WheelMan Skrevet 5. april 2008 Rapporter Del Skrevet 5. april 2008 (endret) 18700 på en dualcore itte gæli 20k er heler ikke så dårlig får en dual cpu *bilde* Holy crap, nesten akkurat det jeg fikk med et GX2 og en quad Endret 5. april 2008 av WheelMan Lenke til kommentar
Dyver`n Skrevet 5. april 2008 Rapporter Del Skrevet 5. april 2008 (endret) 18700 på en dualcore itte gæli 20k er heler ikke så dårlig får en dual cpu *bilde* Holy crap, nesten akkurat det jeg fikk med et GX2 og en quad Lån meg en Quad så skal jeg nok få passert 25k tror jeg.... Skal få cpu opp på 500fbs/4,7ghz+, da skal jeg nok få se en relatift høyere score... Er cpu som er flaske hals på pcen nå, men skjermkorta er uklokka får å si det.... Edit: 25k var kansje litt å ta i, men 23k++ Endret 5. april 2008 av OpelPower Lenke til kommentar
Shaka82 Skrevet 6. april 2008 Rapporter Del Skrevet 6. april 2008 Er mine innlegg du siterer til, så jeg kjenner nok til dette serru. Nå er denne problematikken delvis løst, så sånn for å få dette litt on topic, kan jeg jo nevne at 3dmark06 så nye høyder idag, 18700 på en dualcore itte gæli Er en rimelig grei score ja Jeg har kommet såvidt over 20K med quad prosessor, men skal bytte til en annen vifte så kan jeg booste cpuen litt høyere. Den jeg bruker nå blir innsuget delvis tildekket at rammen min, så den suger inn varmen som rammen produserer Men har ikke klart å få noe særlig bedre score med å klokke kortet noe særlig enda, ihvertfall ikke på standard teste settingsene i 3dmark06. Mulig du ser en ytelses forskjell vist jeg skrur opp oppløsningen og tar på litt anti aliasing. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 6. april 2008 Rapporter Del Skrevet 6. april 2008 18700 på en dualcore itte gæli 20k er heler ikke så dårlig får en dual cpu *bilde* Holy crap, nesten akkurat det jeg fikk med et GX2 og en quad Lån meg en Quad så skal jeg nok få passert 25k tror jeg.... Skal få cpu opp på 500fbs/4,7ghz+, da skal jeg nok få se en relatift høyere score... Er cpu som er flaske hals på pcen nå, men skjermkorta er uklokka får å si det.... Edit: 25k var kansje litt å ta i, men 23k++ Klarer du å få en quad og ett 9800gx2 til å gi 23000 poeng på luft er du rimelig god. Særlig om man skal ha de aktuelle klokkene 24/7 i alle fall Det blir vel noe slikt som qx9650 @ 4,4 på luft (deltavifte) og 9800gx2 voltmodda uten deksel med deltavifte. Men 23000+ tviler jeg nesten på Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 6. april 2008 Rapporter Del Skrevet 6. april 2008 (endret) 18700 på en dualcore itte gæli 20k er heler ikke så dårlig får en dual cpu [*bilde*] Hvis det er 2*3870X2 er det jo ikke så utrolig mye heller da, i forhold til at du har crossfirex. Men så er det jo veldig cpu-begrenset også da, så hadde nok vært en litt annen score med quad ja, hvertfall om du hadde hatt en som var overklokkingsvennlig. Her er min maks-score med x2 og E8200@4,28Ghz Og her testet jeg samme systemet med en Q6600, men denne var elendig til overklokking, trengte 1.7V for å komme gjennom 3dmark06 på 3.9Ghz. Skjermkortet var stock hastighet under begge benchene. Får snart en E8400 i posten, er denne villig vil jeg prøve meg på 20K med dual-core (E8200'en ble stoppet av hk/FSB). Hvis det ikke går med 20K får jeg vurdere å skaffe meg en ny quad, har som mål å klare minst 20K Endret 6. april 2008 av _sindre_ Lenke til kommentar
oleHgodo Skrevet 7. april 2008 Rapporter Del Skrevet 7. april 2008 Noen som vet når catalyst 8.4 kommer? Slipper de ikke ny driverpakke hver måned? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 7. april 2008 Rapporter Del Skrevet 7. april 2008 (endret) Dere som har ATI GPU fra X1900 og oppover burde melde dere på folding@home teamet til hardware.no. Great work! https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=254688&hl= - Last ned GPU og CPU klienten fra http://folding.stanford.edu og sett igang - Har du en Playstation 3? Gå på Network og sett igang folding - Husk å legge inn riktig teamnummer på alle klienter. - Velg gjerne nicket ditt på forumet som ClientID/AccountID slik at du kjennes igjen som bidragsyter. Endret 7. april 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
