Gå til innhold

ATI HD3850/HD3870/ X2 brukererfaringer og OC.


leifeinar

Anbefalte innlegg

Jeg venter fortsatt på RivaTuner 2.07, har du hørt noe mer?

RivaTuner 2.08 kom noen dager senere med feilrettinger og annet småtteri. ;)

 

Edit: For sen der ja.

 

Som Nizzen vil jeg også anbefale Server 08 som benche-OS! Det funker ypperlig, og yter en god del bedre enn Vista, og er kjappere til vanlig bruk også. :)

Endret av Sindre Aleksander
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2.08 er nyere :D Bruker selv 2.08, og det funker helt fint. Like fint som 2.07 :)

Haha ok det er nå jeg skjønner at jeg har jobbet for hardt og hatt for lite fritid siste måneden, ehm takker.. hentes ØYEBLIKKELIG :p

 

Jeg venter fortsatt på RivaTuner 2.07, har du hørt noe mer?

RivaTuner 2.08 kom noen dager senere med feilrettinger og annet småtteri. ;)

 

Edit: For sen der ja.

Thx for the "awakening" hmm

 

Som Nizzen vil jeg også anbefale Server 08 som benche-OS! Det funker ypperlig, og yter en god del bedre enn Vista, og er kjappere til vanlig bruk også. :)

Eneste ulempen er at med Server 2003 fikk jeg nesten ikke brukt min megadyre HP skriver... men som benching og dualboot yes.

Lenke til kommentar
Jeg venter fortsatt på RivaTuner 2.07, har du hørt noe mer?

RivaTuner 2.08 kom noen dager senere med feilrettinger og annet småtteri. ;)

 

Edit: For sen der ja.

 

Som Nizzen vil jeg også anbefale Server 08 som benche-OS! Det funker ypperlig, og yter en god del bedre enn Vista, og er kjappere til vanlig bruk også. :)

Hvis det er så mye bedre, hva stopper oss i å bruke det som standard os? :)

Lenke til kommentar
Jeg venter fortsatt på RivaTuner 2.07, har du hørt noe mer?

RivaTuner 2.08 kom noen dager senere med feilrettinger og annet småtteri. ;)

 

Edit: For sen der ja.

 

Som Nizzen vil jeg også anbefale Server 08 som benche-OS! Det funker ypperlig, og yter en god del bedre enn Vista, og er kjappere til vanlig bruk også. :)

Hvis det er så mye bedre, hva stopper oss i å bruke det som standard os? :)

 

 

Stopper ikkje meg i alle fall! Har brukt det i et døgn nå :p Kommer til å fortsette med det en stund, da jeg liker ytelsen i det... Blir testing av spill i morra, deretter er det fjellet en uke :D

 

God påske folkens :cool:

Lenke til kommentar
Jeg venter fortsatt på RivaTuner 2.07, har du hørt noe mer?

RivaTuner 2.08 kom noen dager senere med feilrettinger og annet småtteri. ;)

 

Edit: For sen der ja.

 

Som Nizzen vil jeg også anbefale Server 08 som benche-OS! Det funker ypperlig, og yter en god del bedre enn Vista, og er kjappere til vanlig bruk også. :)

Hvis det er så mye bedre, hva stopper oss i å bruke det som standard os? :)

 

 

Stopper ikkje meg i alle fall! Har brukt det i et døgn nå :p Kommer til å fortsette med det en stund, da jeg liker ytelsen i det... Blir testing av spill i morra, deretter er det fjellet en uke :D

 

God påske folkens :cool:

Jeg bruker det også som standard OS, og kjører DualBoot med XP32. Lett og få det til å funke som et desktopOS også. :) Når vi skal benche på TG blir det nok Server08 på minst en av mine benchedisker hvertfall. ;)

 

God tur, Nizzen. :)

Lenke til kommentar
Jeg venter fortsatt på RivaTuner 2.07, har du hørt noe mer?

RivaTuner 2.08 kom noen dager senere med feilrettinger og annet småtteri. ;)

 

Edit: For sen der ja.

