Gå til innhold

ATI HD3850/HD3870/ X2 brukererfaringer og OC.


leifeinar

Anbefalte innlegg

Ok, du har SP1 altså. Da kan du glemme det jeg skrev :)

Dessuten var vel problemstillingen din mest forbeholdt 680i brikkesettet :thumbup: .

 

@Kent: Bytt ut det MSI skrapet og bytt til Gigabyte eller Asus. Økningen fra 3 til 4 skjermkort var jo heller laber uansett. Forresten, du har ikke forsøkt siste bios? Annen psu, ikke usb mus og tastatur etc etc

Endret av -LIKMARK-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har stor tro på x2 nå som ati har fått jobbe litt med drivere. der er det jo kunn crysis som er problemet, men dette blir og forandre seg.

 

har tro på at gx2 må svette lit for og ta X2

 

Men om GX2 skal være som 2 overklokka GTS isammen, så får vi nesten bare vente å se=)

har tro på at gx2'en blir bedre...

Lenke til kommentar
Ok, du har SP1 altså. Da kan du glemme det jeg skrev :)

Dessuten var vel problemstillingen din mest forbeholdt 680i brikkesettet :thumbup: .

 

@Kent: Bytt ut det MSI skrapet og bytt til Gigabyte eller Asus. Økningen fra 3 til 4 skjermkort var jo heller laber uansett. Forresten, du har ikke forsøkt siste bios? Annen psu, ikke usb mus og tastatur etc etc

 

grunnen til at jeg valgte msi var pga den lange avtanden mellom

alle 4 pci-e slottene.. men jeg velger gjerne å kjøre med bare tre skjermkort hvis jeg ting fungerer på ett annet merke :yes:

 

Har ikke prøvd aller siste bios.. og heller ikke de tingene du foreslår.. tror jeg må prøve liiiiitt til ;)

 

Men må innrømme at jeg begynner å bli GANSKE DRITLEI AV HELE GREIA :sick:

 

Kent: Har du forresten lest anandtech sin artikkel fra 7. mars om hvordan sette opp Crossfire X for å unngå problemer? Hvis ikke, her er den: http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3256&p=2

 

leser nå :thumbup:

Lenke til kommentar
Ok, du har SP1 altså. Da kan du glemme det jeg skrev :)

Dessuten var vel problemstillingen din mest forbeholdt 680i brikkesettet :thumbup: .

 

@Kent: Bytt ut det MSI skrapet og bytt til Gigabyte eller Asus. Økningen fra 3 til 4 skjermkort var jo heller laber uansett. Forresten, du har ikke forsøkt siste bios? Annen psu, ikke usb mus og tastatur etc etc

 

grunnen til at jeg valgte msi var pga den lange avtanden mellom

alle 4 pci-e slottene.. men jeg velger gjerne å kjøre med bare tre skjermkort hvis jeg ting fungerer på ett annet merke :yes:

 

Har ikke prøvd aller siste bios.. og heller ikke de tingene du foreslår.. tror jeg må prøve liiiiitt til ;)

 

Men må innrømme at jeg begynner å bli GANSKE DRITLEI AV HELE GREIA :sick:

Sjekket du oppskriften på anandtech som jeg linket til på forrige side?

Lenke til kommentar
har stor tro på x2 nå som ati har fått jobbe litt med drivere. der er det jo kunn crysis som er problemet, men dette blir og forandre seg.

 

har tro på at gx2 må svette lit for og ta X2

 

Men om GX2 skal være som 2 overklokka GTS isammen, så får vi nesten bare vente å se=)

har tro på at gx2'en blir bedre...

 

GX2 vil nok yte en del mer,men spørs om økningen blir verdt det da.Ser ut som om GX2 vil koste 1500-2000 kr mer enn 3870X2.

Lenke til kommentar
Men om GX2 skal være som 2 overklokka GTS isammen, så får vi nesten bare vente å se=)

har tro på at gx2'en blir bedre...

