Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

ATI HD3850/HD3870/ X2 brukererfaringer og OC.

leifeinar

Anbefalte innlegg

Hva med å sette opp en poll, hvor spørsmålene er;

-cat 8.3 funker med vista

- funker ikkje

-xp suger :p

Jaja, kanskje ikkje helt fine spørsmål, men dere skjønner tegninga.

Kanskje en MOD kan lage en fin poll for oss?

Her funker både 3870 og 3870X2 utmerket både med XP og Vista.

Edit:ok,ser du nevner 8.3 driveren.Bruker 8.2 i XP :)

Endret av lucky666
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann.

Jeg kjører Crysis på rundt 20 fps på windows xp med en "hack" eller fix som gjør at alle settings blir satt på "very high"(målt med fraps). Jeg kjører på oppløsningen 1280 1024.

Er ikke dette en veldig dårlig fps? Har en overklokket q6600 til 3.3 ghz. har et 3870x2 Sapphire kort og 2gb 800mhz ram. Har en følelse av at kortet bare bruker en kjerne.

Noen som har erfaringer med very high i xp på samme oppløsning som meg? Har catalyst 8.2 driveren.

Triarius/morten.

Crysis funker veldig dårlig med Ati :thumbup: , i alle fall med nåværende drivere. 8.3. Får dobbelt så mange fps med et 8800 ultra, som med et 3870x2! Anbefales i alle fall at du bruker nyeste driver.

På de fleste andre spill er x2 veldig bra synes jeg, det er bare crysis som ikkje støtter ati så veldig bra.

Håper at Cat 8.4 hjelper, og kanskje en ny crysis patch.

9800gx2 yter akkurat dobbelt så bra som ultrakortet jeg hadde i 1680*1050. Så nå kan jeg spille Crysis med alt på very high i nevnte oppløsning.

Mitt forslag er å spille på high og den oppløsningen som gjør at spillet blir spillbart til eventuelle nye drivere og patcher kommer.

Ok, takk for tilbakemelding.

Jeg får også bare rundt 40 fps i for eksempel COD 4(med alt max, 4x aa), men går ut ifra at også dette er et driver problem. Jeg har lest rundt på nettet at Cat 8.3 funker dårlig i XP, så byttet til 8.2, som hjalp mye på 3dmark06.

Får håpe det kommer en ny patch/driver snart, er helt konge og spille Crysis på maks. Bare kjipt at det hakker/ kjøres på 20 fps i gjennomsnitt.

edit: NB! Det er helt utelukket at kortet bruker en kjerne, at den ene kjernen ikke funker pga hardware feil? Har vert så usikker i det siste om å sende kortet til sjekk, fordi mange sier de får langt bedre fps i spill en det jeg gjør, for eksempel COD 4, hvor mange får 80+, etter det jeg har sett.

Endret av Triarius
Lenke til kommentar
edit: NB! Det er helt utelukket at kortet bruker en kjerne, at den ene kjernen ikke funker pga hardware feil? Har vert så usikker i det siste om å sende kortet til sjekk, fordi mange sier de får langt bedre fps i spill en det jeg gjør, for eksempel COD 4, hvor mange får 80+, etter det jeg har sett.

COD4 har en bug mot ATI, sett Waterdetail på "low", gir mye høyere FPS på alle brett, også de uten vann. Slå av Depth of field, og Soften smoke edges.. Spiller du med LCD skjerm, så skriv dette i consollet: "/com_maxfps 60" (minus gåsetegn)

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
Heisann.

Jeg kjører Crysis på rundt 20 fps på windows xp med en "hack" eller fix som gjør at alle settings blir satt på "very high"(målt med fraps). Jeg kjører på oppløsningen 1280 1024.

Er ikke dette en veldig dårlig fps? Har en overklokket q6600 til 3.3 ghz. har et 3870x2 Sapphire kort og 2gb 800mhz ram. Har en følelse av at kortet bare bruker en kjerne.

