Gå til innhold

ATI HD3850/HD3870/ X2 brukererfaringer og OC.


leifeinar

Anbefalte innlegg

Ja, noe som ble nevnt før i posten, men som jeg ikke så noe svar på, hvordan stiller disse 38xx korta seg mot 29xx korta?? om de greier å konkurrere med nvidia sine kort er jo greit nok, men kjekt å vite om prisen til 38xx korta gjør dem dårligere enn 29xx korta, jeg vet at de bruker annen nano størrelse og den pakka der, men jeg fant ikke noe spesielt ang de 2 korta på nettet heller... vil gjerne se tester eller erfaringer på dette, jeg sitter nemlig med et 1900XTX kort som jeg har lyst til å kaste så langt jeg kan..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Det er allerede en del tester av disse 38n0-korta.

De gjør det en del bedre enn 2900XT (3870), er mye billigere, og trenger ikke "TurboAtomicPlant 1500w" samt ditto kjøling for å funke.

Lenke til kommentar

i følge testen der så slår de enten 2900xt eller så ligger de oppe i ræva på den, ser ut som dette kortet danker ut mye bare med pris, strømforbruk og stockviftens kjøle evne..jeg er imponert, dog mitt system vil jo egentlig være en flaskehals for dette kortet, dog ant mye bedre enn X1900xtx kortet jeg har fra før av.

Lenke til kommentar
haalo: Intel og AMD har da CF-støtte på sine chipset? (Er vel dem som hovedsaklig har det)
Stemmer det. Lurer litt på hva jeg tenkte på når jeg formulerte det sånn :p.

 

Når er det nærmest bare nVidia sine brikkesett som har støtte for SLi, så det er vel nVidia som må få støtte for CF før vi får en vinner (Selvom dette nok ikke kommer til å skje helt uten videre). :p
Det er bare Nvidia-brikkesett som støtter SLi, med et unntak: En kan få SLi på laptoper med Intel-brikkesett.

 

EDIT:

haalo: Da ble vi enige! :p
Vi var vel forsovet aldri uenige :). Gratulerer med 500 innlegg, forresten. Endret av haalo
Lenke til kommentar

Satt opp 2 HD3870 i crossfire på et Gigabyte P965 DQ6 hovedkort, og ytelsen er helt ok selv med den håpløse 16/4 PCI-E løsningen.

Det som irriterer meg grenseløst, er at jeg ikke får byttet crossfiremodus tik AFR eller noe annet da mitt gamle gode Americas Army flimrer med crossfire på. Å slå av A.I. er jo håpløst, da bøller allt, selv om flimmeret forsvinner. Om noen har en ide om hva som kan gjøres, så verdsettes dette høyt....

 

16661 poeng med begge kortene uklokket, Crossfire på: http://service.futuremark.com/compare?3dm06=3886286

13156 poeng med singelkort, litt klokket, men buggete klokket via Rivatuner: http://service.futuremark.com/compare?3dm06=3894332

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

ikke gjør det, ingen vits, 3d mark gir falske inntrykk, det er hva korta gjør i spilla som teller, jeg har hvertfall ikke fulgt 3dmark de siste gangene jeg har kjøpt nye grafikk kort. 8800gtx er mer enn bra nok, ville vært dumt å bruke penger på 2 nye kort, dessuten benytter ATI crossfire technology og ikke SLI.

 

Dessuten så jeg nå at det var 8800 GTS det var snakk om i testen.

Lenke til kommentar
ikke gjør det, ingen vits, 3d mark gir falske inntrykk, det er hva korta gjør i spilla som teller, jeg har hvertfall ikke fulgt 3dmark de siste gangene jeg har kjøpt nye grafikk kort. 8800gtx er mer enn bra nok, ville vært dumt å bruke penger på 2 nye kort, dessuten benytter ATI crossfire technology og ikke SLI.

 

Dessuten så jeg nå at det var 8800 GTS det var snakk om i testen.

 

det var gts i testen ja men HAN har gtx :whistle:

Lenke til kommentar
Noen som har teoretisert om hvorvidt man kan bruke to 3870x2 kort på f.eks. et X38 basert hovedkort og oppnå quad-crossfire? Eller er det kun 790FX baserte kort som kan støtte 4 veis crossfire?

 

det er kunn FX kort som støtter 4xCrossfire :yes:

 

Crap. Så man må ta til takke med AMD cpu bare for å få til å kjøre 4x. :( Har AMD noe som ikke kommer til å flaskehalse hele skiten med 4x3870 da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...