Gå til innhold

ATI HD3850/HD3870/ X2 brukererfaringer og OC.


leifeinar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Om du i utgangspunktet spiller lite kan jeg ikke se hvorfor du skal ha et 3870 fremfor 8600GT. Hvis film og media har blitt mer på din maskin, så holder vel sistenevnte? Spørsmålet er bare om du er "misfornøyd" med ditt 3870. Hva får deg til å tenke på å skifte? Det er jo ikke rare kr det er snakk om i forskjell heller.

8600GT har jeg fra før v og for mitt gamle 3870 får jeg 1590,- ...

Lenke til kommentar
den ikke 100% lett du kanskje burd å bytt kunne til x2 kort?

 

Hva kan vel nytte i dette? Jeg betalte 1750kr for HD 3870 og vil sikkert ikke få mer enn 1000kr for det nå. Så da har jeg allerede tapt mye.

 

Så det er vel bedre da heller å oppgradere til 3-CrossFireX siden det er det som foreløpig gir mest ytelse for penger... Quad er fremdeles ikke bra optimalisert.

 

Men når kommer de nye kortene i 4xxx serien til AMD/ATI?

 

 

kanskje bedre å spare opp til det.... :hmm:

Endret av Core2Duo_Dude
Lenke til kommentar
Når dere oppdater driverne til 8.4. Installerer dere kun driverne eller installerer dere driverne og ccc?

 

Jeg la inn CCC og hele pakka når jeg gikk fra 8.3 til 8.4...

Funket det, og jeg fikk Crossfire oppsettet mitt tilbake også så jeg er fornøyd.

Nå fungerer det uten at den henger seg etter 6-7 minutter i 3D modus.

 

@Xezutal: Vell det betyr da at om du har ett vanlig 3870 og kjøper ett X2 så får du Tri Crossfire eller treveis Crossfire.

3 GPU'er over 2, da igjen du må nok ha en del CPU muskler for å trekke det hele, gutta som kjører 4 veis med doble 3870X2 sier at de blir begrenset av CPU'en...

Selv kjører jeg bare 2 veis men det holder i lange baner til mitt bruk, pluss at jeg kjører budsjett varianten, 3850 ;)

Endret av 007CD
Lenke til kommentar

Hehe :p

Men det har vel ikke noen innvirkning det eller??

 

Edit:

Hvis jeg deaktiverer CrossFireX så får jeg opp 4 kort når jeg høyreklikker på ATi CCC (1.ATI Radeon HD 3870X2 2.ATI Radeon HD 3870X2 3.ATI Radeon HD 3870X2 4.ATI Radeon HD 3870X2). Hvis jeg har det aktivert, så får jeg bare opp to kort.

 

Med begge løsningenene har jeg fortsatt bare et kort i 3DMARK, og i Steam Survey greia står det "No Crossfire or SLI detected"

Endret av CrazyEagle
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Hvis jeg deaktiverer CrossFireX så får jeg opp 4 kort når jeg høyreklikker på ATi CCC (1.ATI Radeon HD 3870X2 2.ATI Radeon HD 3870X2 3.ATI Radeon HD 3870X2 4.ATI Radeon HD 3870X2). Hvis jeg har det aktivert, så får jeg bare opp to kort.

 

Og det er som det skal være = normalt.

 

Du må nok feilsøke litt mer systematisk, bl.a slik The Ghost foreslår.

 

3DMark06 med ett kort, med to kort, ulike driver-versjoner...etc..etc..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
TL1000S: fikk du den q9450 du bestillte? hadde vært arti med noen resultater

 

Ja.

Men jeg venter på ett kabinett. :(

Og jeg er ikke *såå* utålmodig at jeg "røsker ut" innmat i "hovedriggen" (med G0) bare for å teste.. (Der er det *trangt* og skjermkortene skal ut når jeg får det nye kabinettet uansett).

Skyld på Mamoz som ikke er istand til å adressere pakker.. :mad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...