Glufsa Skrevet 7. april 2008 Rapporter Del Skrevet 7. april 2008 (endret) Dere som har ATI GPU fra X1900 og oppover burde melde dere på folding@home teamet til hardware.no. Great work! https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=254688&hl= - Last ned GPU og CPU klienten fra http://folding.stanford.edu og sett igang - Har du en Playstation 3? Gå på Network og sett igang folding - Husk å legge inn riktig teamnummer på alle klienter. - Velg gjerne nicket ditt på forumet som ClientID/AccountID slik at du kjennes igjen som bidragsyter. GPU Klienten fungerer vel bare på X19**, X16** og X18**? Endret 7. april 2008 av DukeCoke Lenke til kommentar
haalo Skrevet 7. april 2008 Rapporter Del Skrevet 7. april 2008 GPU Klienten fungerer vel bare på X19**, X16** og X18**?Samt bare under Windows. Lenke til kommentar
smy Skrevet 7. april 2008 Rapporter Del Skrevet 7. april 2008 kommer jo folding for x28/29/3-serie nå Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 7. april 2008 Rapporter Del Skrevet 7. april 2008 (endret) Mente selvf X18xx også ja, glemte meg der. X1600 er vel også en R5xx. Ellers har vel de fleste ATi eiere windows med tanke på at Nvidia har hatt tradisjon for å være råest på linux bla. Ellers har jeg hørt at det samme som SMY. Selv G80 skal snart bli støttet. Men grunnen til at stanford har fokusert på ATi er fordi de har råest regneytelse. Endret 7. april 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 7. april 2008 Rapporter Del Skrevet 7. april 2008 Hei! Har problemer med Catalyst i XP x64, får denne meldingen under oppstart, og når jeg prøver å starte CCC får jeg en annen feilmelding. Hvorfor skjer dette? Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 7. april 2008 Rapporter Del Skrevet 7. april 2008 Hei! Har problemer med Catalyst i XP x64, får denne meldingen under oppstart, og når jeg prøver å starte CCC får jeg en annen feilmelding. Hvorfor skjer dette? Sannsynligvis fordi du ikke har Net Framework. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 7. april 2008 Rapporter Del Skrevet 7. april 2008 Eller bare x64 Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 7. april 2008 Rapporter Del Skrevet 7. april 2008 Hei! Har problemer med Catalyst i XP x64, får denne meldingen under oppstart, og når jeg prøver å starte CCC får jeg en annen feilmelding. Hvorfor skjer dette? Sannsynligvis fordi du ikke har Net Framework. Lastet ned FW 2.0 nå nettopp jo :\ Men må kanskje installere oppdateringer eller noe da. Lenke til kommentar
Dyver`n Skrevet 7. april 2008 Rapporter Del Skrevet 7. april 2008 (endret) Finnes det noen beta drivere til ATI kort? Har kun sett til Nvidia Endret 7. april 2008 av OpelPower Lenke til kommentar
Exentler Skrevet 7. april 2008 Rapporter Del Skrevet 7. april 2008 (endret) Eller bare x64 det stemmer ikke dessverre adrian:P kjører 8.2 driveren på x64 xp her. du må bare huske å installere .net framework 2 før du installerer ati driveren avinstaller driveren. oppdaterer .netframework og installer igjen. bruk den her til å fjerne med : http://downloads.guru3d.com/download.php?det=745 Endret 7. april 2008 av Exentler Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 7. april 2008 Rapporter Del Skrevet 7. april 2008 Har nå fått installert 8.3(prøvde det for å se om det fungerte, og det gjorde det) Nå står det bare ATI 3800 Series i "dxdiag", og det står at det er 1024MB minne Det er jo 3850 det skal stå, og 512MB. Noen som har hatt samme problemet? Virker ikke som det ble skikkelig installert, selv om jeg kjørte Driver Cleaner osv. Tror jeg bare må formatere pcen jeg, også legge inn alle oppdateringer osv før jeg installerer drivere. Sliter også med Ethernet driver, for jeg må disable så enable nettverkskortet hver gang jeg skrur på pcen for at den skal få koblet seg til internett. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 7. april 2008 Rapporter Del Skrevet 7. april 2008 Om man bruker vista 64 eller server 08 så slipper man problemer med 3870x2. 8.3 driveren funker som en drøm Xp suger nå, tilogmed JEG har funnet ut av det 19900 poeng med quad på bare 3,8 er ganske greitt med et single kort og server 08. Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 7. april 2008 Rapporter Del Skrevet 7. april 2008 Blir vel anskaffelse av Vista x64 etter hvert. CSS funka hvertfall knirkefritt nå. Orker ikke fikse mer med pcen i dag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå