dePt Skrevet 14. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 14. mars 2008 Holder 620w på det oppsettet jeg har nå (minus 8800GTS) + 2stk 3870X2? Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 14. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 14. mars 2008 Holder 620w på det oppsettet jeg har nå (minus 8800GTS) + 2stk 3870X2? Ja mest sannsynlig Lenke til kommentar
dePt Skrevet 14. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 14. mars 2008 Glemte å ta med at jeg har vannkjøling også. Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 14. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 14. mars 2008 Glemte å ta med at jeg har vannkjøling også. Tror fortsatt det skal gå, med mindre du har 20 disker etc etc Kjøp en strømforbrukmåler til 150 kroner på Europris, så får du et godt bilde av hvor mye systemet ditt drar. Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 14. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 14. mars 2008 (endret) Vurderer faktisk å gi opp Quadfire prosjektet mitt, og heller ha ett enkelt system en stund. Det har vært SÅ mye frem og tilbake siste mnd. at jeg begynner å bli VELDIG lei.. Hva tror dere at ett moddet hd3870 er verdt?? edit: eller 3 Endret 14. mars 2008 av Kent -amdme- Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 14. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 14. mars 2008 Jupp. En kraftig singelkjerne kort hadde virkelig gjort seg godt. Og da gjerne fra Nvidia med litt skikkelige drivere. Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 14. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 14. mars 2008 (endret) Vurderer faktisk å gi opp Quadfire prosjektet mitt, og heller ha ett enkelt system en stund. Det har vært SÅ mye frem og tilbake siste mnd. at jeg begynner å bli VELDIG lei.. Hva tror dere at ett moddet hd3870 er verdt?? edit: eller 3 Jeg vet ihvertfall om en som er interessert Er alle moddet? Er egentlig met interessert i umoddet. Endret 14. mars 2008 av -LIKMARK- Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 14. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 14. mars 2008 (endret) Vurderer faktisk å gi opp Quadfire prosjektet mitt, og heller ha ett enkelt system en stund. Det har vært SÅ mye frem og tilbake siste mnd. at jeg begynner å bli VELDIG lei.. Hva tror dere at ett moddet hd3870 er verdt?? edit: eller 3 Jeg vet ihvertfall om en som er interessert Er alle moddet? Er egentlig met interessert i umoddet. 3 er moddet.. alle med DuOob. Har ett som ikke er moddet, men det må sjekkes skikkelig før det eventuelt selges (det er montert DuOrb på dette også.) Endret 14. mars 2008 av Kent -amdme- Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 14. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 14. mars 2008 Alltid surt når drivere skaper trøbbel. Er liksom ikke noe man kan fikse selv... Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 14. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 14. mars 2008 Jeg er interessert i et. Kjøler vil jeg ikke ha og modding er et pluss. Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 15. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2008 Står på trappene til å innstallere vista 64 bit nå.Dette for å utnytte 3870X2 + 3870. Slik jeg har forstått det,fungerer tri fire svært dårlig med xp pro 32 bit,pga dårlig driverstøtte.Mulig det kommer seg med april driveren. Men har lest litt her at det ikke fungerer så godt med vista heller.Mange ser ut til å ha problem. Trenger noe input her nå,før jeg formaterer.Skal skal ikke? For å si det slik,jeg tar ikke i bruk vista med lett hjerte,så det må være god grunn til det. Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 15. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2008 Jeg har brukt Vista 64bit i 6 måneder og har aldri hatt noen nevneverdige problemer. Det var en gang da jeg satte inn et gammelt pci-kort (som ikke er støttet av Vista) at en del problemer oppsto, men det var lett å fikse (dra kortet ut). Drivere til 64bit er overhodet ikke et problem, men det spørs jo litt på hardware. Nå som SP1 kommer (engelsk SP1 nå i mars, norsk i april) tror jeg den vil fikse en del i Vista, som det at kopiering tar en del tid. Anbefaler sterkt å ha 4gb ram. Vista tar lett 1gb ram (litt mer hvis du har mer tilgjengelig), men forbruket skal visstnok synke når SP1 kommer. Men hvis du er litt skeptisk på å bytte operativsystem, hvorfor ikke dualboot? Jeg har ikke noe problem med å anbefale Vista 64bit ihvertfall. Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 15. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2008 heanwi:Takk for den. Noen med erfaring med 3870X2 + 3870?Blir det noen boost,eller er det like greit å holde seg til ett 3870X2,til driverne har blitt mer moden? Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 15. mars 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. mars 2008 det er 2 ting som imponerer meg med X2, først er det lydnviå, jeg har det i min gamer "htpc" og det funker fint til stuebruk. det andre er at det drar 63K i 3dmark 2003, det var 30000 mere enn mitt gts klarte er det noen spesielle programmer som er tingen for klokking og viter? rivatuner? atitool? expertool? Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 15. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2008 Overdrive (i CCC) og Rivatuner synes jeg fungerer bra. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 15. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2008 Overdrive (i CCC) og Rivatuner synes jeg fungerer bra. overdrive fungerer veldig bra, selv om den er noe begrenset på hvor langt en kan klokke. Har også god erfaring med atitools. Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 15. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2008 Uff. Har problemer med å få Rivatuner til å holde 55% på viftene hele tiden. Hver gang jeg skrur av PC-en, går viftefarten ned igjen til til 25% på mine 3850. Hva skal jeg ha på/ikke for at dette skal fungere slik jeg vil? Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 15. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2008 Uff. Har problemer med å få Rivatuner til å holde 55% på viftene hele tiden. Hver gang jeg skrur av PC-en, går viftefarten ned igjen til til 25% på mine 3850. Hva skal jeg ha på/ikke for at dette skal fungere slik jeg vil? Du må huke av på "Apply fan settings at windows startup" etter du har trykket på Save. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 15. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2008 heanwi:Takk for den. Noen med erfaring med 3870X2 + 3870?Blir det noen boost,eller er det like greit å holde seg til ett 3870X2,til driverne har blitt mer moden? Her er den en som har testet 3870x2 + et vanlig 3870 http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=179665 Funker fint her tydeligvis Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 15. mars 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. mars 2008 kjøpte meg ett X2 i dag hos datakjeden. 3395,- ganske dyrt egentlig. men måtte ha meg et kort noen som har sett dette kortet med 2 stk zalman VF900 ?? Ifølge denne tråden på XS skal det gå helt fint, men du må ha en form for kjøleribbe på en IC, det er også forklart i den tråden. skal kortet nå 105 grader?? det gjør det når jeg scanner for artifacts med atitool finner ingen program som jeg kan ssette opp en skikkelig vifte profil. vifta gasser litt opp når det nermer seg 107 grader ellers så er det 25% tror jeg..... tror jeg skal bestille meg 2 zalman vf900..... har noen fine kjøleribber jeg kan feste andre steder. men skal først prøve med AS5 og se om temps blir bedre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå