Gå til innhold

ATI HD3850/HD3870/ X2 brukererfaringer og OC.


leifeinar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sweet. :D

 

35 VS 44 FPS i HD 4870 sitt favør var overraskende bra....

Hadde nok ikke trodd et singelkort skulle klare så bra mot et dual-GPU kort. Selv om jeg synes en nærmere firedobbling av ytelse fremfor HD 3870 hørtes LITT for mye ut. :hmm:

(9800GX2 er vel ca like bra som et HD 3870X2 + et HD3870)

 

 

nei dett er FAKE.... hvis ati slipper et singel kort som danker GX2 så mye og drar 21,5K i 3dmark med en cpu @ 3,0...... nei... handden den cpu vært på 4,5 hadde jeg trodd det kanskje

Lenke til kommentar
Mens dere venter og håper på en overlegen single-chip kort. Legger jeg ut bilde av 3DMark06 på 15356 av den raskeste singel-chip kort som finnes IDAG.

 

3dmark4bz8.th.jpg

 

Klikk her http://service.futuremark.com/compare?3dm06=6504529 for å samligne, if you dare!

 

///ERROR!## 034 codeAAF"#546#ERROR!////

 

/feilpost deluxe, ## nVidia virus!!

 

:tease: bare kødd... :p Men ellers var det en nais score du fikk der ja ;)

Lenke til kommentar
Mens dere venter og håper på en overlegen single-chip kort. Legger jeg ut bilde av 3DMark06 på 15356 av den raskeste singel-chip kort som finnes IDAG.

 

3dmark4bz8.th.jpg

 

Klikk her http://service.futuremark.com/compare?3dm06=6504529 for å samligne, if you dare!

Kjør Vantage i stedet du, den er mer represantiv for virkelig ytelse... Reposter bildene fra forrige side:

 

3dm06-3.png

 

vantage-performance.png

 

Scoren din var fin dog. :)

Endret av Sindre Aleksander
Lenke til kommentar
Kan ikke det her.... tas i G9x tråden?

Enig, det blir for dumt å komme hit for å briefe med et 9800GTX kort :/ Så jeg gjentar noe som går innenfor trådens topic...

 

 

Vil 3850 kortet fra Amentio være en god investering for en barebonekasse som vil brukes til spilling eller vil det støye for mye eller burde jeg kjøpe et annet kort med 300,- mer på bordet?

 

Skulle gjerne bestilt i kveld.

Og vil det være verdt å oppgradere til det fra 7600GS? Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Vil 3850 kortet fra Amentio være en god investering for en barebonekasse som vil brukes til spilling eller vil det støye for mye eller burde jeg kjøpe et annet kort med 300,- mer på bordet?

 

Skulle gjerne bestilt i kveld.

Og vil det være verdt å oppgradere til det fra 7600GS?

HD3850 yter nok mye bedre enn 7600GS ja. :)

Kortet kjører veldig kjølig, og bråker fint lite med vifta på et passe nivå.

 

Skulle jeg lagt i mer penger ville jeg gått for 9600GT 512MB, eller HD3870 med 512MB minne. :)

256MB begynner å bli litt lite.

 

9600GT 256MB vs. HD3850 256MB:

 

96gtvs3850_256.png

 

 

9600GT 256MB vs. 512MB:

 

96gtvs96gt_256_512.png[/img]

 

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan jeg kan stille på "auto fan speed" i riva tuner??

 

Vis jeg ikke bruker riva tuner så kjører vifta på 20-25% hele tiden, og pcen klikker etter 20min i CS:S

 

Når jeg bruker "auto fan speed" så kjører vifta på 40% idel og det er får høyt får meg... Og den skal jo egentelig kjøre på 30% når temp kommer ned til 40grader... Noen som vet hva det kommer av??... Er programmet så smart at det vet at på 30% så kommer kortet over 60 grader?

(temp er 40grader idel på fan-40%, temp er 60 idel på fan-30%)

 

Orker ikke å stille på "Fixed" ver enste gang jeg skal spille og tempen oker farlig mye!

 

post-147791-1209580330_thumb.jpg

 

Edit: ble litt feil info....

Endret av OpelPower
Lenke til kommentar
Noen som vet hvordan jeg kan stille på "auto fan speed" i riva tuner??

 

Vis jeg ikke bruker riva tuner så kjører vifta på 20-25% hele tiden, og pcen klikker etter 20min i CS:S

 

Når jeg bruker "auto fan speed" så kjører vifta på 40% idel og det er får høyt får meg... Og den skal jo egentelig kjøre på 30% når temp kommer ned til 40grader... Noen som vet hva det kommer av??... Er programmet så smart at det vet at på 30% så kommer kortet over 60 grader?

(temp er 40grader idel på fan-40%, temp er 60 idel på fan-30%)

 

Orker ikke å stille på "Fixed" ver enste gang jeg skal spille og tempen oker farlig mye!

 

post-147791-1209580330_thumb.jpg

 

Edit: ble litt feil info....

 

Kun denne metoden funker for mine 3850, vet at noen X2 brukere bruker den også: http://www.vaguesoft.com/users/dwood/blog/...ials/rivatuner/

 

Du får prøve den guiden og se hva du får til, er litt komplisert men.

Hos meg funker ikke Auto Fan Speed saken, ser ut til å være en NV greie etter hva jeg har sett på Guru3d forumet.

Endret av 007CD
Lenke til kommentar
Så leit at du tok deg så nær av min kritikk, hadde jeg visst hvor glad du er i Futuremark så kanskje jeg hadde begrenset meg litt.... for jeg ville jo ikke såre deg personlig...

 

He-he...

.. du sliter litt, men det er greit. :

"The only way is up" :thumbup:

 

@Anyone:

Hvorfor har Amentio ett slikt uvanlig pent priset HD3850?

Fristende...fristende..

(Jada.. jeg "sliter" jeg og, men på en positiv måte). :p

Da ble det et slik på meg også :D

Lenke til kommentar
Noen som har ei god forklaring på hvorfor skjermen min begynner å blinke i svart etc?

Er skjermkortet, det vet jeg [HD3870X2]. Etter enn stund får jeg "rifter" i skjermen, og skjermen blir svart med jevne mellomrom...

 

HJELP :<

 

Sitter pluggen til GPU fask nok? og stømpluggen til skermen også? Hvis de gjør, da kan det være noe feil ved overklokkingen, da kan du prøve å instille den på stock frekvenser og teste. Det kan også være fysisk feil på GPU eller skjermen. Du kan alltid prøve å reinstaler driveren også.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...