Gå til innhold

ATI HD3850/HD3870/ X2 brukererfaringer og OC.


leifeinar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg slitter med litt varme på 3870X2 kort'et, er det non program som kan styrre vifta så den på på 50% under 60grader, 70% 70-80grader og 100% over 80grader??

 

CS:S klikker vis jeg har spillt i en halv time, kortet er sykt varmt, brenner med nesten når jeg tar på det... Vifta går på samma omdreining under spill som når maskiner er idel, utrolig stille...

 

Du vil ikke at den vifta skal rusle på 50% :p

 

Jeg har satt min til 30% i Riva Tuner,og hører godt at den spinner opp fra 25% til 30%

Lenke til kommentar
@Ourasi:

Når du slenger slik dr** som du gjør her så tar du kjekt imot tilbakemelding på det. Capisce!?

Det er også veldig dårlig taktikk å virke så indignert på en generell uttalelse til den gruppen PC-brukere som ikke ønsker/kan betale for noe sw. Det var en *generell* og berettiget uttalelse i denne sammenheng.

 

Så leit at du tok deg så nær av min kritikk, hadde jeg visst hvor glad du er i Futuremark så kanskje jeg hadde begrenset meg litt.... for jeg ville jo ikke såre deg personlig...

 

OpelPower: Feiler x2 kortet ditt under spilling på standar vifte innstillinger? I så fall ville jeg vurdert sterkt en retur...

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
men må vite om 3850 kan kjøre trifire ?

 

eller vent litt er jo en som har lagt ut quadfire av dem :p

 

da funker nok trifire og, noen ganger lurer jeg på hvor hjernen min har tatt veien :p

 

Jau, det er vel ikke noen begrensninger på de lavere modellene i HD3xxx serien når det gjelder CFX. Smart av ATI å ikke la dette være kun noe for toppmodellene, noe andre skjermkort produsenter burde lære litt av..

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Så leit at du tok deg så nær av min kritikk, hadde jeg visst hvor glad du er i Futuremark så kanskje jeg hadde begrenset meg litt.... for jeg ville jo ikke såre deg personlig...

 

He-he...

.. du sliter litt, men det er greit. :

"The only way is up" :thumbup:

 

@Anyone:

Hvorfor har Amentio ett slikt uvanlig pent priset HD3850?

Fristende...fristende..

(Jada.. jeg "sliter" jeg og, men på en positiv måte). :p

Lenke til kommentar

var det jeg og fant ut ;)

 

Driver å bestiller 3stk nå ;)

 

Ifølge produkt nummer og sidene til club3d så er det et 3850 512mb OC med Zerothem kjøler eller hva den heter ;)

 

Edit:

Bestilt ;)

 

info:

http://www.club3d.nl/index.php/products/graphics/item/302

http://www.club3d.nl/index.php/download/pdf/CGAX_3852DDO.pdf

 

Legg merke til produkt nummer og det som står hos amentio, Club3D har heller ikke noe 256mb kort med den kjøleren som også er OC, dette lover godt :p

 

Fra 2stk 3870 til 3stk 3850 512mb og jeg går i overskudd :p

 

Fant også akkurat ut at de har 1ns ram som er 1Ghz 1.8 eller 1.9v eller noe sånt ;)

 

Best å kjøpe mens det varer ;)

eller vente til jeg får mine å se hva jeg får :p

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar
Når dere oppdater driverne til 8.4. Installerer dere kun driverne eller installerer dere driverne og ccc?

 

Jeg la inn CCC og hele pakka når jeg gikk fra 8.3 til 8.4...

Funket det, og jeg fikk Crossfire oppsettet mitt tilbake også så jeg er fornøyd.

Nå fungerer det uten at den henger seg etter 6-7 minutter i 3D modus.

 

@Xezutal: Vell det betyr da at om du har ett vanlig 3870 og kjøper ett X2 så får du Tri Crossfire eller treveis Crossfire.

3 GPU'er over 2, da igjen du må nok ha en del CPU muskler for å trekke det hele, gutta som kjører 4 veis med doble 3870X2 sier at de blir begrenset av CPU'en...

Selv kjører jeg bare 2 veis men det holder i lange baner til mitt bruk, pluss at jeg kjører budsjett varianten, 3850 ;)

Tør jeg spørre hvor mye muskler du snakker om ?

Sitter selv på ett 3870X2@965/2234(EDIT: Den clocken svikta nettop ! :ph34r: ) og e8400 prosessor@3ghz

Jeg har tenkt på å få ett til X2, men jeg gidder jo ikke det hvis jeg få ræva resultat på grunn av cpuen.

Endret av Rattpjusker
Lenke til kommentar

Ja du burdte klokke opp CPU eller blir det resultateter motsatt av hva du ville forventa deg :p

 

Men når du har klokka GPU så mye hvorofr ikke klokke CPU til 4Ghz ?

 

 

007CD:

 

I rivatuner kan du lage din egen vifte profil du kan bruke, først tar du det på det ene kortet så tar du ut drop down menyen i den første menyen du møter når du starter rivatuner og velger det andre kortet :p

 

Det funker ike å klokke CF men vifte ksal funke fint ;)

 

Gjort det selv på 3870 korta mine ;)

Lenke til kommentar
Ja du burdte klokke opp CPU eller blir det resultateter motsatt av hva du ville forventa deg :p

 

Men når du har klokka GPU så mye hvorofr ikke klokke CPU til 4Ghz ?

