallasjon. Rebooter i safemode og får beskjed om driverkonflikt som ikke kan løses :ph34r:

 

Ok, Nå har vi eliminert "rester" som årsak.

 

Driverkonflikt ? se i "Device Menger" om du har noe konflikt der, er det noe gule eller røde merker der?

 

EDIT:

PS! av og til "Driverkonflikt -medlingen" kan forårsakes av spyware også, har du fjernet disse?

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Noen som kan forklare hvorfor jeg ikke får klokka den der ? o:

 

Er vel den ene GPUen tror jeg.

 

Er det noen vits i å klokke med Rivatuner når ATI overdrive funker greit da, powerplay slutter å funke om du klokker med Rivatuner sist jeg testet dette..

Lenke til kommentar
Prøv dette:

 

- Uninstall drivern i Vista

- Reboot, Gjenta å presse F8, velg Safe Mode fra menyen

- Kjør DriverCleaner i Safe Mode, og reboot

- Disable alle antivirus/antispyware programer

- Install video driveren, reboot

 

Hvis han har prøvd med reinstallert Vista så hjelper det vel ikke med driverCleaner? Men det hørtes jo merkelig ut da... at den ikke vil installere.

DriveCleaner funker ikke, driveren vil installere men får BSOD ved restart etter innsallasjon. Rebooter i safemode og får beskjed om driverkonflikt som ikke kan løses :ph34r:

 

Ok, Nå har vi eliminert "rester" som årsak.

 

Driverkonflikt ? se i "Device Menger" om du har noe konflikt der, er det noe gule eller røde merker der?

 

EDIT:

PS! av og til "Driverkonflikt -medlingen" kan forårsakes av spyware også, har du fjernet disse?

Finnes ikke noe spyware, men kan det være et Bios problem?

Lenke til kommentar

Feil PCI-E frequency i BIOS kan føre til lit av hvert, du kan alltid prøve å elimiere denne muligheten ved å sette dette på default (100 hos meg) og teste.

 

Men denne "Driverkonflikt- medlingen" antyder noe annet, vannlighvis betyr det hardware konfikt i devise manger, og hvis dette er i orden, da kan det bety at du har insstalert noe "Crap" som kommer i konflikt med driveren din. Det kan være spyware, virus, software, osv.

 

Jeg regner med at her skjekket for virus. Hva har du instalert like før disse problemene? Du kan alltisd prøve å avinstallere disse for å teste og eliminre muligheten, og du kan alltid installere dem etterpå.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Feil PCI-E frequency i BIOS kan føre til lit av hvert, du kan alltid prøve å elimiere denne muligheten ved å sette dette på default (100 hos meg) og teste.

 

Men denne "Driverkonflikt- medlingen" antyder noe annet, vannlighvis betyr det hardware konfikt i devise manger, og hvis dette er i orden, da kan det bety at du har insstalert noe "Crap" som kommer i konflikt med driveren din. Det kan være spyware, virus, software, osv.

 

Jeg regner med at her skjekket for virus. Hva har du instalert like før disse problemene? Du kan alltisd prøve å avinstallere disse for å teste og eliminre muligheten, og du kan alltid installere dem etterpå.

Det er en hardwarekonflikt, men hvordan løser jeg den?

Lenke til kommentar

Da er det enkelt og greit, men jeg hadde et inntryk at du hadde skjekket dette før.

 

Hardwarekonflikt løses i "Devise Manger" ( "Control Panel" -> "Systesm" -> "Devise Manger") da må du anten tildele en annen resurs (IRQ) til devisen som kommer i konflikt med din GPU, eller "Remove" den.

 

Kofliktene "Deviser" er markert med gule eller røde merker i "Devise manger". kan du se noe konflikt, på hva?

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Noen som kan linke til en enkel guide til å flashe mitt sapphire(tror jeg) 3870? Er så kjedelig å se at jeg ikke får lov til å gå lenger enn 885 mhz når kortet er dønn stabilt. Viss noen av flashene fører til en liten økning i vcore så sier jeg ikke nei, har mye å gå på når det gjelder temp(50-60 load).

