Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

ATI HD3850/HD3870/ X2 brukererfaringer og OC.

leifeinar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
18700 på en dualcore itte gæli :yes:

20k er heler ikke så dårlig får en dual cpu

*bilde*

Holy crap, nesten akkurat det jeg fikk med et GX2 og en quad :p

Lån meg en Quad så skal jeg nok få passert 25k tror jeg....

Skal få cpu opp på 500fbs/4,7ghz+, da skal jeg nok få se en relatift høyere score...

Er cpu som er flaske hals på pcen nå, men skjermkorta er uklokka får å si det....

Edit: 25k var kansje litt å ta i, men 23k++

Endret av OpelPower
Lenke til kommentar
Er mine innlegg du siterer til, så jeg kjenner nok til dette serru. Nå er denne problematikken delvis løst, så sånn for å få dette litt on topic, kan jeg jo nevne at 3dmark06 så nye høyder idag, 18700 på en dualcore itte gæli :yes:

Er en rimelig grei score ja :)

Jeg har kommet såvidt over 20K med quad prosessor, men skal bytte til en annen vifte så kan jeg booste cpuen litt høyere. Den jeg bruker nå blir innsuget delvis tildekket at rammen min, så den suger inn varmen som rammen produserer :p

Men har ikke klart å få noe særlig bedre score med å klokke kortet noe særlig enda, ihvertfall ikke på standard teste settingsene i 3dmark06. Mulig du ser en ytelses forskjell vist jeg skrur opp oppløsningen og tar på litt anti aliasing.

Lenke til kommentar

*bilde*

Holy crap, nesten akkurat det jeg fikk med et GX2 og en quad :p

Lån meg en Quad så skal jeg nok få passert 25k tror jeg....

Skal få cpu opp på 500fbs/4,7ghz+, da skal jeg nok få se en relatift høyere score...

Er cpu som er flaske hals på pcen nå, men skjermkorta er uklokka får å si det....

Edit: 25k var kansje litt å ta i, men 23k++

Klarer du å få en quad og ett 9800gx2 til å gi 23000 poeng på luft er du rimelig god. Særlig om man skal ha de aktuelle klokkene 24/7 i alle fall

Det blir vel noe slikt som qx9650 @ 4,4 på luft (deltavifte) og 9800gx2 voltmodda uten deksel med deltavifte. :yes:

Men 23000+ tviler jeg nesten på :p

Lenke til kommentar

[*bilde*]

Hvis det er 2*3870X2 er det jo ikke så utrolig mye heller da, i forhold til at du har crossfirex. Men så er det jo veldig cpu-begrenset også da, så hadde nok vært en litt annen score med quad ja, hvertfall om du hadde hatt en som var overklokkingsvennlig.

Her er min maks-score med x2 og E8200@4,28Ghz

post-109308-1207476789_thumb.jpg

Og her testet jeg samme systemet med en Q6600, men denne var elendig til overklokking, trengte 1.7V for å komme gjennom 3dmark06 på 3.9Ghz.

post-109308-1207476918_thumb.jpg

Skjermkortet var stock hastighet under begge benchene.

Får snart en E8400 i posten, er denne villig vil jeg prøve meg på 20K med dual-core (E8200'en ble stoppet av hk/FSB). Hvis det ikke går med 20K får jeg vurdere å skaffe meg en ny quad, har som mål å klare minst 20K :p

Endret av _sindre_
Lenke til kommentar

Dere som har ATI GPU fra X1900 og oppover burde melde dere på folding@home teamet til hardware.no.

Great work!

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=254688&hl=

- Last ned GPU og CPU klienten fra http://folding.stanford.edu og sett igang :)

- Har du en Playstation 3? Gå på Network og sett igang folding :)

- Husk å legge inn riktig teamnummer på alle klienter.

- Velg gjerne nicket ditt på forumet som ClientID/AccountID slik at du kjennes igjen som bidragsyter.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Dere som har ATI GPU fra X1900 og oppover burde melde dere på folding@home teamet til hardware.no.

Great work!

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=254688&hl=

- Last ned GPU og CPU klienten fra http://folding.stanford.edu og sett igang :)

- Har du en Playstation 3? Gå på Network og sett igang folding :)

- Husk å legge inn riktig teamnummer på alle klienter.

- Velg gjerne nicket ditt på forumet som ClientID/AccountID slik at du kjennes igjen som bidragsyter.

GPU Klienten fungerer vel bare på X19**, X16** og X18**?

Endret av DukeCoke
Lenke til kommentar

Mente selvf X18xx også ja, glemte meg der. X1600 er vel også en R5xx. Ellers har vel de fleste ATi eiere windows med tanke på at Nvidia har hatt tradisjon for å være råest på linux bla.

Ellers har jeg hørt at det samme som SMY. Selv G80 skal snart bli støttet. Men grunnen til at stanford har fokusert på ATi er fordi de har råest regneytelse.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Har nå fått installert 8.3(prøvde det for å se om det fungerte, og det gjorde det)

Nå står det bare ATI 3800 Series i "dxdiag", og det står at det er 1024MB minne :p Det er jo 3850 det skal stå, og 512MB.

Noen som har hatt samme problemet? Virker ikke som det ble skikkelig installert, selv om jeg kjørte Driver Cleaner osv. Tror jeg bare må formatere pcen jeg, også legge inn alle oppdateringer osv før jeg installerer drivere. Sliter også med Ethernet driver, for jeg må disable så enable nettverkskortet hver gang jeg skrur på pcen for at den skal få koblet seg til internett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...