Gå til innhold

ATI HD3850/HD3870/ X2 brukererfaringer og OC.


leifeinar

Anbefalte innlegg

Det setter da ikke ATI sitt kort i bedre lys. For alt vi vet så kunne det hende det skalerte dårlig og at det dermed skåner dem. Eller så er det så enkelt som at de ikke hadde to HD 3870X2...

 

Det er da mange oppsett de mangler. Selv skulle jeg gjerne sett skaleringen til 8800GTX og 8800Ultra. Det er ikke bare å knipse med henda for å få skjermkort. Synes det er bra at de har klart å få til såpass mange oppsett. HD 3870X2 får vi vel sikkert se etterhvert.

Er jo bare noen timer siden lansering.

 

Det jeg synes var mest merkelig var at Crossfire plutselig skalerte 211%.. dette er vel strengt tatt ikke mulig om testforholdene er helt "sterile"/like.

Vel, da kunne de vente med å legge ut testen da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det setter da ikke ATI sitt kort i bedre lys. For alt vi vet så kunne det hende det skalerte dårlig og at det dermed skåner dem. Eller så er det så enkelt som at de ikke hadde to HD 3870X2...

 

Det er da mange oppsett de mangler. Selv skulle jeg gjerne sett skaleringen til 8800GTX og 8800Ultra. Det er ikke bare å knipse med henda for å få skjermkort. Synes det er bra at de har klart å få til såpass mange oppsett. HD 3870X2 får vi vel sikkert se etterhvert.

Er jo bare noen timer siden lansering.

 

Det jeg synes var mest merkelig var at Crossfire plutselig skalerte 211%.. dette er vel strengt tatt ikke mulig om testforholdene er helt "sterile"/like.

Vel, da kunne de vente med å legge ut testen da.

De skal vente i lengre tider med å legge ut en test fordi de ikke har fått med en brøkdel av testresultatene?

 

En test som kommer lenge etter har ikke så veldig mye verdi lengre. Heller en test som kommer tidlig og som dekker 99% av markedet, enn å se hvordan HD 3870X2 i CF klarer seg. Slike resultater kommer vi aunsett til å få se nok av... Ser ikke helt hvorfor de absolutt skal ha det med? Skal du ha med absolutt alt så skal du jobbe lenge....

(like spennende å se hvordan Ultra og 8800GTX i Tri-SLI skalerer for eksempel)

 

Dette er jo noe de kan oppdatere når det kommer inn flere resultater, det er ikke værre enn det.

 

blir vel bedre når de får pumpa driverne til det nye 3dmark

Dette gjelder vel både ATI og Nvidia.

 

På båten?? Mulig jeg som ikke ser noen båt...ellers har du tatt deg pinne...sorry, men bare måtte.

Hvem var det som våknet opp med feil bein i dag da?

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Hva snakker du om cmf_Tiger? Jeg kan ikke se noe bilde som ka nbli brukt som utgangspunkt... I den den første testen i 3Dmark Vantage så kjører de en båt og det er dette Intern snakker om ivhertfall. hva du har tatt utgangspunkt i, aner jeg ikke...

 

Når de ikke tar med hd3870x2 i cf har de ikke dekt 99% av markedet heller. Hvordan har du kommet til en slik utregning?

Jeg håper virkelig ikke du tror jeg hadde regnet på det... Det var et eksempel på at HD 3870X2 i CF kun er en liten del av hva de kunne testet. (og hva de har testet)

jeg skjønner at du brenner for HD 3870X2 i CF, men det går da ann å kunne styre seg. Selv om jeg ville vært veldig glad om de hadde tatt med noen flere tester, så påstår jeg ikke at det er snakk om noien form for korrupsjon.

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
(For å følge opp nivået til posten over her) :roll:
Hva i all verden skal det bety? Alt jeg sa, er at jeg ikke prioriterer benchmarks nok til å kjøpe en.

 

Joda. Du *må* lære deg å *lese*. Så vanskelig å tolke er jeg ikke. :)

Det var en bemerkning om "kjøtthuer" jeg reagerte på i posten over din. Samt negativ flåsing rundt sunn forretningsdrift.

 

@Ourasi:

Når du slenger slik dr** som du gjør her så tar du kjekt imot tilbakemelding på det. Capisce!?

Det er også veldig dårlig taktikk å virke så indignert på en generell uttalelse til den gruppen PC-brukere som ikke ønsker/kan betale for noe sw. Det var en *generell* og berettiget uttalelse i denne sammenheng.

 

Som en som er mer enn normalt opptatt av benchmarks, kjøper jeg gladelig lisens for alt av Futuremarks benchmarks som jeg bruker. Ikke går jeg konk heller. (Det koster en brøkdel av det de skjermkortene vi diskuterer her).

 

On topic:

Gjorde ett tappert forsøk i helgen på å bytte viftemotor på Powercolor-kortet mitt. Hadde en Zalman VF700 til overs.

Dessverre klarte jeg å skade loddingen til viklingene i motoren så det ble fiasko. (Har ikke slike skillz som The Ghost). :(

Men da ble det vannblokk istedet da jeg hadde en Danger Den Maze til overs.

Så da blir det å kjøpe en matcende vannblokk til makkeren - ett Club 3D (samme Zeroterm vifte, men likevel stillegående).

Digital Impuls hadde noen DD Maze på lager så jeg.

 

Så når endelig det nye kabinettet mitt kommer, så blir det benching av 2xHD3870 sammen med Q9450 (alt vannkjølt).

 

PS/edit:

Skal huske på å legge ut noen bilder i "vannkjølingstråden". :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Jeg slitter med litt varme på 3870X2 kort'et, er det non program som kan styrre vifta så den på på 50% under 60grader, 70% 70-80grader og 100% over 80grader??

 

CS:S klikker vis jeg har spillt i en halv time, kortet er sykt varmt, brenner med nesten når jeg tar på det... Vifta går på samma omdreining under spill som når maskiner er idel, utrolig stille...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...