Gå til innhold

ATI HD3850/HD3870/ X2 brukererfaringer og OC.


leifeinar

Anbefalte innlegg

ja og leser man litt nøye på bildene så står det total system power consumption. har lest reviews i mange år og faktisk det de er mest uenig i så er det hvor mange wat et kort derar, så beste er å forholde seg til nvidia og ati sine uttalelser.

 

men alltså mener respekterte anadtech at et x2 system drar 290W og det opelpower linker til mener 402w, leser man mange reviews så ser man at dette varierer MYE. sites som silentpcreciew som sies og være de med det beste uttsyret har somregel de laveste verdier.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg opplever dårligere ytelse i spill som kjører den siste unreal motoren når jeg setter på crossfire. Jeg har to hd3870. Når jeg tester uten at crossfire er aktivert blir det merkbary mye bedre.

 

Hva kan dette komme av og går det an å fikse det? På forhånd takk for svar :) Og hilsener fra The Gathering i Hamar :)

 

edit: Spill testet: Gears of War og Unreal Tournament III.

Endret av Mr.SS
Lenke til kommentar
jeg fikk bare 12121 poeng i 3dmark med quad @ 3,0 ghz er ikke det lite? hadde sett for meg 14-15K med x2 kort

 

Jeg hadde lav score helt til jeg reinstallere windows... har nesten identisk system, bare dual core.... fikk rundt 10-11k hver gang jeg kjørte.... D var vista 64 bit.... I Xp 32 bit og Vista 32bit så fikk jeg 15900-16500 elns :) Det var med cat 8.2 i xp og cat 8.3 i vista

Lenke til kommentar
Etter litt undersøkelse ser jeg at Vista 64bit yter veldig dårlig med crossfire. Bør jeg installere en 32bits utgave av Vista/XP for å sjekke om det hjelper?

 

Kjører for tiden Server 2008 64bit, ganske likt Vista64, og ytelsen med Cat 8.3 er veldig lik XP. Tror du tjener på å feilsøke fremfor å bytte OS...

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
Får man slike målere med ledning så man slipper å sette hele klumpen rett i stikken?

 

er det ikke bare og bruke sjøteledning?? ble nevnt et sted på forumet at de solgte et lignende aperat hos europris for ca 150,-

Jepps får bruke en skjøteledning. Men tenkte på en mer permanent løsning hvor jeg når jeg ønsket kunne sjekke strømbruken.

 

Men de billigste er vel ikke så gode og nøyaktige?

Lenke til kommentar

Fikk bare lyst å poste litt Crysis performance her :p Du ser hardware specs i signatur. Ingenting er overklokket.

 

Specs:

Med 1280x1024, alt på Very High untatt Shaders og Shadows på High fikk jeg følgende avarage fps i testen! se vedlagt bilde!

 

AA er selvfølgelig satt på 0x xD

 

selv om 24FPS ikke er spillbart så syns jeg det er veldig bra gjort av HD3870 :D Eller hva syns dere? :p

 

EDIT: Glemte å si at dette er med driver 8.3 og patch 1.2 i Crysis....

post-127706-1206225404_thumb.jpg

Endret av Core2Duo_Dude
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...