 

er motsatt, det er 2 NEDklokka gts.... det blir nok litt bedre, men tror ikke det blir værd pengene. som du sier vi får se.

 

noe som er veldi posetivt er at produsentene har kjørt seg inn i et hjørne med superbillige skjermkort. så for og i dag slippe et kort som koster 5000++ er vi nødt til og se en sinnsyk ytelse. vi har jo hatt mange år med toppkort sok kosta laaangt over 5K

Lenke til kommentar
Men om GX2 skal være som 2 overklokka GTS isammen, så får vi nesten bare vente å se=)

har tro på at gx2'en blir bedre...

 

er motsatt, det er 2 NEDklokka gts.... det blir nok litt bedre, men tror ikke det blir værd pengene. som du sier vi får se.

 

noe som er veldi posetivt er at produsentene har kjørt seg inn i et hjørne med superbillige skjermkort. så for og i dag slippe et kort som koster 5000++ er vi nødt til og se en sinnsyk ytelse. vi har jo hatt mange år med toppkort sok kosta laaangt over 5K

 

stemmer, så nettopp på info'en og da sto det 600Mhz core clock....

men har om gx2 kommer til å koste opp imot 5000 kr+ så vil jeg heller ha et 3870x2...

Lenke til kommentar

Har nå fått installer Vista 64-bit og 6GB ram. Tok en kjapp 3D-mark med E6600 på 3.2 GHz(3D-mark og PC tror det er 3.6 xD. Har på 402FSB, så PC og 3D-mark må tro at jeg har det på 9x men jeg tok det på 8x i bios...) sammen med rammene på 800MHz og HD 3870 PCS

 

Fikk da 11 024 poeng i 3D-mark 06 demoen...

 

Graphics Tests

1 - Return to Proxycon 36.21 FPS

2 - Firefly Forest 42.44 FPS

 

CPU Tests

CPU1 - Red Valley 0.86 FPS

CPU2 - Red Valley 1.37 FPS

 

HDR Tests

1 - Canyon Flight (SM 3.0) 46.86 FPS

2 - Deep Freeze (SM 3.0) 56.93 FPS

Endret av Core2Duo_Dude
Lenke til kommentar

Et lite kjapt spm. :)

 

Akkurat bestilt et 3870,, men så ser jeg på sidene til AMD/ATI at det trenger minimum 450 Watt PSU, og jeg har bare en 400 watts NothQ... Altså ikke den beste strømforsuningen heller da :(

 

Men ser jo på tester at hele systemer med dette kortet ikke trekker mer enn 300watt++ på load?

 

Kan jeg bare glemme å få liv i det eller? Noen erfaringer med svak strømforsyning og 3870?

 

Kjører nå et x800xl...

 

Noen anbefalinger til en billig men god nok PSU til en PC med AMD x2 4200, 3GB RAM, 2 stk. samsung HDD, x-fi platinum lydkort og så klart 3870?

Lenke til kommentar
Et lite kjapt spm. :)

 

Akkurat bestilt et 3870,, men så ser jeg på sidene til AMD/ATI at det trenger minimum 450 Watt PSU, og jeg har bare en 400 watts NothQ... Altså ikke den beste strømforsuningen heller da :(

 

Men ser jo på tester at hele systemer med dette kortet ikke trekker mer enn 300watt++ på load?

 

Kan jeg bare glemme å få liv i det eller? Noen erfaringer med svak strømforsyning og 3870?

 

Kjører nå et x800xl...

 

Noen anbefalinger til en billig men god nok PSU til en PC med AMD x2 4200, 3GB RAM, 2 stk. samsung HDD, x-fi platinum lydkort og så klart 3870?

