Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

ATI HD3850/HD3870/ X2 brukererfaringer og OC.

leifeinar

Anbefalte innlegg

Føler meg skikkelig dum nå, men sitter med kortet i hånda nå, og skal putte den inn. Men jeg ser den både har 6 pins og en 8pins plugin. Skal begge brukes?

ja. ellers starter ikke kortet- kjøpte meg his 3870x2 på tg. fikk ikke tak i kabler så jeg måtte vente i2 tager på å få kobla det opp :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du leter frem et bilde med kjøleløsningen til kortet av (ligger over), så kan du se hvilke av kjernene som er 2'ern (Fordi AMD/ATi var så smarte at de ville ha ned vekta, derfor har GPU1 kobber og GPU2 aluminium). Mener å huske at denne er bakerst.

Edit:

Kan bekrefte at GPU2 ligger bakerst på kortet

Endret av CrazyEagle
Lenke til kommentar
Sitter og vuderer om jeg skal kjøpe meg et HD3870x2 til...har altså et fra før.

Vil jeg merke noen forskjell i hele tatt? tenker da i spill som krever litt.

Hva anbefaler dere?

Vis du har en heftig CPU som er overklokka, og har X38 eller X48 hk så er det bare å kjøpe et til...

Men om du merker forsjellen er opp til ditt eget øye, men litt bedre skal det nok bli ja..

Husk at spille du selv spiller må støtte CF da ;)

Lenke til kommentar
Vil du ha noe som gir deg god ytelse for penga, så kjøp deg et HD 3870 (non-X2), og kjør Tri-Crossfire. Skalerer langt bedre.

... hvis du får det til å fungere stabilt. Jeg gav opp X2 + vanlig 3870 med Vista 64.

Han tenker vel på at muligens 3*3870 fungerer bedre enn X2+3870 per dags dato.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Noen her som har erfaring med Powercolor 3850 512MB PCS (720/1800)? Har ett liggendes hjemme nå men får ikke testet grunnet venter på nytt hovedkort. Er dette kortet noe å samle på hva ytelse angår?

Og en ting til i farta. Står det er HDMI m/lyd. Kortet har 3utganger. 2x dvi og en s-video. Har kjøpt inn hdmikabel, men det fulgte jo ikke med noen overgang fra dvi. Kan jeg kjøpe hvilkensomhelst dvi->hdmi adapter og få både lyd og bilde via denne?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...