Gå til innhold

ATI HD3850/HD3870/ X2 brukererfaringer og OC.

leifeinar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Heisann,

kan noen forklare meg hvorfor crossfie er disable i GPU-Z og står på i ati kontroll senter..

Fordi det er en kjent bug i vista prøv en tidligere GPU-Z versjon før v0.1.1 viss jeg ikke husker helt feil

Flotters! Den viste enable i v1.0.

Men hvordan har dere satt opp ccc under 3D?

Lenke til kommentar
Heisann,

kan noen forklare meg hvorfor crossfie er disable i GPU-Z og står på i ati kontroll senter..

Fordi det er en kjent bug i vista prøv en tidligere GPU-Z versjon før v0.1.1 viss jeg ikke husker helt feil

Flotters! Den viste enable i v1.0.

Men hvordan har dere satt opp ccc under 3D?

Jeg har satt

Antialiasing og Antistropic Filtering til "Use application settings"

AI til standard

Mipmap Detail Level til High Quality

Wait for Vertical Refresh (V-sync!) til "Off, unless application specifies"

Adaptive Anti Aliasing til "ikke avhuket"/disable

Ergo alt er på "defaults" :p Kjører du CrossFire må AI stå på standard eller Advanced

Endret av Core2Duo_Dude
Lenke til kommentar
hmm, jeg hadde ca 100fps i cod4 med et kort... er på 160ca nå

160? da må det være noe ikke helt stemmer hos meg

hvordan er instillingene dine?

Har du fått sving på problemene dine, har selv samme fsb som deg i cod 4 med 2x hd3870x2 og får samme fsb med et kort.

Nope, har de samme probleme. Sitter fortsatt med tanken om at det kan være hardware feil. Kan det være mulig, eller kan det utelukkes med 16000 points i 3dmark06?

Jeg synes det er surt å ha 60 fps i call of duty 4 når andre sier de har 160. Oo

Lenke til kommentar
hmm, jeg hadde ca 100fps i cod4 med et kort... er på 160ca nå

160? da må det være noe ikke helt stemmer hos meg

hvordan er instillingene dine?

Har du fått sving på problemene dine, har selv samme fsb som deg i cod 4 med 2x hd3870x2 og får samme fsb med et kort.

Nope, har de samme probleme. Sitter fortsatt med tanken om at det kan være hardware feil. Kan det være mulig, eller kan det utelukkes med 16000 points i 3dmark06?

Jeg synes det er surt å ha 60 fps i call of duty 4 når andre sier de har 160. Oo

hm, merker en rar ting i GPU-z. Default clock står på 411 og memory 468 på den ene kjernen/kortet. På den andre står default clock på 825 og memory på 901. Noen som opplever det samme?

Hva er forskjellen mellom standar og advanced?

Har skrudd det av, og nå går det på 60-90, en skjelden gang over 100.

Lenke til kommentar
Du har nok VSYNC (maks fps på 60) på Triarius.

Satt og tenkte akkurat på det samme! Får å få høy fps må du sette VSYNC på OFF eller DISABLED i CoD4. VSYNC gjør det slik at FPS stopper ved skjermens høyeste Hz. I Triarius sitt tilfelle, 60Hz skjerm.

Men dette gir dog en litt bedre kvalitet? og forhindrer etterslep i spill etter det jeg har hørt og sett.

Endret av Core2Duo_Dude
Lenke til kommentar

Det står det samma hos meg i GPU-Z....

Vis du skur av Vsync går du opp fra 60max til 90max i fps...

Hvorfor det er slikk vet jeg ikke, men 90 fps holder lenge + at det er bedre med litte etterslepp også som Core2Duo_Dude sier

Endret av OpelPower
Lenke til kommentar
Du har nok VSYNC (maks fps på 60) på Triarius.

Satt og tenkte akkurat på det samme! Får å få høy fps må du sette VSYNC på OFF eller DISABLED i CoD4. VSYNC gjør det slik at FPS stopper ved skjermens høyeste Hz. I Triarius sitt tilfelle, 60Hz skjerm.

Men dette gir dog en litt bedre kvalitet? og forhindrer etterslep i spill etter det jeg har hørt og sett.

Det forhindrer nok ikke etterslep totalt sett men kan forhindre eller forbedre graden. Etterslep kan også oppleves på 60fps/Hz fordi det er en latency i fargeskifter på LCD skjermen i tillegg.

Men v-sync forbedrer etterslep og forhindrer tearing.

Lenke til kommentar

Det står det samma hos meg i GPU-Z....

Vis du skur av Vsync går du opp fra 60max til 90max i fps...

Hvorfor det er slikk vet jeg ikke, men 90 fps holder lenge + at det er bedre med litte etterslepp også som Core2Duo_Dude sier

JEG HAR IKKE 160 SOM ET ANNET PROGRAM VISTE, FRAPS VISER 91FPS KONSTANT OG DET ER NOK RIKTIG :whistle:

Er fullt klar over at 90 fps er nok i massevis! Men jeg begynner og lure når noen får 160 med det samme kortet. Jeg vil jo sikre meg at alt er som det skal, slik at det ikke eventuelt går ut over andre spill også.

Takk for tilbakemeldinger

Endret av Triarius
Lenke til kommentar
Er fullt klar over at 90 fps er nok i massevis! Men jeg begynner og lure når noen får 160 med det samme kortet. Jeg vil jo sikre meg at alt er som det skal, slik at det ikke eventuelt går ut over andre spill også.

Prøv deg på Crysis med Very High og 4x.... Da kan du snake om å får lav fps, får kun rund 30 selv når jeg spiller singel player...

Lenke til kommentar

Det er vel for at det er en FPS "cap" på 90 i CoD4. Låser du opp denne (en eller annen konsoll kommando) så skal du fint få peaks på over 160FPS.

Lenke til kommentar

Man vet aldri datoen bare at det skal komme en hver måned om det er dag 1 eller dag 30 er det ingen som vet...Og JA det kan sprike så mye...

Så med andre ord selvom det kommer hver måned så kan man jo nesten si 2 måneder noen ganger mens andre bare 3 uker

Lenke til kommentar
Det er vel for at det er en FPS "cap" på 90 i CoD4. Låser du opp denne (en eller annen konsoll kommando) så skal du fint få peaks på over 160FPS.

Vet du eller noen om hvordan jeg får opp console på Cod 4??.

Den står på "Console - YES", men finner den ikke noe sted...

Lenke til kommentar

Vet du eller noen om hvordan jeg får opp console på Cod 4??.

Den står på "Console - YES", men finner den ikke noe sted...

får å åpne consolen trykk på knappen til venstre for 1 tallet på tastaturet og over tab`en...da skulle det være greit å finne den :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...