Gå til innhold

ATI HD3850/HD3870/ X2 brukererfaringer og OC.


leifeinar

Anbefalte innlegg

En ting jeg lurer på:

 

Viss jeg bruker 2 skjermer, og har extend desktop på den ene, kan det ha noe å si på Crossfire og ytelse generelt? Fikk nemlig en merkelig melding når jeg skulle skru det på om at jeg måtte skru av Crossfire vis jeg skulle ha på extended desktop, men jeg fikk skrudd det på skjerm egenskaper. guh jeg blir frustrert.:s

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et poeng der ;) Tenkte ikke på x2 serien...vet egentlig ikke hvordan den funker der. Svarte egentlig generelt jeg. Håper x2 skulle klare og bruke begge utgangene i crossfire, men det skal jeg ikke uttale meg om.

 

Men etter jeg innstalerte 8.3 så funker ikke crossfire på mine 1650xt kort og jeg får ikke kjørt høyere oppløsning enn 1024*768, og jeg får dårligere score enn da jeg kunne kjøre 3dmark06 i 1280*1024 Og jeg sammenligner sef da begge med crossfire skrudd av

 

Jeg mener WHAT THE F***???

 

edit: Skal prøve og innstalere 8.3 på nytt igjen

Endret av Goodall
Lenke til kommentar

Hva kan være galt når jeg går fra 11 000 til 8 900 poeng i 3Dmark!?!? Sist jeg testet hadde jeg 6GB, men denne gangen tok jeg ut 2GB og kjører nå 4GB OCZ Gold XTC... prøvde å overklokke dem litt til 1033MHz med CPU til 3.0GHz.. jeg satte volt til 2.1 på ram! etter dette ble 3D mark score og alle spillene mye dårligere! :S Jeg har nå satt alt til stock igjen, men det fortsetter! Kjører Vista 64-bit! Alt virket før med 6GB blanding av 667MHz og 800MHz ram...

 

Jeg har avinstallert og installert driver 8.3 på nytt men ikke noe bedre! Når jeg kjørte 3Dmark så jeg at det var skjermkortet som trakk ned

Lenke til kommentar

8.3 driverne er ikke 100% gode tror jeg...innstalerte 8.3 på nytt uten og gjøre noe med første innstalasjon av 8.3, og da kjørte i hvertfall første testen i crossifre og t.o.m i 1280*1024, men da den startet på test 2 så var det null crossfire action :hmm: Sånn var det med 8.1 også

 

Nei 8.2 det var drivere det :p

 

Lurer på hvorfor crossfire skal funke så random, liksom man vet aldri på en måte...noe mere uforutsigbart enn at crossifre skal virke, det finnes ikke tror jeg

Lenke til kommentar

CF må vel være på for at kjernene skal rendre et og samme bilde, der de forskjellige gjør hver sin oppgave. Mulig det blir annderledes når man spiller Flight Simulator X, og kan da får hver kjerne til å ta for seg hvert bilde. (for de trenger ikke samarbeide når de har hver sin jobb, om du skjønner)

 

Crossfire/SLI er vel bare for at flere kjerner kan samarbeide om samme bilde®.

Lenke til kommentar
så et x2 kort og et vanlig 3870 fungerer bra sammen altså?? hmm det kan jo bli gøy:)

 

Jeg har et hd3870x2 og 1 hd3870 i tri-crossfireX.Det funker gansk okey det ,men det blir forverdeligt cpu avhending merker jeg.

Cat8.3 funker veldig bra for meg

Som i 3D06, eller i spill med høyere oppløsninger? Cpuen din er jo ikke akkurat "low end" :p

 

 

Funker ganske bra i begge deler

Endret av smy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...