Gå til innhold

ATI HD3850/HD3870/ X2 brukererfaringer og OC.


leifeinar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lastet det ned isted, cpuen ble plutselig litt varmere ja^^

28 i Idle, men litt mer i selve kjernene, er vel mer normalt?

 

For å ikke være helt OT. Har hørt at det er noe hotfix til Hd3870x2, men orker ikke lese igjennom denne tråden for info.

Skal jeg heller fortsette å ha 8.3?

 

Normal temp.

Hotfix? Til Crysis?

Bruker du XP, bruk 8.2, bruker du Vista, bruk 8.3.

Lenke til kommentar

Fikk min E8400 idag, og til tross for at mitt Maximus Formula SE nekter å bli stabil på over 440FSB uansett prosessor som blir brukt, ble resultatet sålangt brukbart. Siden jeg da er så jævli begrenset av Asus skiten, kom jeg bare opp i 3.91ghz men da på fattige 1.204v 100% load....

 

Perset i både 3dmark05 og 06 med 26500 og 18000, og er allikevel fornøyd tross skuffelsen med Formula kortet. Det ble en ganske markant økning i spill testene i 3dmark 2006, SM2.0 økte fra 6800 til 8200 og SM3.0 økte fra 8100 til 9200...

Dette fra en [email protected] som min "gamle" signatur anntyder...

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Fikk bygd om / ryddet plass i min Q6600 G0 rigg idag.

Så da ble det endelig litt testing med 2 x HD3870, ett stk Powercolor HD3870 PCS, ett stk Club3D HD3870 OC.

Disse ser helt like ut fysisk (samme PCB, samme kjøler, samme sinks på Vregs).

 

Litt skuffet (igjen) over hvor lite klokkbare disse HD3870-korta er.

De lar seg tilsynelatende klokke til opp mot 900 på core og 2600+ på minne, men da er det kun snakk om kort tid før heng (ikke noe artifacts, eller VPU-recover.. kun irriterende heng).

 

Fikk ihvertfall klokket core litt, mem bør ikke røres på disse korta (mine).

 

På 3.8Ghz ble det ett stykke over 18.4k. Greit nok, men jeg hadde håpet på over 20k.

Ser at mine 2x8800 GT (256MB) er *klart* bedre enn 2 x HD3870 i SM-testene.

Men en E8400 @ 4Ghz er ingen match for en Q6600 @ 3.8Ghz. :)

 

PS/Edit:

"Powerplay" er genialt mtp strømforbruk.

Mine 2xHD3870 + [email protected] bruker ca. 10w mindre enn ett 8800GT idle = 120w.

Dette målt i samme rigg (jeg har en Yesico 560w som viser faktisk strømforbruk).

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Har egentlig lurt på hvorfor så mange velger maximus formula. Virker ikkje som det klokker så bra, og mange har problemer med minnet.

 

Nei, Asus sliter etter min mening. Testet Commado P965, og det knelet også lenge før 450FSB.

Og å ikke klare å gi bruker tillgang til manuell justering av tRFC er jo håpløst, og har plaget mange med highspeed minne.

Nå sitter jeg altså på 2 HD3870 som klokker så der, og hovedkort som klokker helt ræva, og en intel e8400 som lett kjører smallfft på 4ghz+ på 1.20v, snakk om slit... Undres på hvor langt e8400'n ville gått med annet hovedkort....

 

Men, 3D ytelsen fikk en go forbedring, så ikke allt er svart...

Lenke til kommentar
Fikk bygd om / ryddet plass i min Q6600 G0 rigg idag.

Så da ble det endelig litt testing med 2 x HD3870, ett stk Powercolor HD3870 PCS, ett stk Club3D HD3870 OC.

Disse ser helt like ut fysisk (samme PCB, samme kjøler, samme sinks på Vregs).

 

Litt skuffet (igjen) over hvor lite klokkbare disse HD3870-korta er.

De lar seg tilsynelatende klokke til opp mot 900 på core og 2600+ på minne, men da er det kun snakk om kort tid før heng (ikke noe artifacts, eller VPU-recover.. kun irriterende heng).

 

Fikk ihvertfall klokket core litt, mem bør ikke røres på disse korta (mine).

 

På 3.8Ghz ble det ett stykke over 18.4k. Greit nok, men jeg hadde håpet på over 20k.

Ser at mine 2x8800 GT (256MB) er *klart* bedre enn 2 x HD3870 i SM-testene.

Men en E8400 @ 4Ghz er ingen match for en Q6600 @ 3.8Ghz. :)

 

PS/Edit:

"Powerplay" er genialt mtp strømforbruk.

Mine 2xHD3870 + [email protected] bruker ca. 10w mindre enn ett 8800GT idle = 120w.

Dette målt i samme rigg (jeg har en Yesico 560w som viser faktisk strømforbruk).

 

Min Q6600 B3 klokket brukbart den, men min lille h2o rigg har ikke sjanse til å få unna varmen på [email protected], nå har jeg uansett veldig mye bedre spillytelse og rundt 30C kjøligere CPU, så Q6600 havner på bruktmarkedet..

Synd, likte min Q6600, men varmen klarte jeg liksom ikke å få ut av hodet, og å modde plass til en trippel raddis blir uaktuellt med nåværende lian-li kasse. Nå skal det sies at jeg hadde håpet på en Q9450 i postkassa istedet, men når Formula kortet stanser på 440fsb, ville det blitt en skivebom delux.

