Gå til innhold

ATI HD3850/HD3870/ X2 brukererfaringer og OC.


leifeinar

Anbefalte innlegg

Koster jo bare 1200kr for et X38, som også har 2stk Pci-e 16x. (selv i CF modus)

Mens X48 koster ca 1500kr.

 

Jeg ville nok trodd det var ganske bortkastet penger å kjøpe et ekstra skjermkort for å kjøre crossfire på et P35... Er ikke særlig mye ekstra ytelse man da sitter igjen med...

 

Off-topic:

Sitter med et Asus P5E3 Premium i maskinen nå, og lurte på om det var mulig å sette et PCI-e 1x TV-kort i en PCI-e 16x slot?

(går helt fint rent fysisk, men om det er særlig lurt er jo en annen ting..) XD

 

Edit: Står at jeg kan bruke den nederste i Pci-e 1x modus. Greit nok, men lurer alliekvell om det ville gått med de andre PCI-e 16x.

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurte på en liten ting...

Jeg har et HD 3870x2 kort og nå har jeg kjøpt meg et til...Skal sette disse i crossfire.

Er det bare å sette inn det nye kortet og sette på den brua mellom korta. Hva gjør jeg med drivere, vil den bruke den samme som på det gamle kortet?ati8.3.

Hvordan setter jeg opp kortet?

Håper noen kan gi meg en liten forklaring på hva som må gjøres.

Lenke til kommentar

Har installert det andre kortet nå. Vet ikke om begge er i drift. Hvis jeg ser i enhetsbehandlingen står det 4 hd3870 oppfort, det virker riktig.

Når jeg går inn i catalyst center og går ned til crossfire, er den krysset av for enable crossfire. Men, hvis jeg trykker på den knappen det står identify GPU, kommer det bare opp et etttall(1),,,skulle den ikke ha telt opp til 4?

Lenke til kommentar
Det skal funke, kommer sel opp kun et "1! tall og meg også... test ut 3Dmark06 så ser du fort om det fungerer...

 

Vel, tok en 3dmark test nå....og noe må være virkelig feil.

Med oppsett kun med et kort fikk jeg underkant av 17000 poeng...se profil for hardware.

Med dette nye oppsettet med 2 kort fik jeg kun ca 9500 poeng..HJELP, hva skjer.

Lenke til kommentar
Har du prøvd å avinstallere drivere skikkelig? du kjører vista og 8,3? skulle det enda være problemer synes jeg det kan virke som for lite strøm

Hmm, har en 800w psu. Har også prøvd å klokke pc også men, klarer ikke å klokke mer en 0,2ghz for pc krasjer i occt...kanskje det har en sammenheng.

Lenke til kommentar
Har du prøvd å avinstallere drivere skikkelig? du kjører vista og 8,3? skulle det enda være problemer synes jeg det kan virke som for lite strøm

Hmm, har en 800w psu. Har også prøvd å klokke pc også men, klarer ikke å klokke mer en 0,2ghz for pc krasjer i occt...kanskje det har en sammenheng.

 

Du burde jo lett klare 3,8 ghz med e8400 så virker som for lite strøm ja, se hvor mye du klarer på cpu med ett 3870x2.

Lenke til kommentar
vet det er drøyt, men etter brevet fra skatte etaten kom, klødde det såpass i shoppe fingrene at jeg bestilte en qx9650, håper og klare og koke sammen et 24/7 system som drar 20K i 3dmark :)

 

JA JEG SPILLER 3D MARK :thumbup:

Kjøpt på Ebay eller i norge, og velkommen i klubben, selv har en jeg en dårlig uke, nemlig 40 og den går ikke lenger enn 5.8Ghz på LN2 ....

 

Skal også prøve å kjøre mitt 3870 kort på nermere 0 grader, men det blir ikke før om en stund da jeg må lage kjøle anordningen først :p (545W TEC)

Lenke til kommentar
Har du prøvd å avinstallere drivere skikkelig? du kjører vista og 8,3? skulle det enda være problemer synes jeg det kan virke som for lite strøm

Hmm, har en 800w psu. Har også prøvd å klokke pc også men, klarer ikke å klokke mer en 0,2ghz for pc krasjer i occt...kanskje det har en sammenheng.

 

Du burde jo lett klare 3,8 ghz med e8400 så virker som for lite strøm ja, se hvor mye du klarer på cpu med ett 3870x2.

Med et kort får jeg 13500 poeng i 3dmark.

Lenke til kommentar

3Dmark06 er en fin ting ja...

 

Men er det noen som vet når 8,4 driveren kommer ut?!, PC-en er helt ubrukelig med de driverne som er ute nå... Eneste maskinen vil er å kjøre 3Dmark06 med catalys 8.3, internett vil den ikke la meg lese uten lagging.. Så kjører pcen uten driver nå, og håpp på at bedre drivere kommer snart..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...