Gå til innhold

ATI HD3850/HD3870/ X2 brukererfaringer og OC.


leifeinar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan forøvrig nevne at Cat8.4 fungerer veldig bra på Server 2008 64bit, ikke noe install problem idet heletatt. Scoren i 3dmark 2006 er identisk med 8.3hotfix, 18500 poeng. Ikke testet spill ennå, men tipper de fungerer minst like bra, ingen installbugg i Server 2008 64bit er et godt fremskritt for meg iaff...

Venter i spenning på ytelsen i spill. Så får du være prøvekanin^^,

Lenke til kommentar

Er det sånn at ATI HD3870 har seilet opp som en favoritt? Tenkte på nytt skjermkort (gjort ganske lenge i grunn) og i forrige runde var det 8800GT som gjaldt, men denne tråden her virker temmelig aktiv, så derfor lurer jeg på om det rent ytelsesmessig kontra pris er å foretrekke et HD3870.

 

Mine krav er noe spilling, ofte de populære som COD4 etc, film (mye film og media, spesielt HD) og at det kan gjøres stillegående.

 

Er da et ATI kort noe å velge? Værste programvaren som finnes forsåvidt, men det kan jeg leve med hvis ytelsen har blitt såpass god med nye drivere. Hva er deres erfaring?

Lenke til kommentar
Er det sånn at ATI HD3870 har seilet opp som en favoritt? Tenkte på nytt skjermkort (gjort ganske lenge i grunn) og i forrige runde var det 8800GT som gjaldt, men denne tråden her virker temmelig aktiv, så derfor lurer jeg på om det rent ytelsesmessig kontra pris er å foretrekke et HD3870.

 

Mine krav er noe spilling, ofte de populære som COD4 etc, film (mye film og media, spesielt HD) og at det kan gjøres stillegående.

 

Er da et ATI kort noe å velge? Værste programvaren som finnes forsåvidt, men det kan jeg leve med hvis ytelsen har blitt såpass god med nye drivere. Hva er deres erfaring?

Tja, ytelsen er nok lavere enn 8800 GT, men det samme er vel prisen og støynivået. Den nærmeste konkurrenten fra Nvidia er nok 9600 GT. Kan også nevnes at siden du har et 975x-hovedkort kan du kjøre i CF hvis du skulle få tak i et ekstra kort senere.

Endret av haalo
Lenke til kommentar
HIS 3870 "iceQ 3" for 1300 på komplett nå...

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=344621

 

blir CF på meg

"vik fra meg"..... you must be working with the devil in the temptation department.

Hvordan er støyen på den vifteløsningen?

 

 

Triarius:

Et annet tips som også kan være greit er at hvis det å senke overklokk på komponenter fører til bedre ytelse så kan det være at PSU'en rett og slett ikke takler totalpresset.

 

Det er nok mange som har klokket ivei både her og der uten å tenke på hva PSU'en må levere av ekstra krefter.

 

Det kan være at skjermkortet ditt fikk litt mer guff fra PSU når du senket overklokken på CPU såpass som du gjorde.

 

Evt. at du ikke gir komponententer høy nok volt på den klokken du har.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

helt grei støynivå på 50-60 %.. ligger litt over noctua viftene mine da.

 

har tatt kjøleren av lagt på ny kjølepasta, da ligger den på 60 grader idle og 70 grader spill kjører 850/2460

 

den ICEq kjølingen er ikke så mye bedere enn std kjøling, men funker

Endret av Exentler
Lenke til kommentar
må spørre en gang til, er minnet gjennomgående slik at det er det samme hvilken side man setter minnekjølerne?

 

 

joeda leifeianr, du tenker rett her...??? eller?

 

sitter klar med termisk lim og mange heatsinks her, hadde vært perfekt om jeg kunne plasert de minne kjølerene på baksiden av X2 kortet

Lenke til kommentar
Siden eg har bestilt HD3870 idag så tenkte eg eg skulle lese igjennom denne tråden for å se kva slags erfaringer andre folk hadde.

 

Men det er vannvittig mye off-topic om prosessorklokking her :grumpy:

Du har vel bare lest de to-tre siste sidene ? :p

 

heh, er nok jeg som må påta meg skylden for det meste på de siste 10 sidene:p

Er storfornøyd med 3870x2 kortet nå, med all hjelpen jeg har fått :cool: Takk for all hjelpa;) :D Much appreciated!

Lenke til kommentar
vurderer å kvitte meg med mitt 3870 kort og sitte med 8600gt til noe nyere og bedre kommer.

hva tror dere ?

 

Spiler lite og det jeg spiller takler 8600gt fint ;)

 

burdte klare mellom 9-10K

 

Om du i utgangspunktet spiller lite kan jeg ikke se hvorfor du skal ha et 3870 fremfor 8600GT. Hvis film og media har blitt mer på din maskin, så holder vel sistenevnte? Spørsmålet er bare om du er "misfornøyd" med ditt 3870. Hva får deg til å tenke på å skifte? Det er jo ikke rare kr det er snakk om i forskjell heller.

Lenke til kommentar

Har et fremtidsspørsmål angående HD 3870X2. Etter sommerferien har jeg antakeligvis fått skaffa meg noen penger som jeg vil bruke på å oppgradere CPU, PSU og GPU.

 

CPU og PSU kommer som det faller seg, men er usikker på om jeg skal kjøpe et HD 3870X2 og kjøre Tri-CrossFireX eller vente til HD 48xx serien (eller hva det nå var) kommer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...