Lenke til kommentar

OT:Ourasi,jeg sa det samme som deg angående Maximus Formula til å begynne med.

 

Jeg hadde et svare strev med klokking,spesielt med minne.Var på nippet til å selge skiten.

Men flashet til 0802 biosen.og den holder jeg ved enda.For min hardware,er det den beste.

 

Prøvde en E8400 noen dager rett etter lansering.Den klokket lett til 4.3GHz stabilt på forholdsvis lav vcore (1.425v).

 

Nå har jeg en Q6600 som har ruslet på 3.8GHz stabilt i 6 mnd,minus noen dager med nevnte E8400.

 

Det tar jaggu tid å finne de rette minneinnstillinger med dette kortet,men da de er i boks,er Formula et meget stabilt kort som attpåtil klokker konge synes jeg.

 

Litt off topic tåler vi vel...

Lenke til kommentar
OT:Ourasi,jeg sa det samme som deg angående Maximus Formula til å begynne med.

 

Jeg hadde et svare strev med klokking,spesielt med minne.Var på nippet til å selge skiten.

Men flashet til 0802 biosen.og den holder jeg ved enda.For min hardware,er det den beste.

 

Prøvde en E8400 noen dager rett etter lansering.Den klokket lett til 4.3GHz stabilt på forholdsvis lav vcore (1.425v).

 

Nå har jeg en Q6600 som har ruslet på 3.8GHz stabilt i 6 mnd,minus noen dager med nevnte E8400.

 

Det tar jaggu tid å finne de rette minneinnstillinger med dette kortet,men da de er i boks,er Formula et meget stabilt kort som attpåtil klokker konge synes jeg.

 

Litt off topic tåler vi vel...

 

Det er ingenting som bremser på mitt hovedkort bortsett fra FSB, allt annet har jeg kontroll på, og grunnen til dette er vel at jeg har fått en dårlig klokker. Alle, og da mener jeg absolutt alle, klarer seg med betydelig lavere volt på NB enn på mitt Formula, og det er bare å innrømme at dette er et riktig mandagskort..

Dette er det lite å gjøre noe med, alle triksene er prøvd og bortsett fra 1.7v+ på NB er allt over 440FSB håpløst. Men, på 435fsb funker det jo som fjell med 8GB ram og 2xHD3870, og det er det viktigste akkurat nå.. Men satser nok ikke på noen Asus neste gang, nå har jeg hatt 2 ræva klokkere på rappen, og da har jeg fått nok..

Lenke til kommentar
Fikk min E8400 idag, og til tross for at mitt Maximus Formula SE nekter å bli stabil på over 440FSB uansett prosessor som blir brukt, ble resultatet sålangt brukbart. Siden jeg da er så jævli begrenset av Asus skiten, kom jeg bare opp i 3.91ghz men da på fattige 1.204v 100% load....

 

Perset i både 3dmark05 og 06 med 26500 og 18000, og er allikevel fornøyd tross skuffelsen med Formula kortet. Det ble en ganske markant økning i spill testene i 3dmark 2006, SM2.0 økte fra 6800 til 8200 og SM3.0 økte fra 8100 til 9200...

Dette fra en [email protected] som min "gamle" signatur anntyder...

 

Ser ikke helt hvorfor du ikke klarer å øke FSBen din mere enn 440FSB. Jeg kjørte min gamle prosessor på 480FSB en periode, og kjører 450FSB 24/7 på den prosessoren jeg bruker nå siden den ikke har begrensninger på multiplieren.

tRFC kan du stille manuelt høyere med 1004 biosen.

 

Men vist du besøker Maximus Formula/Extreme tråden, så er det sikkert noen gode råd/tips å ta med seg.

Endret av Shaka82
Lenke til kommentar
Fikk min E8400 idag, og til tross for at mitt Maximus Formula SE nekter å bli stabil på over 440FSB uansett prosessor som blir brukt, ble resultatet sålangt brukbart. Siden jeg da er så jævli begrenset av Asus skiten, kom jeg bare opp i 3.91ghz men da på fattige 1.204v 100% load....

 

Perset i både 3dmark05 og 06 med 26500 og 18000, og er allikevel fornøyd tross skuffelsen med Formula kortet. Det ble en ganske markant økning i spill testene i 3dmark 2006, SM2.0 økte fra 6800 til 8200 og SM3.0 økte fra 8100 til 9200...

Dette fra en [email protected] som min "gamle" signatur anntyder...

 

Ser ikke helt hvorfor du ikke klarer å øke FSBen din mere enn 440FSB. Jeg kjørte min gamle prosessor på 480FSB en periode, og kjører 450FSB 24/7 på den prosessoren jeg bruker nå siden den ikke har begrensninger på multiplieren.

tRFC kan du stille manuelt høyere med 1004 biosen.

 

Men vist du besøker Maximus Formula/Extreme tråden, så er det sikkert noen gode råd/tips å ta med seg.

 

Er mine innlegg du siterer til, så jeg kjenner nok til dette serru. Nå er denne problematikken delvis løst, så sånn for å få dette litt on topic, kan jeg jo nevne at 3dmark06 så nye høyder idag, 18700 på en dualcore itte gæli :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...