Gå til innhold

ATI HD3850/HD3870/ X2 brukererfaringer og OC.


leifeinar

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132
var det jeg og fant ut ;)

 

Driver å bestiller 3stk nå ;)

 

Ifølge produkt nummer og sidene til club3d så er det et 3850 512mb OC med Zerothem kjøler eller hva den heter ;)

 

Edit:

Bestilt ;)

 

Hmmm.. klarte ikke å la være jeg heller.

Dog. Jeg bestilte bare ett. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
var det jeg og fant ut ;)

 

Driver å bestiller 3stk nå ;)

 

 

Ifølge produkt nummer og sidene til club3d så er det et 3850 512mb OC med Zerothem kjøler eller hva den heter ;)

 

Edit:

Bestilt ;)

 

info:

http://www.club3d.nl/index.php/products/graphics/item/302

http://www.club3d.nl/index.php/download/pdf/CGAX_3852DDO.pdf

 

Legg merke til produkt nummer og det som står hos amentio, Club3D har heller ikke noe 256mb kort med den kjøleren som også er OC, dette lover godt :p

 

Fra 2stk 3870 til 3stk 3850 512mb og jeg går i overskudd :p

 

Fant også akkurat ut at de har 1ns ram som er 1Ghz 1.8 eller 1.9v eller noe sånt ;)

 

Best å kjøpe mens det varer ;)

eller vente til jeg får mine å se hva jeg får :p

Gi beskjed om dette, kanskje jeg hiver på et til barebone kassa som nå har et 7600GS. Regner med litt ytelsesøkning davel?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
OBS: Har PowerColor sitt OC 3870kort med ZeroTherm cooler. HVis det er samme opplegg som mitt kort så skal viftene kjøre 100% 24\7 uten å kunne stilles på... kan være litt bråkete noen ganger!

 

Og med tanke på tre stk

 

den ZeroTherm kjøleren er helt suveren, hvis man tør modde den slik av viftehastigheta går ned er det den beste kjøleren til hd38xx korta.....

 

og de korta til en så fin pris :)

Lenke til kommentar
Hvordan modder man det?

 

det er nevnt i tråden. men en liten motstand som fikk volt ned til 7V fuker vel fint. modde på en 3pins kontakt og sette i hovedkortet. jeg har vf900 på mitt og har der så lav volt at det er såvidt nok til og starte viftene. selv da loader de kun rett over 60 grader. samme er vel for denne kjøleren.

 

kan også godt hende at man kan plugge ut kontakt og sette ei vifte til og blåser over. 3850 bruker JO kun 55W

Lenke til kommentar
@Ourasi:

Når du slenger slik dr** som du gjør her så tar du kjekt imot tilbakemelding på det. Capisce!?

Det er også veldig dårlig taktikk å virke så indignert på en generell uttalelse til den gruppen PC-brukere som ikke ønsker/kan betale for noe sw. Det var en *generell* og berettiget uttalelse i denne sammenheng.

 

Så leit at du tok deg så nær av min kritikk, hadde jeg visst hvor glad du er i Futuremark så kanskje jeg hadde begrenset meg litt.... for jeg ville jo ikke såre deg personlig...

 

OpelPower: Feiler x2 kortet ditt under spilling på standar vifte innstillinger? I så fall ville jeg vurdert sterkt en retur...

 

Er det mulig å være så banalt barnslig?? Beklager at jeg heller mer bensin på bålet, men denne tråden har svært lett for å gli off-topic og det er svært synd, for her er det ofte mye kvalitet. Følger denne tråden ekstra nøye da jeg er i en oppgraderingsfase og lyster veldig på ATI kort til min HD rigg. Derfor blir det for dumt når man lirer av seg "det siste ordet" og pakker det inn med spydigheter. Rett og slett barnslig dumt.

 

Og hadde du tenkt deg litt om før du tastet ivrig i vei, så ville du ha skjønt at gutta du legger deg ut med ikke akkurat er nykommere på forumet som skriver shit i annenhver tråd. Sånn, det var dagens fra meg...

