Gå til innhold

ATI HD3850/HD3870/ X2 brukererfaringer og OC.


leifeinar

Anbefalte innlegg

Om man bruker vista 64 eller server 08 så slipper man problemer med 3870x2. 8.3 driveren funker som en drøm :D

 

Xp suger nå, tilogmed JEG har funnet ut av det ;)

 

19900 poeng med quad på bare 3,8 er ganske greitt med et single kort og server 08.

Veldig interessant akkurat det der. Har vi endelig nådd et punkt hvor Vista er bedre på gaming enn XP?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Om man bruker vista 64 eller server 08 så slipper man problemer med 3870x2. 8.3 driveren funker som en drøm :D

 

Xp suger nå, tilogmed JEG har funnet ut av det ;)

 

19900 poeng med quad på bare 3,8 er ganske greitt med et single kort og server 08.

Veldig interessant akkurat det der. Har vi endelig nådd et punkt hvor Vista er bedre på gaming enn XP?

Tankevekkende at et server OS er bedre til gaming enn samtlige andre OS. Om man ser bort fra bugs i enkelte spill som ofte kan rettes med enkle grep.

Lenke til kommentar

Låner nå et extra PowerColor kort av en i klassen og prøver meg på CrossFire... Den står enablet i CCC men ikke i GPU-Z. Jeg tok en 3Dmark test as well og jeg gikk fra 9 800 3dmarks(single) til 11 400 3dmarks(CrossFire?)

 

Syns 9800 (single) og 11400(crossfire) er begge veldig lave!! er det pga at jeg kjører E6600 på 2.4GHz? Og har jeg virkelig aktivert crossFire nå?

post-127706-1207642314_thumb.jpg

post-127706-1207644027_thumb.jpg

Endret av Core2Duo_Dude
Lenke til kommentar
Om man bruker vista 64 eller server 08 så slipper man problemer med 3870x2. 8.3 driveren funker som en drøm :D

Tull. Jeg hadde så mye kødd med 8.3 drivern at jeg måtte gå tilbake til 7.12. Sendte X2 kortet mitt i retur og bruker nå bare et enkelt 3870.

Du kan ikke ha vært uheldig? Eller tar alle andre feil?

 

Then you has failed :ph34r:

 

Eller kunne det ha vært noe galt med kortet.

Nei. Det ble godt misbrukt av JimRamse før jeg fikk det, også i Vista 64. Det fungerte fint i 3Dmark06 og CoD4, men i WoW i vindu - kræsj på kræsj.

 

 

PS: ATI has failed!!

Huff jeg husker når G80 ikke fungerte i mange store spill. Nividia has failed osv. jaja...

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Core2Duo_Dude:Det er nok frekvensen på cpuen din som er synderen.Klokk opp til rundt 3.6GHz så vil du nok havne på ca 11500-12500 med klokket singlekort.Frekvensen på gpu spiller jo også inn.

 

Klarer dessverre ikke mer enn 3.0 (stable) og 3.3 (stable i noen timer :p) har bare stock kjøler ;)

 

Når det gjelder GPU clocks så får jeg heller ikke økt noe uten at skjerm låser eller pc krasjer :( Så jeg har ikke så veldig mye muligheter for OC!

Lenke til kommentar

Heisann.

Jeg kjører Crysis på rundt 20 fps på windows xp med en "hack" eller fix som gjør at alle settings blir satt på "very high"(målt med fraps). Jeg kjører på oppløsningen 1280 1024.

 

Er ikke dette en veldig dårlig fps? Har en overklokket q6600 til 3.3 ghz. har et 3870x2 Sapphire kort og 2gb 800mhz ram. Har en følelse av at kortet bare bruker en kjerne.

Noen som har erfaringer med very high i xp på samme oppløsning som meg? Har catalyst 8.2 driveren.

 

Triarius/morten.

Lenke til kommentar
Heisann.

Jeg kjører Crysis på rundt 20 fps på windows xp med en "hack" eller fix som gjør at alle settings blir satt på "very high"(målt med fraps). Jeg kjører på oppløsningen 1280 1024.

 

Er ikke dette en veldig dårlig fps? Har en overklokket q6600 til 3.3 ghz. har et 3870x2 Sapphire kort og 2gb 800mhz ram. Har en følelse av at kortet bare bruker en kjerne.

Noen som har erfaringer med very high i xp på samme oppløsning som meg? Har catalyst 8.2 driveren.

 

Triarius/morten.

 

 

Crysis funker veldig dårlig med Ati :thumbup: , i alle fall med nåværende drivere. 8.3. Får dobbelt så mange fps med et 8800 ultra, som med et 3870x2! Anbefales i alle fall at du bruker nyeste driver.

 

På de fleste andre spill er x2 veldig bra synes jeg, det er bare crysis som ikkje støtter ati så veldig bra.

 

Håper at Cat 8.4 hjelper, og kanskje en ny crysis patch.

 

9800gx2 yter akkurat dobbelt så bra som ultrakortet jeg hadde i 1680*1050. Så nå kan jeg spille Crysis med alt på very high i nevnte oppløsning.

 

Mitt forslag er å spille på high og den oppløsningen som gjør at spillet blir spillbart til eventuelle nye drivere og patcher kommer.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...