 

(har ikke diskett stasjon eller fungerende cdrom, kun minnepenn)

Lenke til kommentar

Prøver en annen ati winflash versjon, for her skjedde det ingenting uansett hva jeg trykket.

 

 

Legger til: prøvde en tidligere versjon, men programmet oppførte seg helt likt. Er det tilbakestående programvare eller bruker?;)

 

 

Legger til2: Nå plutselig så gikk kom det ett brows vindu opp når jeg trykket load, jeg valgt .bin biosen min, men da kom det subsystemIDs mismatch feilmelding.

Endret av O:M:A
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Legger til2: Nå plutselig så gikk kom det ett brows vindu opp når jeg trykket load, jeg valgt .bin biosen min, men da kom det subsystemIDs mismatch feilmelding.

 

Les "bruksanvisningen" (WinFlash /h elns).

Du må kjøre dette fra "command window" (cmd.exe) og bruke rett option ("force + ignore subsys").

Det er en stund siden jeg træla med dette i ett forsøk på å få mitt (ex)Powercolor HD3870 PCS til å klokke bedre.

 

Det var ingen større suksess, og det tviler jeg på at de fleste andre har (til tross for andre uttalelser).

Det er *marginelt* hva man tjener på å flashe skjermkort-Bios'er.

Ihvertfall på nyere kort.

 

"Hardmods" er nok tingen.

Lenke til kommentar
Legger til2: Nå plutselig så gikk kom det ett brows vindu opp når jeg trykket load, jeg valgt .bin biosen min, men da kom det subsystemIDs mismatch feilmelding.

 

Les "bruksanvisningen" (WinFlash /h elns).

Du må kjøre dette fra "command window" (cmd.exe) og bruke rett option ("force + ignore subsys").

Det er en stund siden jeg træla med dette i ett forsøk på å få mitt (ex)Powercolor HD3870 PCS til å klokke bedre.

 

Det var ingen større suksess, og det tviler jeg på at de fleste andre har (til tross for andre uttalelser).

Det er *marginelt* hva man tjener på å flashe skjermkort-Bios'er.

Ihvertfall på nyere kort.

 

"Hardmods" er nok tingen.

Poenget er å få "bort" den sperren de fleste HD3870-bioser(enkelte produsenter har fikset det med egen bios) har med at de låser seg ved en kjernehastighet på over 885MHz. :)

Er en sannsynlighet at maksklokken til 3Dmark er høyere enn det hvertfall, om du skjønner. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Poenget er å få "bort" den sperren de fleste HD3870-bioser(enkelte produsenter har fikset det med egen bios) har med at de låser seg ved en kjernehastighet på over 885MHz. :)

Er en sannsynlighet at maksklokken til 3Dmark er høyere enn det hvertfall, om du skjønner. :)

 

Klar over det, men det er ikke mye pts å tjene på å klokke core.

Dersom du har vært "heldig" med kortet kan du jo teoretisk klokke det ett stykke opp på 900-tallet muligens, men det er jo viktigere at RAM kan klokkes langt.

 

I mitt tilfelle var det RAM'en som var(og er) problemet.

Fikk flashet til en annen bios med forhåpentlig "slappere" timings (og noe lavere stock klokk), men det hjalp ingenting.

 

Men det var uansett enn grei øvelse. :)

Lenke til kommentar
Da er det enkelt og greit, men jeg hadde et inntryk at du hadde skjekket dette før.

 

Hardwarekonflikt løses i "Devise Manger" ( "Control Panel" -> "Systesm" -> "Devise Manger") da må du anten tildele en annen resurs (IRQ) til devisen som kommer i konflikt med din GPU, eller "Remove" den.

 

Kofliktene "Deviser" er markert med gule eller røde merker i "Devise manger". kan du se noe konflikt, på hva?

Da tror jeg problemet er løst, i "Device manage" står skjermkortet 2 ganger etter hverandre. Jeg trodde dette var korrekt ettersom det er et 3870 x2, men etter å ha "disablet" nr2 funker alt som det skal eller gjør det det?

Har jeg bare disablet den ene GPUen slik at jeg ku kjører med 1?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...