Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

ATI HD3850/HD3870/ X2 brukererfaringer og OC.

leifeinar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen her som har erfaring med Powercolor 3850 512MB PCS (720/1800)? Har ett liggendes hjemme nå men får ikke testet grunnet venter på nytt hovedkort. Er dette kortet noe å samle på hva ytelse angår?

Og en ting til i farta. Står det er HDMI m/lyd. Kortet har 3utganger. 2x dvi og en s-video. Har kjøpt inn hdmikabel, men det fulgte jo ikke med noen overgang fra dvi. Kan jeg kjøpe hvilkensomhelst dvi->hdmi adapter og få både lyd og bilde via denne?

Skal teste ytelsen på skjermkortet mitt om noen dager når jeg får resten av delene.

Jeg fikk med DVI til HDMI overgang med mitt ASUS 3850 512MB, rart du ikke fikk det med da :\

Regner med du kan kjøpe hvilkensomhelst DVI-HDMI overgang ja.

Lenke til kommentar
Beklager for at jeg ikke prøver hardt nok å google først, men finnes det singleslotkjøling til 3870? Jeg begynner å få lyst på de PCI-plassene som ligger under kjøleren.

https://prisguiden.no/product.php?productId=88212

Lest at det bråker vesentlig mer enn dualslotmodellene men.

Det er ikke en "kjøler", men et helt nytt skjermkort :p

Thermalright har en kjøler sånn at du får alu. finnene på baksiden av kortet, men da tar det opp plassen til kortet over så da er enten nyt kort eller WC løsningen

Lenke til kommentar
Beklager for at jeg ikke prøver hardt nok å google først, men finnes det singleslotkjøling til 3870? Jeg begynner å få lyst på de PCI-plassene som ligger under kjøleren.

https://prisguiden.no/product.php?productId=88212

Lest at det bråker vesentlig mer enn dualslotmodellene men.

Thermalright har en kjøler sånn at du får alu. finnene på baksiden av kortet, men da tar det opp plassen til kortet over så da er enten nyt kort eller WC løsningen

OK, skjønner. Men hva er WC?

Mener du at jeg skal kaste det ene kortet i do?

Endret av Oppslagsverk
Lenke til kommentar

Missa litt på teksten, men det får gå :)

Endret av lperik
Lenke til kommentar
Kommer helt ann på hva man spiller, men tester viser at det er ganske dårlig skalerering over 3 GPUer, og ytelsen rettferdiggjorde som regel sjelden prisen.

når du spill på 2560*1600 så merkes det i mest av spill

Endret av smy
Lenke til kommentar
Synes Hd3870X2 kortet mitt yter litt dårligere enn det kanskje skal. Kjører q6600, 8gb ram sammen med et slikt kort, alt uklokka, Kommer så vidt opp til 13k i 3dmark. Kan det være noe med driverne?

Der har du det ;)

Vurderer X2 eller GX2 jeg da. Får se hva det blir til...

Endret av Skagen
Lenke til kommentar
Blir bare litt irritert når folk tror jeg lyver, unnskyld. Er vel bare Speedfan som ikke er helt nøyaktig når det kommer til temperatur.

Litt feil tråd, men noen som har en guide til hvordan man klokker Quadcore? :)

Bilde av Speedfan

Det er ingen som påstår at du lyver heller. Det de mener er at det er noen feil med målingene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...