Lenke til kommentar

andylove:

Om du kikker litt bedre etter ser du at TL1000S fikk siste ordet i denne saken, og ikke helt fri for spydigheter den heller, men men sånne bemerkninger tåler jeg da, i motsetning til det jeg trodde han insinuerte i sitt første svar. Jeg burde vel brukt noen icon for å presisere at siste innlegget var ment som en spøk, men men..

Du mener altså at jeg "legger" meg ut med folk på forumet fordi jeg kritiserte Futuremarks trial lisens :hmm: .

 

Kanskje TL1000S's og min lille disputt kan få en ende nå...

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
Ja så gikk det som vi trodde...

Ubisoft fjerner DX10.1 fra Assassins Creed

 

Dette gjør meg virkelig sint.

 

Jau, men kom vel ikke som et sjokk, når en ser aktørene i dette "spillet". Grunnene til å fjerne denne DX10.1 støtten fremstår som reneste svada fra UBISoft, noe de fleste nå har fått med seg.. Regner med at sympatien til ATI ikke akkurat blir svekket av dette.. Dumt ikke hw.no lager en sak av dette på forsiden, dette er da nyhet av interesse for de fleste, selv om det ikke kan bevises så er det da nok til å skape debatt..

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
Ja så gikk det som vi trodde...

Ubisoft fjerner DX10.1 fra Assassins Creed

 

Dette gjør meg virkelig sint.

 

Patetisk er vel det første som slår meg.At spillindustrien så til de grader gjør knefall for dollars,er bare trist.

 

Får håpe dette ikke blir forbigått i stillhet,men at det blir slått litt stort opp,slik at folk som ikke "henger" på forum som oss her,blir klar over dette.Da kan det skade nvidia og Ubisoft mer enn det smaker.

 

Nvidia 'The Way It's Meant To Be Played' har jeg fått langt opp i ræva.Har ikke testet 3DMark Vantage enda,men skulle ikke forundre meg at Futuremark har fått friske dollar av de grønne også...

Endret av lucky666
Lenke til kommentar
Ja så gikk det som vi trodde...

Ubisoft fjerner DX10.1 fra Assassins Creed

 

Dette gjør meg virkelig sint.

 

 

Jau, men kom vel ikke som et sjokk, når en ser aktørene i dette "spillet". Grunnene til å fjerne denne DX10.1 støtten fremstår som reneste svada fra UBISoft, noe de fleste nå har fått med seg.. Regner med at sympatien til ATI ikke akkurat blir svekket av dette.. Dumt ikke hw.no lager en sak av dette på forsiden, dette er da nyhet av interesse for de fleste, selv om det ikke kan bevises så er det da nok til å skape debatt..

 

 

Patetisk er vel det første som slår meg.At spillindustrien så til de grader gjør knefall for dollars,er bare trist.

 

Får håpe dette ikke blir forbigått i stillhet,men at det blir slått litt stort opp,slik at folk som ikke "henger" på forum som oss her,blir klar over dette.Da kan det skade nvidia og Ubisoft mer enn det smaker.

 

Nvidia 'The Way It's Meant To Be Played' har jeg fått langt opp i ræva.Har ikke testet 3DMark Vantage enda,men skulle ikke forundre meg at Futuremark har fått friske dollar av de grønne også...

Hva skal man si... MONEY TALKS

Lenke til kommentar
Vel når vi nu snakker om dx 10.1 :dontgetit:

 

http://www.fudzilla.com/index.php?option=c...83&Itemid=1

 

3Dmark Vantage doesn’t like DirectX 10.1

 

He he se der ja...

 

Kom ikke som noe bombe det.Nesten så jeg kunne lukte det lang vei.Merkelig,med en gang ATI er med i gamet igjen,flommer det dollar massivt i øst og vest fra motparten for å kapre tronen.Selvsagt er ikke dette bevist,men det er lov å tenke selv.

 

Samme skjedde i Crysis,men der dreit nvidia litt på leggen selv,da spillmotoren ble så tungrodd at selv deres skjermkort fikk problemer,enda alt var tilrettelagt for nvidia.

 

Dette korrupte grønne regimet byr meg imot om dagen.Høres nok ut som fanboy nå,men selv om jeg ikke er det,klarer jeg ikke å svelge metodene som brukes.

 

Og ja,selvsagt vet jeg at det er pengene som snakker og alt det der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...