Gå til innhold

ATI HD3850/HD3870/ X2 brukererfaringer og OC.


leifeinar

Anbefalte innlegg

hmm, jeg hadde ca 100fps i cod4 med et kort... er på 160ca nå

 

160? da må det være noe ikke helt stemmer hos meg

hvordan er instillingene dine?

Har du fått sving på problemene dine, har selv samme fsb som deg i cod 4 med 2x hd3870x2 og får samme fsb med et kort.

Kult at man har fått fsb i spill da. Nå kan vi begynne å overklokke de også :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig jeg spør dumt nå, men de to strømkontaktene som er på Sapphire HD 3870X2. Der den ene er 8 pin. Hvor får man tak i en eller annen overgang i fra molex eller 6 pin til denne 8 pin kontakten?.

 

Har lett igjennom strømkablene til komplett, men jeg finner bare ledninger som skal tilsluttes modulære strømforsyninger og ikke noen overganger.

Lenke til kommentar
Folkens

Når jeg spiller bioshock er det nesten som jeg får flere fps med Catalyst A.I Disabled.

 

Har alle settings på max og får ca 100fps med eller uten Catalyst A.I. Har den samme greia med COD 4. Føles ut som spillene bruker bare et kort:S

 

Trur du det er noe feil med hardwaren min? Men jeg tviler, siden jeg får 16500 i 3dmark06.

 

Opplever noen det samme? Jeg merker rett og slett ingen boost mens jeg har begge kjernene aktivert. :S

 

Noen som har peiling? Kan det være noe feil en plass?

Samme problemet her. Trodde at det kanskje kunne vært driverproblemer men det ser ikke ut til at det er det som er tingen. Jeg får fin FPS i de fleste spill, men spesielt i CoD4 og i audiosurf får jeg problemer med fps-dropp. Er det kanskje enda flere som har problemet?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Mulig jeg spør dumt nå, men de to strømkontaktene som er på Sapphire HD 3870X2. Der den ene er 8 pin. Hvor får man tak i en eller annen overgang i fra molex eller 6 pin til denne 8 pin kontakten?.

 

Har lett igjennom strømkablene til komplett, men jeg finner bare ledninger som skal tilsluttes modulære strømforsyninger og ikke noen overganger.

 

Finner ikke slikt på "Elkjøp-klonen" Komplett. :)

 

Dette er ting som "spesial-webshops" tar inn/tilbyr, som f.eks. Microplex :love:

Lenke til kommentar
Mulig jeg spør dumt nå, men de to strømkontaktene som er på Sapphire HD 3870X2. Der den ene er 8 pin. Hvor får man tak i en eller annen overgang i fra molex eller 6 pin til denne 8 pin kontakten?.

 

Har lett igjennom strømkablene til komplett, men jeg finner bare ledninger som skal tilsluttes modulære strømforsyninger og ikke noen overganger.

 

Funker fint med 2 stk 6pin kontakter på mitt 3870x2. Men 9800gx2 krever en 8pin og en 6 pin.

Lenke til kommentar
Du vil ikke få overklokkings egenskapene hvis du bruker 2x 6 pins thoug, men det har jo fint lite å si når stort sett cpu er flaskehalsen...

 

Det sier du fordi du tror det eller fordi du vet det?

 

Har testet med begge deler, og kortet klokka ikkje noe bedre med en 8pin + en 6 pin enn 2 stk 6 pin. ;)

 

Her på forumet skal man ikkje tro, man skal vite. Tro kan man gjøre i kirka :p

Lenke til kommentar
Hva er det greieste å bruke for å klokke x2 nå? Hadde også vært greit om det går ann å kontrolere voltverdiene..

 

Bruker rivatuner til både x2 og gx 2. Synes det er det greieste å bruke. Klokker bare på luft da. The ghost klokker vel bare med ln2, han tror vel det i alle fall :p

Lenke til kommentar

Heisann,

kan noen forklare meg hvorfor crossfie er disable i GPU-Z og står på i ati kontroll senter..

Synnes jeg får litt lite økning i 3dmark i forhold til et hd 3870x2 også.

Når jeg spiller i f.eks cod4 merker jeg ikke noe på fps i heletatt...ligger på rundt 60, men den dropper ned litt også...samme om jeg bruker et kort eller to.

Har den nyeste driveren 8.3 og kjjører vista 64bit.

Klokkinger er ikke lik heller.

NÅr jeg prøver å klokke litt i ati kontrollsenter forandrer klokkingen seg til neste gang jeg åpner ati kontrollsenter..(ja, jeg har trykket på apply på vært kort og tatt den derre "test custom clock" og den går gjennom der)

For dog ikke lov til å ta en "test custom clock" på de to siste korta...vet ikke hvorfor.

Hjelp

post-42464-1208117733_thumb.jpg

post-42464-1208117740_thumb.jpg

Endret av cmf_Tiger
Lenke til kommentar
De-aktiver v-sync.

 

Det heter FPS ikke FSB. FSB er noe helt annet, og har ingenting med spill å gjøre.

Arg...andre gangen jeg tar den feilen, har prøvd å klokke pc`n i 4 dager...så det henger sikker igjen derfra...hehe.

De-aktiver v-sync....mener du i cod4, isåfall har jeg prøvd det uten forbedringer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...