Gå til innhold

ATI HD3850/HD3870/ X2 brukererfaringer og OC.


leifeinar

Anbefalte innlegg

Hvis Core og MEM frekvensene er feil justert ved overklokking, da kan det "klikke" for kortet. Da kan du få slike symptomer, men da i tilleg vil du vannlighvis få melding fra Vista også "dispaly driver har recoverd" eller noe i denne duren, og da vill alle frekvensene restes til Stock også.

 

Hvis du får "Enn skjermdriver har sluttet å virke..etc.", da er det ikke noe å lure på, det er sikkert driveren. Prøv å avinstalere driven, reboot og installer driveren på nytt. Flere mener at du må avistallere og reistallere driveren etter hver "klikk".

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Feil med overklokk... Hmm..

 

Utdyp takk ! :3

 

"Enn skjermdriver har sluttet å virke..etc." Skjer mer enn ofte nok. Selv om jeg har uptodate driver. : <

 

http://www.repairyourpcnow.com/resources/a...onding.php#fix4

 

fixx 1 og fixx 4 i den tråden gjorde det bedre for meg.

Har du windows vista så er det viktig å se etter diverse opdateringer, ikke all windows update finner av seg selv.

Lenke til kommentar
Du må flashe skjermkortet ditt og klokke det lenger, CPU burdte du klare å dra lenger og det lønner seg å tweake tRD ;)

 

Du kan jo kjøpe et 3850 512mb OC for 720,- isteden da, kun 720,- på amentio :p

 

Da får du opp score'n en del ;)

 

link til flashen ? btw. det er flasha for den 864 MHz bugen

 

hvilken maks temp anbefaler dere ?

 

den E6600 går på 3,3 hvis jeg øker vcore til 1.42 real. det gidder jeg ikke for 100 MHz

 

jeg har ekstremt dårlig batch

 

bios settings og cpu klokk her:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=11068516

Endret av Exentler
Lenke til kommentar
Hvilke uke og waffer nummer har du ?

 

Du vet at du godt kan kjøre 4.5Ghz 24/7 om du ikke har en alt for ille batch wink.gif

også hva er VID'n din ?

 

det står "L744B159" da er det vel en 44b da? vid: 1,1375v det er ganske lavt? den gjør 4,7 @ 1,31v... 3,0 @ 1,04v

kjører med veldig rolige vifter, nuctua med adapter så er vel bare 600rpm. står i htpc :)

Lenke til kommentar

Har ikke lest hele denne tråden og har ikke planer om å lage enda en "hvilket kort i denne klassen burde jeg satse på?" da det finnes 148 fra før :p

 

Skal ha et kort som er så lydløst som mulig. Har sett litt rundt på de med gode kjøleløsninger, men klarer ikke å avgjørde hvilket jeg skal gå for. Har noen av dere erfaringer/tips å komme med?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...