Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

ATI HD3850/HD3870/ X2 brukererfaringer og OC.

leifeinar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vurderer faktisk å gi opp Quadfire prosjektet mitt, og heller ha ett enkelt system en stund. Det har vært SÅ mye frem og tilbake siste mnd. at jeg begynner å bli VELDIG lei..

Hva tror dere at ett moddet hd3870 er verdt??

edit: eller 3 :whistle:

Jeg vet ihvertfall om en som er interessert :innocent:

Er alle moddet? Er egentlig met interessert i umoddet.

Endret av -LIKMARK-
Lenke til kommentar
Vurderer faktisk å gi opp Quadfire prosjektet mitt, og heller ha ett enkelt system en stund. Det har vært SÅ mye frem og tilbake siste mnd. at jeg begynner å bli VELDIG lei..

Hva tror dere at ett moddet hd3870 er verdt??

edit: eller 3 :whistle:

Jeg vet ihvertfall om en som er interessert :innocent:

Er alle moddet? Er egentlig met interessert i umoddet.

3 er moddet.. alle med DuOob.

Har ett som ikke er moddet, men det må sjekkes skikkelig før det eventuelt selges :) (det er montert DuOrb på dette også.)

Endret av Kent -amdme-
Lenke til kommentar

Står på trappene til å innstallere vista 64 bit nå.Dette for å utnytte 3870X2 + 3870.

Slik jeg har forstått det,fungerer tri fire svært dårlig med xp pro 32 bit,pga dårlig driverstøtte.Mulig det kommer seg med april driveren.

Men har lest litt her at det ikke fungerer så godt med vista heller.Mange ser ut til å ha problem.

Trenger noe input her nå,før jeg formaterer.Skal skal ikke?

For å si det slik,jeg tar ikke i bruk vista med lett hjerte,så det må være god grunn til det.

Lenke til kommentar

Jeg har brukt Vista 64bit i 6 måneder og har aldri hatt noen nevneverdige problemer. Det var en gang da jeg satte inn et gammelt pci-kort (som ikke er støttet av Vista) at en del problemer oppsto, men det var lett å fikse (dra kortet ut).

Drivere til 64bit er overhodet ikke et problem, men det spørs jo litt på hardware.

Nå som SP1 kommer (engelsk SP1 nå i mars, norsk i april) tror jeg den vil fikse en del i Vista, som det at kopiering tar en del tid.

Anbefaler sterkt å ha 4gb ram. Vista tar lett 1gb ram (litt mer hvis du har mer tilgjengelig), men forbruket skal visstnok synke når SP1 kommer.

Men hvis du er litt skeptisk på å bytte operativsystem, hvorfor ikke dualboot?

Jeg har ikke noe problem med å anbefale Vista 64bit ihvertfall.

Lenke til kommentar

det er 2 ting som imponerer meg med X2, først er det lydnviå, jeg har det i min gamer "htpc" og det funker fint til stuebruk. det andre er at det drar 63K i 3dmark 2003, det var 30000 mere enn mitt gts klarte :)

er det noen spesielle programmer som er tingen for klokking og viter? rivatuner? atitool? expertool?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Overdrive (i CCC) og Rivatuner synes jeg fungerer bra.

overdrive fungerer veldig bra, selv om den er noe begrenset på hvor langt en kan klokke. Har også god erfaring med atitools.

Lenke til kommentar
Uff. Har problemer med å få Rivatuner til å holde 55% på viftene hele tiden. Hver gang jeg skrur av PC-en, går viftefarten ned igjen til til 25% på mine 3850. Hva skal jeg ha på/ikke for at dette skal fungere slik jeg vil?

Du må huke av på "Apply fan settings at windows startup" etter du har trykket på Save.

Lenke til kommentar
kjøpte meg ett X2 i dag hos datakjeden. 3395,- ganske dyrt egentlig. men måtte ha meg et kort :)

noen som har sett dette kortet med 2 stk zalman VF900 ??

Ifølge denne tråden på XS skal det gå helt fint, men du må ha en form for kjøleribbe på en IC, det er også forklart i den tråden.

skal kortet nå 105 grader?? det gjør det når jeg scanner for artifacts med atitool :hmm: finner ingen program som jeg kan ssette opp en skikkelig vifte profil. vifta gasser litt opp når det nermer seg 107 grader ellers så er det 25% tror jeg.....

tror jeg skal bestille meg 2 zalman vf900..... har noen fine kjøleribber jeg kan feste andre steder. men skal først prøve med AS5 og se om temps blir bedre

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...