Gå til innhold

ATI HD3850/HD3870/ X2 brukererfaringer og OC.


leifeinar

Anbefalte innlegg

Etter å ha kikket litt i prisguiden så la jeg merke til en mærkelig ting. Nemlig det at alle "vanlige" utgivere's stock skjermkort som HIS, Sapphire, PowerColor og Asus koster langt høyere enn de mer spesielle kortene... De ligger i prisklassen rundt 1500-1700kr!! :ohmy:

 

Og ja, HIS vises som 1250kr men her har det skjedd en feil i prisguide. Den linker til IceQ versjonen istedet... men først opp mot 1500kr ser du det ekte HIS kortet!

 

Lurer på hvorfor ikke disse følger med i prisdroppene... :hmm:

 

EDIT: snakker da om HD 3870 kortene...

Endret av Core2Duo_Dude
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får erbødigst lov til å benche 1 gang, jævla kjøtthuer skal ha betalt for å vise mer enn et resultat. Er det noe jeg aldri skal betale for så er det jaggu et benchmark...... Avinnstallert etter en runde, rekord..

 

Når det gjelder selve testene, så var første test helt forferdelig øgly, og hakket avgårde i helt latterlig fps. Kan ikke fatte at de kan klare å mekke sammen noe som ser så ille ut og suger så jævli fps, godt de ikke lager spill....

 

Test 2 så ganske bra ut, og utrolig nok med bedre fps enn den første, men kan ikke tenke meg det er morro å ta denne testen med et singel kort, uansett merke...

Lenke til kommentar
Du får erbødigst lov til å benche 1 gang, jævla kjøtthuer skal ha betalt for å vise mer enn et resultat. Er det noe jeg aldri skal betale for så er det jaggu et benchmark...... Avinnstallert etter en runde, rekord..
Samme her, med mindre jeg ikke har noe valg (les: jeg får det med hardware).
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Du får erbødigst lov til å benche 1 gang, jævla kjøtthuer skal ha betalt for å vise mer enn et resultat. Er det noe jeg aldri skal betale for så er det jaggu et benchmark...... Avinnstallert etter en runde, rekord..
Samme her, med mindre jeg ikke har noe valg (les: jeg får det med hardware).

 

Det har vært begrensinger i antall resultater man kan "lagre" i ORB'en siden 3DM03 (kun ett resultat siden 3DM06).

 

De som "bencher" mye kjøper "lisens".

Kanskje vanskelig å forstå for de som muligens ikke har noen lovlige lisenser.. på noesomhelst av sw?

(For å følge opp nivået til posten over her) :roll:

 

Futuremark lever tross alt på "benchemiljøet". Det er faktisk "business'en" deres. Tro det eller ei.

Lenke til kommentar
Du får erbødigst lov til å benche 1 gang, jævla kjøtthuer skal ha betalt for å vise mer enn et resultat. Er det noe jeg aldri skal betale for så er det jaggu et benchmark...... Avinnstallert etter en runde, rekord..
Samme her, med mindre jeg ikke har noe valg (les: jeg får det med hardware).

 

Det har vært begrensinger i antall resultater man kan "lagre" i ORB'en siden 3DM03 (kun ett resultat siden 3DM06).

 

De som "bencher" mye kjøper "lisens".

Kanskje vanskelig å forstå for de som muligens ikke har noen lovlige lisenser.. på noesomhelst av sw?

(For å følge opp nivået til posten over her) :roll:

 

Futuremark lever tross alt på "benchemiljøet". Det er faktisk "business'en" deres. Tro det eller ei.

 

Tror du skal passe deg litt med å slenge slike bemerkninger rundt, slike annklager skal jeg ha meg frabedt.

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke han anklager noen, men...

 

Over til noe annet:

In relation to the new 3DMark Vantage benchmark, all ATI owners that experience some problems with the benchmark, or just want to try some new drivers for their cards can now try 3DMark Vantage Catalyst hotfix driver for Windows Vista 32/64-bit.

The 3DMark Vantage Catalyst hotfix (737-33840) includes bug fixes and performance enhancements for all Radeon HD 2400/2600/2900/3400/3600/3850 and 3870 cards. If you experience problems downloading the hotfix please be patient, all servers are currently overloaded.

Link

Lenke til kommentar
Som jeg sa ta den krangelen et annet sted ourasi !

Du må også tåle og få komentarer når du komemr emd sånne utbrudd !

 

 

 

Men her kan dere sammenligne litt Vantage resultater:

GPU score:

GPU.PNG

Hvorfor har dem ikke tatt med hd3870x2 i crossfire...siden de har tatt 9800gx2 i sli.

Eller er det bare for å sette getforce i bedre lys?

Burde jo ta slike tester med like forutsetninger.

Lenke til kommentar
Som jeg sa ta den krangelen et annet sted ourasi !

Du må også tåle og få komentarer når du komemr emd sånne utbrudd !

 

Altså, om jeg svarer på en bemerkning som er nokså på grensen, så spør jeg ikke deg om jeg får lov til det. Og det å kalle dette en krangel blir jo bare teit. Så om du hadde latt være å kommentere et par svært korte innlegg, så hadde det blitt enda mindre off topic.

 

On topic: noen som har skjekket denne hotfixen, og om det er noe nytt annet enn noen forbedringer for vantage? Skal jo tross allt være DX10 dette, så nyter man godt av disse forbedringene i andre dx10 situasjoner mon tro.......

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Det setter da ikke ATI sitt kort i bedre lys. For alt vi vet så kunne det hende det skalerte dårlig og at det dermed skåner dem. Eller så er det så enkelt som at de ikke hadde to HD 3870X2...

 

Det er da mange oppsett de mangler. Selv skulle jeg gjerne sett skaleringen til 8800GTX og 8800Ultra. Det er ikke bare å knipse med henda for å få skjermkort. Synes det er bra at de har klart å få til såpass mange oppsett. HD 3870X2 får vi vel sikkert se etterhvert.

Er jo bare noen timer siden lansering.

 

Det jeg synes var mest merkelig var at Crossfire plutselig skalerte 211%.. dette er vel strengt tatt ikke mulig om testforholdene er helt "sterile"/like.

 

Så ville tro det var litt bedre optimalisering på HD3870X2 enn hva det er med HD3870i CF...?!

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...