Gå til innhold

ATI HD3850/HD3870/ X2 brukererfaringer og OC.


leifeinar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg gjentar:

 

Beklager til Misantropen.. jeg overreagerte *i overkant*. :(

 

Det var en bi-effekt av å nettopp ha vært utsatt for dårlig service av Komplett. :mad:

Vi burde ha "mood icons" på forumet når vi poster *ler*. Misantropen tilgir deg sikkert, han virker som en jovial fyr.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Det er rart at samtlige tester viser at Tri-CrossFire er bedre enn Quad oppsett! (HD3870X2+HD3870 vs 2x HD3870X2) Men dette ligger jo selvfølgelig i driverene... blir sikkert fikset neste gang får vi håpe\anta!

 

 

Derfor jeg skal vente til å innskaffe x2 kort nr 2 :)

Lenke til kommentar

Syntes jeg fikk litt lav 3mark score på min nye pc.

 

intel e8400

8gb ram musklin 8500

asus maximus forula

hd 3870x2

vista 64 bit

ati 8.3v

 

fikk med dette oppsetten en score på 13800 i 3dmark...er ikke det litt lavt.

Har ikke klokket noe på pc enda.

Hva kan være feil her?, noen som har noen forslag til meg.

hvis det er noen andre som har likt oppsett, hva fikk dere i poeng?

Lenke til kommentar
Syntes jeg fikk litt lav 3mark score på min nye pc.

 

intel e8400

8gb ram musklin 8500

asus maximus forula

hd 3870x2

vista 64 bit

ati 8.3v

 

fikk med dette oppsetten en score på 13800 i 3dmark...er ikke det litt lavt.

Har ikke klokket noe på pc enda.

Hva kan være feil her?, noen som har noen forslag til meg.

hvis det er noen andre som har likt oppsett, hva fikk dere i poeng?

 

Du må nok klokke den CPU'en for å matche scores satt med Quad Cores, jeg vil annta at i 3dmark06 så må en dualcore ligge rundt 1000mhz+ over en quad for å få nogenlunde samme score. Gi den 400x9 1:1 med ram og kjør en runde og se hva kun CPU oveklokk vil ha å si for denne benchen.. Skal innrømme at scoren så litt stusselig ut, men jeg fikk vel knapt 13k med Dualcore selv på 3.5ghz og 8800GTX, så glem 3dmark06 med dualcore eller sammenlign kun med andre med samme CPU. Bruk også de individuelle FPS resultatene til å sammenligne med andre med Quad, og glem CPU scoren..

 

Dette er forøvrig grunnen til at 3dmark06 får så mye kritikk av spillere, den beskriver et lite korrekt bilde av spillytelsen siden den legger så mye vekt på CPU i totalscoren. En dualcore på høy mhz eier en lavere klokket quad i de aller fleste spill, men taper altså stort i 3dmark06. Men, bruker du 3dmark06 til å sammenligne med andre med likt klokkede dualcores, eller for å skjekke hva din overklokk gir for resultater, ja så er det et godt verktøy...

 

Last ned 3dmark03 og 3dmark05, og bruk disse til å se på ytelsen, disse gir nok et bedre bilde på hva oppsettet ditt yter i spill... Det er også lettere for oss å finne ut om du har noen problemer om du legger ut resultatene fra disse...

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
våger meg på et cpu spørsmål her......

 

har lyst på ny cpu og leke meg med, Q9450 og E8400. hvilke ville gjøre seg best i SPILL av disse gitt lett klokka til quad 3,6 og duo 4,0ghz.....? mistenker duo til og v¨re rtingen. snakker jo også 1000,- i mellomlegg for en quad??

 

Er vel ekstremt lett å få begge prosesorene opp på den klokken du skriver...

Klarte exstremt lett å få min E8500 med 9 i multiplere (blir som en E8400) på 4ghz (1800FSB)...

Dette ble gjort på et Nvidia HK til 699,- Asus P5N-E Sli med 1,34V-core (kjørte prime uten problem)

Men skrudde opp Vcore til 1,41 før jeg kjørete OCCT..

 

Om 2 eller 4 kjerner er best etter som vilke spill du spiller. og om den støtter 4 kjerner

 

Noen som vet hvordan man legger det man skriver under "out of topic", så man må trykke på en link får å se hva jeg har skrevet?

post-147791-1207059959_thumb.jpg

Endret av OpelPower
Lenke til kommentar
Overdrive i CCC (Catalyst Control Center), AMD GPU Tool og/eller Rivatuner (usikker på Rivatuner).

rivatuner funker helt knall. selv satser jeg på å klokke cpu siden den er en flaskehals.

fikk ikke rivatuner til å fungere med vista 64bit

Hva med ATItool da? eller har ikke denne støtte for HD3870X2?

Lenke til kommentar

Rivatuner 2.08 og 2.07 har jeg fått til å fungere uten problemer i Windows Vista 64.

Må bare huske å endre i options at den ikke starter opp via oppstartsregisteret, men ved hjelp av den andre muligheten.

 

Det er en stor fordel å manuelt endre vifte hastigheten til en 30-40% når en spiller spill, %en avhenger av hvor mye støy du liker. 30% er nesten lydløs, og 40 % hører du så vidt.

Dette gjelder da HD3870x2.

Endret av Shaka82
Lenke til kommentar
Overdrive i CCC (Catalyst Control Center), AMD GPU Tool og/eller Rivatuner (usikker på Rivatuner).

rivatuner funker helt knall. selv satser jeg på å klokke cpu siden den er en flaskehals.

fikk ikke rivatuner til å fungere med vista 64bit

Hva med ATItool da? eller har ikke denne støtte for HD3870X2?

joa, men jeg liker egnetlig rivatuner best.

Lenke til kommentar
våger meg på et cpu spørsmål her......

 

har lyst på ny cpu og leke meg med, Q9450 og E8400. hvilke ville gjøre seg best i SPILL av disse gitt lett klokka til quad 3,6 og duo 4,0ghz.....? mistenker duo til og v¨re rtingen. snakker jo også 1000,- i mellomlegg for en quad??

På lik klokk vil de jo yte tilnærmingsvis likt med unntak av der mengde cache får en innvirkning. I krevende spill har vi sett at mengde cache kan ha en innvirkning.

Kjernemessig er det veldig opp til spillet selv om spillet ikke skulle være programmert for flere kjerner direkte.

 

Skal du ha en CPU utelukkende for singlesession spill så ville jeg gått for en overklokket E8200-500 og heller brukt mer penger på grafikkort. Husk at en E8200 klokker like greit til 4GHz som E8400 gjør, om du har et godt hovedkort, men man har aldri garantier.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...