Gå til innhold

ATI HD3850/HD3870/ X2 brukererfaringer og OC.


leifeinar

Anbefalte innlegg

TL1000S:

 

Trodde ikke det ville a så mye å si da det er PCIe 2.0, de har jo dobbel båndbredde iforhold til PCIe 1.x, så om både HK og skjermkort har PCIe2.0 burdte det vel tilsvare 8x PCIe 1.x, så da urdte det vel ikke være så ille eller er jeg helt på bær tur nå ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
quad 45nm liker ikke mye fsb de har gansk lav fsb wall.bruker mp 10 her 400-420fsb :)

 

Ikke enig.

 

Mitt hk/min CPU klarer fint over 470FSB, og det er flere på xs.org som har klart 500.

 

FSB-wall gjelder ikke i så stor grad som tidligere kan det se ut som.

 

@The Ghost:

Joda, både hk og skjermkort skal være PCI-E 2.0, men poenget her er 2x16 vs. 1x16+1x4.

Jeg hadde egentlig ventet en større ytelsesøkning.

Lenke til kommentar

Hjelp!! får ikke drivere til MSI VGA-Card Radeon HD3870X2 1GB til å fungere i Vista 64.

Har prøvd 8.4 og eldre versjoner men får BSOD når maskinen restarter.

HW Asus Maximus Extreme, OCZ 2x2 GB Pc 12800.

Maskinen Fungerer uten drivern. Hva gjør jeg feil?

Lenke til kommentar
Hjelp!! får ikke drivere til MSI VGA-Card Radeon HD3870X2 1GB til å fungere i Vista 64.

Har prøvd 8.4 og eldre versjoner men får BSOD når maskinen restarter.

HW Asus Maximus Extreme, OCZ 2x2 GB Pc 12800.

Maskinen Fungerer uten drivern. Hva gjør jeg feil?

 

Høres ut som litt av de samme problemene som jeg har hatt... jeg ble lei og solgte alt :whistle:

Lenke til kommentar
Hjelp!! får ikke drivere til MSI VGA-Card Radeon HD3870X2 1GB til å fungere i Vista 64.

Har prøvd 8.4 og eldre versjoner men får BSOD når maskinen restarter.

HW Asus Maximus Extreme, OCZ 2x2 GB Pc 12800.

Maskinen Fungerer uten drivern. Hva gjør jeg feil?

 

Høres ut som litt av de samme problemene som jeg har hatt... jeg ble lei og solgte alt :whistle:

 

Den var vel drøy :)

 

Ganske sikkert et driverproblem.Viktig å få fjernet spor av forrige drivern.Kanskje kræsj med andre drivere som inntallert til annen hardware også..Normalt er det bare tut og kjør med den hardwaren.

 

Han nevner ikke noe om evt overklokk på hardware ellers.

Lenke til kommentar
Hjelp!! får ikke drivere til MSI VGA-Card Radeon HD3870X2 1GB til å fungere i Vista 64.

Har prøvd 8.4 og eldre versjoner men får BSOD når maskinen restarter.

HW Asus Maximus Extreme, OCZ 2x2 GB Pc 12800.

Maskinen Fungerer uten drivern. Hva gjør jeg feil?

 

Høres ut som litt av de samme problemene som jeg har hatt... jeg ble lei og solgte alt :whistle:

 

Den var vel drøy :)

 

Ganske sikkert et driverproblem.Viktig å få fjernet spor av forrige drivern.Kanskje kræsj med andre drivere som inntallert til annen hardware også..Normalt er det bare tut og kjør med den hardwaren.

 

Han nevner ikke noe om evt overklokk på hardware ellers.

Ikke noen OC annet enn på skjermkortet men det er fabrikk. Instalert Vista på nytt uten at det hjelper, så fort jeg instalerer driverne til skjermkortet får jeg BSOD og restart i safemode. Får beskjed om at det er driver problem uten løsning.

Endret av Mas99
Lenke til kommentar
Prøv dette:

 

- Uninstall drivern i Vista

- Reboot, Gjenta å presse F8, velg Safe Mode fra menyen

- Kjør DriverCleaner i Safe Mode, og reboot

- Disable alle antivirus/antispyware programer

- Install video driveren, reboot

 

Hvis han har prøvd med reinstallert Vista så hjelper det vel ikke med driverCleaner? Men det hørtes jo merkelig ut da... at den ikke vil installere.

Endret av Core2Duo_Dude
Lenke til kommentar

Reinstall av Vista vill ikke fjerne rester av tiligere drivere. Det vil eventuelt erstatte/reparere ødlagte filer, eller tilføye manglende DLL osv. For å fjerne disse "restene" må du ha en CleanInstall av Vista og starte alt fra bunn av. DVs. formatere og installere på nytt, og da må du installere alle programmene dine på nytt!

 

Slike merklige oppførsel blir ofte forårsaket av "rester" av tiligere drivere, og da må du enten kjøre DriverCleaner i safe mode, eller ha en Claeninstall av Vista.

 

I slike tilfeller, en reistall av Vista vil ikke hjelpe. Uansett en DriverCleaner i safe mode, er en geri og enkel måte for å forsikere seg at "rester" av tiligere drivere ikke forårsaker disse problemene.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...