Gå til innhold

ATI HD3850/HD3870/ X2 brukererfaringer og OC.


leifeinar

Anbefalte innlegg

uff, jeg kommer ingen veg.

 

Her er noen screenshots av gameplay og settings viss det hjelper noe.

 

http://img329.imageshack.us/img329/8945/settingsgw2.jpg

http://img329.imageshack.us/img329/6313/uff2zj4.jpg

http://img148.imageshack.us/img148/4059/uffho8.jpg

 

Håper noen har en løsning

 

Format c:\

 

Install vista 64 + nyeste driver

 

Problem løst :D

 

Lykke til :p

 

funker alt bra i 64 bits?

Trur du det hjelper meg noe?

 

Alt jeg har testet og bruker funker veldig bra. INGEN problemer, og yter bra gjør det også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
uff, jeg kommer ingen veg.

 

Her er noen screenshots av gameplay og settings viss det hjelper noe.

 

http://img329.imageshack.us/img329/8945/settingsgw2.jpg

http://img329.imageshack.us/img329/6313/uff2zj4.jpg

http://img148.imageshack.us/img148/4059/uffho8.jpg

 

Håper noen har en løsning

 

Format c:\

 

Install vista 64 + nyeste driver

 

Problem løst :D

 

Lykke til :p

 

funker alt bra i 64 bits?

Trur du det hjelper meg noe?

 

Alt jeg har testet og bruker funker veldig bra. INGEN problemer, og yter bra gjør det også.

 

Hva mener du med bra?^^

Endret av Triarius
Lenke til kommentar

http://www.station-drivers.com/page/ati%20catalyst.htm

 

Kom det ny driver akkurat nå?:o 8.49 har blitt lagt ut

 

Display driveren skal da være med i den? Har reinstallert alle drivere, men enda står det catalyst version 8.3

 

"Catalyst 8.49

 

Voici quelques informations:

Date du driver: 09/04/2008

WHQL: du 11/04/2008

Langues: Multi

Sous: Windows 2000/XP/Vista 32/64bits

 

This is 100% final version. "

 

Fant dette på en side ( http://forums.guru3d.com/showthread.php?p=2672376 )

Endret av Triarius
Lenke til kommentar

Nå har jeg også fått Crossfire problemer...

Det verste er at det funket helt greit til i forigårs og da ble den helt rabiat.

Jeg satt å spillte Rainbow 6 Vegas 2 med en kompis og ganske ofte frøs spillet, og omtrent 5 sekunder etterpå gikk lyden i loop og til slutt svartner skjermen og jeg må ta en restart.

Varmegang var det ikke, for jeg hadde min E6750 i PC-en akkurat da og viftene på begge kortene på full guffe og de var relativt kalde, vinduet var også åpent så dette hjalp også til med å holde tempen nede.

 

I går fikk jeg Quad'n og satte den i, alt av innstillinger på standard verdier men samme problem.

Begynte å mistenke skjermkortene når jeg fikk en feilmelding hver gang jeg kom inn i Windows at Crossfire hadde blitt slått av, hadde heller ikke anledning til å slå det på sånn uten videre for den mente at ett av kortene var i 3D modus.

Når jeg fjernet kort nr 2 og startet opp og prøvde både Vegas og Universe at War så var all frysing borte og maskinen dønn stabil.

Noe er rart med Crossfire, men det jeg ikke vet er om det er drivere som roter det til eller om det er kortet... Noen tips?

Lenke til kommentar
Nå har jeg også fått Crossfire problemer...

Det verste er at det funket helt greit til i forigårs og da ble den helt rabiat.

Jeg satt å spillte Rainbow 6 Vegas 2 med en kompis og ganske ofte frøs spillet, og omtrent 5 sekunder etterpå gikk lyden i loop og til slutt svartner skjermen og jeg må ta en restart.

Varmegang var det ikke, for jeg hadde min E6750 i PC-en akkurat da og viftene på begge kortene på full guffe og de var relativt kalde, vinduet var også åpent så dette hjalp også til med å holde tempen nede.

 

I går fikk jeg Quad'n og satte den i, alt av innstillinger på standard verdier men samme problem.

Begynte å mistenke skjermkortene når jeg fikk en feilmelding hver gang jeg kom inn i Windows at Crossfire hadde blitt slått av, hadde heller ikke anledning til å slå det på sånn uten videre for den mente at ett av kortene var i 3D modus.

Når jeg fjernet kort nr 2 og startet opp og prøvde både Vegas og Universe at War så var all frysing borte og maskinen dønn stabil.

Noe er rart med Crossfire, men det jeg ikke vet er om det er drivere som roter det til eller om det er kortet... Noen tips?

 

hva mener du med varmegang? kanskje det har skjedd med mitt?

Lenke til kommentar

samme fps med 8.4.. Uffameg.. nå blir jeg snart lei meg her:p

 

Nå får jeg 16769 i 3dmark 06. En stor forbedring, men det gjør at nå fatter jeg rett og slett ingenting! Perfekt 3dmark score, men helt forjevlig fps i spill.. Oo

 

På 3d mark06 står det at driver versionen er:

Min driver version: 6.14.10.6783

Raskeste system sammenligning: 8.471.0.0

Endret av Triarius
Lenke til kommentar
Ha ha ha ha det samme problemet har jeg og fått, bilde fryser og nu er kort nr 2 gått kaputt. :thumbdown: . Har ringt til komplett og skal retunere det tilbake, sikkert varmgang ligger på 80 grader det er for dårlige vifter som er på kortene.

 

Hm, 80 er jo ikke noe problem, har hatt mine i flere måneder nå, nada problemer med 80+. Er vel heller dårlig chip som ikke godtar 825mhz stabilt. Ikke vær redd for å klokke ned litt for å finne årsakene til de aktuelle problemene. Bildefrys og svart skjerm er jo et tegn på for høy klokk, og om du så ikke klokker, ja så tåler den ikke frekvensen. Byttegrunn delux, men lettere for deg og nettbutikk om du kan peke på et spesifikt problem....

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
samme fps med 8.4.. Uffameg.. nå blir jeg snart lei meg her:p

 

Nå får jeg 16769 i 3dmark 06. En stor forbedring, men det gjør at nå fatter jeg rett og slett ingenting! Perfekt 3dmark score, men helt forjevlig fps i spill.. Oo

 

På 3d mark06 står det at driver versionen er:

Min driver version: 6.14.10.6783

Raskeste system sammenligning: 8.471.0.0

 

6.14.10.6783 er vel OpenGL versjonen, driverversjonen finner du under enhetsbehandling/devicemanager HD3870XX osv... Cat8.4 har denne versjonen: 8.476.0.0

 

Du sier du har for jævli FPS i spill, vilke spill, om du åpner et eget map i COD4 (Start server) null AA null AF water detail low depth of field off textures manuell og alle på extra, oppløsning 1280x1024, hva har midt i åkeren (med høyballene) på Overgrown? Sørg for å bruke Cat 8.4 og fjern alle spor etter gammel driver med driver sweeper...

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Kan forøvrig nevne at Cat8.4 fungerer veldig bra på Server 2008 64bit, ikke noe install problem idet heletatt. Scoren i 3dmark 2006 er identisk med 8.3hotfix, 18500 poeng. Ikke testet spill ennå, men tipper de fungerer minst like bra, ingen installbugg i Server 2008 64bit er et godt fremskritt for meg iaff...

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
Ha ha ha ha det samme problemet har jeg og fått, bilde fryser og nu er kort nr 2 gått kaputt. :thumbdown: . Har ringt til komplett og skal retunere det tilbake, sikkert varmgang ligger på 80 grader det er for dårlige vifter som er på kortene.

 

Hm, 80 er jo ikke noe problem, har hatt mine i flere måneder nå, nada problemer med 80+. Er vel heller dårlig chip som ikke godtar 825mhz stabilt. Ikke vær redd for å klokke ned litt for å finne årsakene til de aktuelle problemene. Bildefrys og svart skjerm er jo et tegn på for høy klokk, og om du så ikke klokker, ja så tåler den ikke frekvensen. Byttegrunn delux, men lettere for deg og nettbutikk om du kan peke på et spesifikt problem....

 

Vell, jeg har jo 3850 som er lavere klokket og samme problem, må ta en titt hva som er problemet.

Jeg skal prøve litt saker blant annet prøve å kjøre kort nr 2 i single konfigurasjon og se om jeg har samme problem da.

I så fall er det nok ett kort problem, klistremerket har i allefall falt av...

Lenke til kommentar
samme fps med 8.4.. Uffameg.. nå blir jeg snart lei meg her:p

 

Nå får jeg 16769 i 3dmark 06. En stor forbedring, men det gjør at nå fatter jeg rett og slett ingenting! Perfekt 3dmark score, men helt forjevlig fps i spill.. Oo

 

På 3d mark06 står det at driver versionen er:

Min driver version: 6.14.10.6783

Raskeste system sammenligning: 8.471.0.0

 

6.14.10.6783 er vel OpenGL versjonen, driverversjonen finner du under enhetsbehandling/devicemanager HD3870XX osv... Cat8.4 har denne versjonen: 8.476.0.0

 

Du sier du har for jævli FPS i spill, vilke spill, om du åpner et eget map i COD4 (Start server) null AA null AF water detail low depth of field off textures manuell og alle på extra, oppløsning 1280x1024, hva har midt i åkeren (med høyballene) på Overgrown? Sørg for å bruke Cat 8.4 og fjern alle spor etter gammel driver med driver sweeper...

 

Heisann.

Får rundt 90fps (screenshot) med instillingene du sa

 

screenshotfu2.png

(her er fps rundt 50-60)

 

screenshot1qp1.png

Endret av Triarius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...