Noen som har erfaringer med very high i xp på samme oppløsning som meg? Har catalyst 8.2 driveren.

Triarius/morten.

Crysis funker veldig dårlig med Ati :thumbup: , i alle fall med nåværende drivere. 8.3. Får dobbelt så mange fps med et 8800 ultra, som med et 3870x2! Anbefales i alle fall at du bruker nyeste driver.

På de fleste andre spill er x2 veldig bra synes jeg, det er bare crysis som ikkje støtter ati så veldig bra.

Håper at Cat 8.4 hjelper, og kanskje en ny crysis patch.

9800gx2 yter akkurat dobbelt så bra som ultrakortet jeg hadde i 1680*1050. Så nå kan jeg spille Crysis med alt på very high i nevnte oppløsning.

Mitt forslag er å spille på high og den oppløsningen som gjør at spillet blir spillbart til eventuelle nye drivere og patcher kommer.

Ok, takk for tilbakemelding.

Jeg får også bare rundt 40 fps i for eksempel COD 4(med alt max, 4x aa), men går ut ifra at også dette er et driver problem. Jeg har lest rundt på nettet at Cat 8.3 funker dårlig i XP, så byttet til 8.2, som hjalp mye på 3dmark06.

Får håpe det kommer en ny patch/driver snart, er helt konge og spille Crysis på maks. Bare kjipt at det hakker/ kjøres på 20 fps i gjennomsnitt.

8.2 er nok best for XP ja. Har hørt at i CoD4 med X2 kortet så må man ha 'Water Detail' eller hva det nå er satt til Low pga. en bug som gir stort fps tap.

Man kan sette kortet til å bruke en eller to kjerner med å deaktivere eller aktivere Catalyst AI i CCC. Hvis denne står på Standard eller Advanced så skal kortet bruke begge kjernene.

Jeg hadde X2 for noen uker siden og har nå GX2, og jeg må si at i Crysis med alt på Very High og 4x AA så er det ikke en gigantisk forskjell på kortene etter hva jeg har opplevt. Det går ok i noen områder på begge kortene, og i andre områder så må man egentlig stille ned på ting og tang for å få det virkelig spillbart.

Ett litt merkelig fenomen for min egen del er dog at jeg får omtrent 10fps mer ved å bruke 64-bit versjonen iforhold til å bruke 32-bit versjonen.

Endret av hi2u
Lenke til kommentar

COD4 har en bug mot ATI, sett Waterdetail på "low", gir mye høyere FPS på alle brett, også de uten vann. Slå av Depth of field, og Soften smoke edges.. Spiller du med LCD skjerm, så skriv dette i consollet: "/com_maxfps 60" (minus gåsetegn)

Sier du det? Jeg spiller i 1920x1200 med alt på maks og fps'en er sweet den.

Har X2, [email protected], 4gb ram og vista 64 med sp1. og 8.3

Men skal prøve det der å se om det blir enda bedre. ser man stor forskjell på vannet om man setter den til low?

Lenke til kommentar

Hei jeg sliter litt med vista problemer. har 2 stk av 3870 i crossfire

får installert det. fikset instillingene og alt fungerer helt topp...til jeg skal skru av PC-en... når jeg starter den opp så får jeg av og til bluescreen og eller så stopper den opp rett før windows starter

jeg kommer inn i safemode...der finner den ikke ati drivere og jeg kommer ikke inn på CCC

så jeg må restore dataen slette drivere og legge på nytt så kommer jeg inn på windows på en vanlig måte... jeg får heller ikke til å installere SP1 pga norsk språk, men jeg har funnet denne pakken

http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1680

dette fungerte fint i en dag, før den streika igjen idag

hva gjør jeg? noen som sliter med samme problem? hehe dumt spørsmål :p

Lenke til kommentar
Hei jeg sliter litt med vista problemer. har 2 stk av 3870 i crossfire