 

Dette skal gå helt fint!, men lurer du deg over på Intel plattformen og core2quad, da begynner barometeret å ryke tenker jeg :D

 

Selv mener jeg at PSU er den viktigste komponenten i en pc, da dette er hjertet! På dette området har alltid jeg tatt litt ekstra i, altså ikkje hatt for liten psu :)

Lenke til kommentar
Dette skal gå helt fint!, men lurer du deg over på Intel plattformen og core2quad, da begynner barometeret å ryke tenker jeg :D

 

Nei, blir nok ikke intel før tidligst i mai/juni når feriepengene kommer, men da blir alt bortsett fra kabinett, harddisker og skjermkort byttet uansett :)

 

Var så heldig å finne 3870 til under 1400 på komplett, og det var akkurat i grenseland for meg akkurat nå, så var ikke så gira på å bruke mer penger på en PSU akkurat nå ;)

 

Men takk for hjelpen i alle fall :)

Lenke til kommentar

Hvor mange watt ei strømforsyning er på er i endel tilfeller en "sannhet" med modifikasjoner. På noen er effekten oppgitt en peak effekt som de kan levere i brøkdels sekund..., mens kontinuerlig effekt er endel lavere 1/5 del under peak.

Den siste stunda (2 siste åra) har hovedkort og skjermkort blitt mer ute etter effekt på 12V "kursen(e)" fra PSU, ei relativt ny maskin med et 3870 skjermkort trenger vel ei forsyning som leverer rundt 25A på 12V for og fungere greit (rundt 300W på 12V).

PSU "krava" som leverandørene av skjermkorta kommer med er ofte berekna på de "slappe" modellene som er ute, om PSU kommer fra "langt vekk i stan" kan den mest sannsynlig klare og drive skjermkortet om effekten er innenfor "krava".

Lenke til kommentar

Ja fikk endelig mitt 3870x2 i går, kjørte noen raske tester i 3dmark06 med 8.2 driveren, da 8.3 ga meg elendige resultater (fikk bedre med 2900pro!)

 

havna på 13800, noe jeg finner litt lavt siden andre cruiser avgårde med 15-17k.

 

Virker nesten som om Crossfire ikke er aktivert, men det skal det jo automatisk bli, eller er det CPU'en min som drar ned på scoren min?

 

(speccs står i profil) har en 6850 på stock og winxp Sp3.

 

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Ja fikk endelig mitt 3870x2 i går, kjørte noen raske tester i 3dmark06 med 8.2 driveren, da 8.3 ga meg elendige resultater (fikk bedre med 2900pro!)

 

havna på 13800, noe jeg finner litt lavt siden andre cruiser avgårde med 15-17k.

 

Virker nesten som om Crossfire ikke er aktivert, men det skal det jo automatisk bli, eller er det CPU'en min som drar ned på scoren min?

 

(speccs står i profil) har en 6850 på stock og winxp Sp3.

 

Takk for svar.

 

 

Bytt til vista 64. Da får du mest sansynlig bedre score i 3dmark med x2`en din.

 

Kjører selv vista 64, driver 8.3 + ett 3870x2 og får 18604 poeng i 3DMark 06. Dette er med x2`en på stock :w00t:

Lenke til kommentar
Ja fikk endelig mitt 3870x2 i går, kjørte noen raske tester i 3dmark06 med 8.2 driveren, da 8.3 ga meg elendige resultater (fikk bedre med 2900pro!)

 

havna på 13800, noe jeg finner litt lavt siden andre cruiser avgårde med 15-17k.

 

Virker nesten som om Crossfire ikke er aktivert, men det skal det jo automatisk bli, eller er det CPU'en min som drar ned på scoren min?

 

(speccs står i profil) har en 6850 på stock og winxp Sp3.

 

Takk for svar.

 

 

Bytt til vista 64. Da får du mest sansynlig bedre score i 3dmark med x2`en din.

 

Kjører selv vista 64, driver 8.3 + ett 3870x2 og får 18604 poeng i 3DMark 06. Dette er med x2`en på stock :w00t:

 

Skulle gjerne ha gjort det, men problemet er at det ikke er en 64bits driver til Trådløse nettverkskortet mitt :/ må nok holde meg til Winxp en stund til regner jeg med, ser ingen spesielle fordeler med vista32 (enda)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...