Gå til innhold

ATI HD3850/HD3870/ X2 brukererfaringer og OC.


leifeinar

Anbefalte innlegg

Spørsmål om HD3870 i CF.

 

Trenger jeg nøyaktig samme model av kortet? Har et HIS 3870 512mb, og det finnes for det meste bare i en ny versjon, som har "iceQ 3", hva nå det er... Burde de gå greit sammen fremdeles, så lenge det er samme mengde ram og slikt?

 

Og hvor stort strømforsyning burde jeg ha for å kjøre CF på HD3870? Har 500W nå, og regner med at det ikke holder.

 

Øystein, CF-newbie

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Spørsmål om HD3870 i CF.

 

Trenger jeg nøyaktig samme model av kortet? Har et HIS 3870 512mb, og det finnes for det meste bare i en ny versjon, som har "iceQ 3", hva nå det er... Burde de gå greit sammen fremdeles, så lenge det er samme mengde ram og slikt?

 

Og hvor stort strømforsyning burde jeg ha for å kjøre CF på HD3870? Har 500W nå, og regner med at det ikke holder.

 

Øystein, CF-newbie

 

Hvilket som helst 3870 kan kombineres med det skjermkortet du har nå, du kan til og med kombinere det med HD3850 og 3870X2...

 

En 500w skal holde til 3870CF, men dette avhenger sterkt av hvor god kvalitet den er av, og hvor hvor mange amper +12v klarer.

Lenke til kommentar

Nå er jeg litt forvirra her... Etter reinstallert Vista 64-bit så gikk alt helt fint med 6GB og driveren til HD3870 funket helt flott! Jeg fikk 3D-Mark score på 11 100. Men så tok jeg ut 2GB og hadde igjen 4GB. Jeg prøvde å overklokke litt men satte det til stock igjen. Etter litt styr og tull så blei plutselig 3Dmark ned i 9000 og sist jeg tok den var den 9800! Jeg merker også i spill at det ikke er som det skal være. Mye mer hakking i CoD4 og Crysis enn før! Jeg har prøvd å sette inn 6GB igjen, men nei. Den samme dårlige ytelsen.

 

Jeg lurer rett og slett på om jeg skal prøve ut XP 64-bit. Noen som har erfart noe med det sammen med de nye driveren 8.3? Eller ville det kanskje være lurt å prøve en reinstallasjon av Vista igjen å se om det hjelper? Det virket jo tross alt fra begynnelsen av vista installasjonen...

 

DÅOH! :shrug:

Endret av Core2Duo_Dude
Lenke til kommentar
Nå er jeg litt forvirra her... Etter reinstallert Vista 64-bit så gikk alt helt fint med 6GB og driveren til HD3870 funket helt flott! Jeg fikk 3D-Mark score på 11 100. Men så tok jeg ut 2GB og hadde igjen 4GB. Jeg prøvde å overklokke litt men satte det til stock igjen. Etter litt styr og tull så blei plutselig 3Dmark ned i 9000 og sist jeg tok den var den 9800! Jeg merker også i spill at det ikke er som det skal være. Mye mer hakking i CoD4 og Crysis enn før! Jeg har prøvd å sette inn 6GB igjen, men nei. Den samme dårlige ytelsen.

 

Jeg lurer rett og slett på om jeg skal prøve ut XP 64-bit. Noen som har erfart noe med det sammen med de nye driveren 8.3? Eller ville det kanskje være lurt å prøve en reinstallasjon av Vista igjen å se om det hjelper? Det virket jo tross alt fra begynnelsen av vista installasjonen...

 

DÅOH! :shrug:

For å ta min egen erfaring, tok jeg en clean install av Vista64 og installerte SP1 dirkete etter det igjen. Deretter la jeg inn 8.3 og da gikk ting jævlig mye bedre enn før. Spillene jeg testet var UT3, COD4 og Crysis.

 

PS: Jeg hadde da Sapphire Radeon 3870X2 og ikke 8800GT som det står i signaturen min ;)

Endret av TXD1979
Lenke til kommentar

Er mye problemer med X2'ene. Først er det Powerplay problemene som gjør at kortet plutselig klokker seg ned i 'Low-3D Mode' mens man spiller, dvs coren går fra 825 til 300mhz og forårsaker dermed plutselige fps-tap. Dette kan for øyeblikket bare fikses med en biosflash. I tillegg virker det som om viftene ikke går raskt nok under bruk, noe som, naturlig nok, gjør at kortene blir alt for varme. En annen ting å passe på er at man *må* ha på Catalyst AI for at begge GPUene skal bli tatt i bruk.

Lenke til kommentar

Jeg hadde det "moro" i går med X2 kort + vanlig 3870. Det så ut til å virke (kjører Vista 64 m/ SP1 og kun 8.3 driver) med 3 detekterte 3870 GPU'er i Device Manager, og Crossfire X enabled i CCC (etter utallige reboots). Men maskinen fryser i spill, først fryser spillet, men start-menyen virker helt til man prøver starte et program eller gjøre noe annet. Da låser alt unntatt muspekern. Jeg får også blåskjerm når jeg prøver kjøre 3DMark 06 etter ca 20 sek inn i første testen. Huff.

 

Får faktisk blåskjerm i 3Dmark 06 når jeg kun kjører X2 kortet også. Hjelp! Dette fungerte ikke bra.

Lenke til kommentar
Hmmmmmm... :hmm: da er det virkelig ikke bare jeg som plages da :innocent:

 

Pc´en ligger på for tiden på gulvet uten sidedeksel... har mest lyst å tømme bensin i "hullet" og brenne hele driten :green:

Lov meg at du filmer den seansen hvis du skulle gjøre alvor av den :!:

Ser det liksom for meg der du står rasende med bensin-kagga :lol:

Lenke til kommentar
Hmmmmmm... :hmm: da er det virkelig ikke bare jeg som plages da :innocent:

 

Pc´en ligger på for tiden på gulvet uten sidedeksel... har mest lyst å tømme bensin i "hullet" og brenne hele driten :green:

Lov meg at du filmer den seansen hvis du skulle gjøre alvor av den :!:

Ser det liksom for meg der du står rasende med bensin-kagga :lol:

 

hehe.. det er et lite stykke fra ord til handling :green:

 

men jeg skal legge ut film hvis galskapen melder seg :evil:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...