får installert det. fikset instillingene og alt fungerer helt topp...til jeg skal skru av PC-en... når jeg starter den opp så får jeg av og til bluescreen og eller så stopper den opp rett før windows starter

jeg kommer inn i safemode...der finner den ikke ati drivere og jeg kommer ikke inn på CCC

så jeg må restore dataen slette drivere og legge på nytt så kommer jeg inn på windows på en vanlig måte... jeg får heller ikke til å installere SP1 pga norsk språk, men jeg har funnet denne pakken

http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1680

dette fungerte fint i en dag, før den streika igjen idag

hva gjør jeg? noen som sliter med samme problem? hehe dumt spørsmål :p

Lenke til kommentar
Hva er systemet ditt og 3dmark06-score da (med 8.2-drivere)?

q6600 3.3 ghz

2gb Geil Ultra 800mhz

ATI Sapphire 3870x2

MSI p35 Platinum Combo

3dmark score på 16500 i xp(formaterte et par dager siden, vet ikke om det har noe effekt)

Endret av Triarius
Lenke til kommentar

Jeg opplever også en annen rar ting med skjermkortet mitt. Jeg har 4 monitors. (høyre klikk, properties, destop) 2 plug and play monitors og to default monitors. Alle står det 3870x2 på. Noen som har det samme "problemet", eller noen som har peiling på hvorfor jeg får det? Dual booter, og har bare 2 i Vista. Jeg fikk 4 monitors både før og etter jeg formaterte xp.

Lenke til kommentar
noen som har testet disse driverne som kom 28. mars da?

http://www.techpowerup.com/index.php?56151

Untitled.jpg

legg merke til det står 8.4 ;)

Akkurat de driverne jeg bruker. Solid som fjell her i alle fall.

Men det er ikke 8.4, men 8.3 hotfix.. er i alle fall det jeg innstalerte.

COD4: Testa med waterdetail low no å merket ingen forskjell. men spillet går som fy uansett.

Endret av oleHgodo
Lenke til kommentar
noen som har testet disse driverne som kom 28. mars da?

http://www.techpowerup.com/index.php?56151

Untitled.jpg

legg merke til det står 8.4 ;)

Akkurat de driverne jeg bruker. Solid som fjell her i alle fall.

Men det er ikke 8.4, men 8.3 hotfix.. er i alle fall det jeg innstalerte.

COD4: Testa med waterdetail low no å merket ingen forskjell. men spillet går som fy uansett.

hvor mange fps har du?

Endret av Triarius
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Jeg opplever også en annen rar ting med skjermkortet mitt. Jeg har 4 monitors. (høyre klikk, properties, destop) 2 plug and play monitors og to default monitors. Alle står det 3870x2 på. Noen som har det samme "problemet", eller noen som har peiling på hvorfor jeg får det? Dual booter, og har bare 2 i Vista. Jeg fikk 4 monitors både før og etter jeg formaterte xp.

Dette er ikke ett "problem".

Det er default for drivere som støtter 2 utganger pr. GPU(kort).

Jeg har også "fire" stk HD3870 med 2xHD3870 Xfire (ett powercolor og ett club3d).

Og HD3870x2 = 2xHD3870 = 4 utganger(til monitors).

Lenke til kommentar

Vi på dette forumet som er så "priviligerte" og har DirectX 10.1 innebygd i våres skjermkort... Fins det ikke noe programmer eller i det minste noen previews eller demoer som kan vise eller bekrefte DX10.1 grafikken? Slik at man kan se hvordan den er? Noen som vet om noe?

Vista SP1 er jo ute for en stund siden... så DX10.1 ligger under skallet og lurer :p

EDIT: eller det var vel kanskje noe det Goodall snakket om? tok en google reasearch og fant en ping-pong demo lignende greie ja ;)

Endret av Core2Duo_Dude
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...