 

Som Nizzen vil jeg også anbefale Server 08 som benche-OS! Det funker ypperlig, og yter en god del bedre enn Vista, og er kjappere til vanlig bruk også. :)

Hvis det er så mye bedre, hva stopper oss i å bruke det som standard os? :)

Bla. skriverdriver og annen programvare som ikke støtter ServerOS. Eks. Antivirus. Antivirus er også mye dyrere for server OS.

 

Jeg brukte 2003 som Desktop OS helt til Antivirus produsenter, Diskeeper og andre begynte å bli vrange på at man måtte betale mye mer for server OS. De lagde et kunstig skille som de kalte "Bedrift".

 

Samtidig slet jeg sterkt med drivere til den dyre HP skriveren min og måtte til slutt lage en halvdårlig løsning selv for HP sa jeg måtte kjøpe en ennå dyrere skriver for å få 2003 støtte i drivere.

 

EDIT:

Så å si alle programvareløsninger begynner å få dette kunstige "Home Ed/Business" skillet, jeg støter på det hele tiden.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Jeg venter fortsatt på RivaTuner 2.07, har du hørt noe mer?

RivaTuner 2.08 kom noen dager senere med feilrettinger og annet småtteri. ;)

 

Edit: For sen der ja.

 

Som Nizzen vil jeg også anbefale Server 08 som benche-OS! Det funker ypperlig, og yter en god del bedre enn Vista, og er kjappere til vanlig bruk også. :)

Hvis det er så mye bedre, hva stopper oss i å bruke det som standard os? :)

Bla. skriverdriver og annen programvare som ikke støtter ServerOS. Eks. Antivirus. Antivirus er også mye dyrere for server OS.

 

Jeg brukte 2003 som Desktop OS helt til Antivirus produsenter, Diskeeper og andre begynte å bli vrange på at man måtte betale mye mer for server OS. De lagde et kunstig skille som de kalte "Bedrift".

 

Samtidig slet jeg sterkt med drivere til den dyre HP skriveren min og måtte til slutt lage en halvdårlig løsning selv for HP sa jeg måtte kjøpe en ennå dyrere skriver for å få 2003 støtte i drivere.

 

EDIT:

Så å si alle programvareløsninger begynner å få dette kunstige "Home Ed/Business" skillet, jeg støter på det hele tiden.

Nå sporer vi litt av her.

Personlig så piratkopierer jeg antivirus med god samvittighet til server-os om jeg har betalt for det til standard os..

 

Noen som har 2008 32/64 vs 2003 32/64? Tenker på spill, spi og 3dmark.

 

For vgpu og vmem og evnt ocp på 3870, hvilkne potter trenger jeg?

 

Tok forresten pencil mod til gpu, ligger på rundt 1.39v.. Nok til at jeg klarer 900mhz 24/7 stabilt;) 1 døgn med 3dmark06 og 3 timer med crysis skulle vel holde til å si at det er stabilt..

 

BTW brukte 2b blyant.

Lenke til kommentar

Vel, slik oppfører mitt nye ATI 3870 X2 seg i Vista 64. Har prøvd sånn ca 10 ganger å reiistallere, fjerne drivere i Safe Mode, opplevd utallige blåskjermer, og kræsj som det vedlagte bildet. "Trippel" crossfire er like stabilt som anriket Uran, men selv kun X2 kortet er langt fra til å stole på.

 

Jeg gir snart opp og kjøper noe fra Nvidia... :cry:

post-52743-1205766293_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Nizzen har du bytta ut Ultra kortet ditt med en 3870X2 ??

Det hadde jeg ikke trodd, etter som så mye du har skrivd om ditt overklokka Ultra...

 

Men fortell hva du fikk i tester med ultra og 3870X2....

 

Har selv solgt minne 2XGTX nå, ettersom jeg har fått bytta mitt 780 i en GB X48 :whistle:

(ja den kommer ikke før om et par uker :dribble: )

 

Men vurterer å kjøpe med et par 3870X2 ettersom ikke 9800GX2 ikke yter like bra som 2x 3870X2, som jeg kansje hadde håppa på :blush:

Lenke til kommentar
Vel, slik oppfører mitt nye ATI 3870 X2 seg i Vista 64. Har prøvd sånn ca 10 ganger å reiistallere, fjerne drivere i Safe Mode, opplevd utallige blåskjermer, og kræsj som det vedlagte bildet. "Trippel" crossfire er like stabilt som anriket Uran, men selv kun X2 kortet er langt fra til å stole på.