 

 

007CD:

 

I rivatuner kan du lage din egen vifte profil du kan bruke, først tar du det på det ene kortet så tar du ut drop down menyen i den første menyen du møter når du starter rivatuner og velger det andre kortet :p

 

Det funker ike å klokke CF men vifte ksal funke fint ;)

 

Gjort det selv på 3870 korta mine ;)

 

Fordi jeg ikke får til å klokke cpu'en..

I det hele tatt.. Får til 100 mhz elns.

Lenke til kommentar
Ja du burdte klokke opp CPU eller blir det resultateter motsatt av hva du ville forventa deg :p

 

Men når du har klokka GPU så mye hvorofr ikke klokke CPU til 4Ghz ?

 

 

007CD:

 

I rivatuner kan du lage din egen vifte profil du kan bruke, først tar du det på det ene kortet så tar du ut drop down menyen i den første menyen du møter når du starter rivatuner og velger det andre kortet :p

 

Det funker ike å klokke CF men vifte ksal funke fint ;)

 

Gjort det selv på 3870 korta mine ;)

 

Jeg kan sette permanent hastighet ja, men kan ikke sette opp temp baserte profiler sånn som jeg har gjort for kort nr 1.

Det har vært nevnt for Unwinder (Utvikleren av RivaTuner) Men svaret man får er at SLi og Crossfire og dual GPU kort har ingen fremtid og at han ikke liker løsningen, derfor utvikler han ingen støtte for det heller...

SUKK!

Lenke til kommentar
var det jeg og fant ut ;)

 

Driver å bestiller 3stk nå ;)

 

Ifølge produkt nummer og sidene til club3d så er det et 3850 512mb OC med Zerothem kjøler eller hva den heter ;)

 

Edit:

Bestilt ;)

 

info:

http://www.club3d.nl/index.php/products/graphics/item/302

http://www.club3d.nl/index.php/download/pdf/CGAX_3852DDO.pdf

 

Legg merke til produkt nummer og det som står hos amentio, Club3D har heller ikke noe 256mb kort med den kjøleren som også er OC, dette lover godt :p

 

Fra 2stk 3870 til 3stk 3850 512mb og jeg går i overskudd :p

 

Fant også akkurat ut at de har 1ns ram som er 1Ghz 1.8 eller 1.9v eller noe sånt ;)

 

Best å kjøpe mens det varer ;)

eller vente til jeg får mine å se hva jeg får :p

 

OBS: Har PowerColor sitt OC 3870kort med ZeroTherm cooler. HVis det er samme opplegg som mitt kort så skal viftene kjøre 100% 24\7 uten å kunne stilles på... kan være litt bråkete noen ganger!

 

Og med tanke på tre stk. :ermm:

Endret av Core2Duo_Dude
Lenke til kommentar

Kjører forresten stabilt på 940/2210 nå istede.

 

var det jeg og fant ut ;)

 

Driver å bestiller 3stk nå ;)

 

Ifølge produkt nummer og sidene til club3d så er det et 3850 512mb OC med Zerothem kjøler eller hva den heter ;)

 

Edit:

Bestilt ;)

 

info:

http://www.club3d.nl/index.php/products/graphics/item/302

http://www.club3d.nl/index.php/download/pdf/CGAX_3852DDO.pdf

 

Legg merke til produkt nummer og det som står hos amentio, Club3D har heller ikke noe 256mb kort med den kjøleren som også er OC, dette lover godt :p

 

Fra 2stk 3870 til 3stk 3850 512mb og jeg går i overskudd :p

 

Fant også akkurat ut at de har 1ns ram som er 1Ghz 1.8 eller 1.9v eller noe sånt ;)

 

Best å kjøpe mens det varer ;)

eller vente til jeg får mine å se hva jeg får :p

 

OBS: Har PowerColor sitt OC 3870kort med ZeroTherm cooler. HVis det er samme opplegg som mitt kort så skal viftene kjøre 100% 24\7 uten å kunne stilles på... kan være litt bråkete noen ganger!

 

Og med tanke på tre stk. :ermm:

Hørtes ut som ett helvete..

Prøvde bare på gøy å kjøre mitt ENE 3780X2 på 100%...... Jeg var litt redd for at maskina skulle lette... Og jeg har ett generelt lydtett kabinett..

Lenke til kommentar
Jeg slitter med litt varme på 3870X2 kort'et, er det non program som kan styrre vifta så den på på 50% under 60grader, 70% 70-80grader og 100% over 80grader??

 

CS:S klikker vis jeg har spillt i en halv time, kortet er sykt varmt, brenner med nesten når jeg tar på det... Vifta går på samma omdreining under spill som når maskiner er idel, utrolig stille...

 

Mitt går aldri over ~65. Og det er med vifta på 30%...

Lenke til kommentar
Ja du burdte klokke opp CPU eller blir det resultateter motsatt av hva du ville forventa deg :p

 

Men når du har klokka GPU så mye hvorofr ikke klokke CPU til 4Ghz ?

 

 

007CD:

 

I rivatuner kan du lage din egen vifte profil du kan bruke, først tar du det på det ene kortet så tar du ut drop down menyen i den første menyen du møter når du starter rivatuner og velger det andre kortet :p

 

Det funker ike å klokke CF men vifte ksal funke fint ;)

 

Gjort det selv på 3870 korta mine ;)

 

Med mindre det finnes gode programmer for å clocke CPU i windows. Gir jeg opp. Satan jeg har plagdes mye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...