 

Jeg gir snart opp og kjøper noe fra Nvidia... :cry:

Hmm merkelig, har ikke fått en eneste slik skjerm i Vista64, selv om jeg holdt på rote veldig mye med drivere osv. Du snakker om trippel crossfire, betyr det at du har ett vanlig 3870 også? Funker dette kortet fint alene?

Lenke til kommentar
Komplett har 4 stk x48 ddr3 på lager... koster bare 2700 :p

 

Moro.. Ble bare til at jeg skule får moro skyld å spøre om jeg kunne få bytte det nye asus 780i jeg får i retur, mot et gigabyte x48... Så sende bare en random mail til pc-utstyr og spørte om å få bytte... Hadde jo aldri trodd at jeg ville få bytta det....

 

Angrer litt på at jeg ikke tok med ddr3, hadde vert moro med 1800mhz på minnet :/

 

Men Nizzen:

Fikk du noe bedre resultat med 3870X2 enn 8800 Ultra med OC?? :ph34r:

Lenke til kommentar
Vel, slik oppfører mitt nye ATI 3870 X2 seg i Vista 64. Har prøvd sånn ca 10 ganger å reiistallere, fjerne drivere i Safe Mode, opplevd utallige blåskjermer, og kræsj som det vedlagte bildet. "Trippel" crossfire er like stabilt som anriket Uran, men selv kun X2 kortet er langt fra til å stole på.

 

Jeg gir snart opp og kjøper noe fra Nvidia... :cry:

 

rart

 

trippel crossfire funker flott her

post-12424-1205776506_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Komplett har 4 stk x48 ddr3 på lager... koster bare 2700 :p

 

Moro.. Ble bare til at jeg skule får moro skyld å spøre om jeg kunne få bytte det nye asus 780i jeg får i retur, mot et gigabyte x48... Så sende bare en random mail til pc-utstyr og spørte om å få bytte... Hadde jo aldri trodd at jeg ville få bytta det....

 

Angrer litt på at jeg ikke tok med ddr3, hadde vert moro med 1800mhz på minnet :/

 

Men Nizzen:

Fikk du noe bedre resultat med 3870X2 enn 8800 Ultra med OC?? :ph34r:

 

Får 19000 poeng i 3dmark 06 med 3870x2 @ stock. Med ultraen fikk jeg 15500 med litt klokk på skjermkortet. Ultraen kjørte jeg i vista 64. Nå kjører jeg Windows server 2008 64bit. Dette yter faktisk veldig bra :)

Lenke til kommentar
Vel, slik oppfører mitt nye ATI 3870 X2 seg i Vista 64. Har prøvd sånn ca 10 ganger å reiistallere, fjerne drivere i Safe Mode, opplevd utallige blåskjermer, og kræsj som det vedlagte bildet. "Trippel" crossfire er like stabilt som anriket Uran, men selv kun X2 kortet er langt fra til å stole på.

 

Jeg gir snart opp og kjøper noe fra Nvidia... :cry:

 

rart

 

trippel crossfire funker flott her

Har en mistanke om at et av kortene ikke er så glad i 2560x1600. Tenker på X2 kortet spesielt. Det enkle 3870-kortet fungerer (nesten) helt fint. Mulig MSI har lagt inn litt "slapp" DVI-D støtte?

Lenke til kommentar
Nizzen:

 

Hvorfor kjører du ikke i Vista 64bit?

Er det ikke noen gode drivere til vista 64bit??

 

Ser bare på noen tideligere innlegg med problemmer :/

For det han har en stor e-penis? haha.. Nei, men Server 2008 og Vista m/ SP1 har samme kjerne, så ytelsen og driverne er omtrent de samme.

Endret av Misantropen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...