Gå til innhold

ATI HD3850/HD3870/ X2 brukererfaringer og OC.


leifeinar

Anbefalte innlegg

Huff.... dette blir bare verre og verre :( nå har jeg formatert og lagt inn vista 2-3 ganger i løpet av dagen, men så snart jeg installerer 8.3 så restarter pc nå windows loader... hvorfor skjer dette???

 

Har prøvd å kjøre med alt fra 1 skjermkort til alle samtidig... har også prøvd med bare 4gb ram.. men ingenting nytter. hva skjer :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
14000 poeng... er det normalt med to stk overklokket HD 3870 i CrossFire? .. mærkelig at 8.3 ikke skal virke da..

 

...funker bra hos meg ihvertfall :thumbup:

 

det er vel "normalt" når du bare bruker Phenom :whistle:

 

8.3 irriterer meg :realmad:

 

edit.. jeg savner x38 kortet mitt og quaden som kunne benches @ 3.85GHz :new_woot:

 

edit2... fikk faktisk bedre score med lavere klokkede kort og catalyst 7.12... ca 450 mer i score....

Har du disablet TLB patchen? Du har alt for lav cpu score i forhold til at du kjøre crossfire. Du skal ihvertfall ha fire tusen cpu marks med en Phenom på 2,6GHz og de skjermkortene. Jeg får 3300 cpu marks med en klokk på 2,4 og 7900gto, på AM2 hk

 

Last ned CrystalCPUID.

 

Gå inn på MSR editor under "function" taben i verktøylinjen og skriv inn 0xc0010015 i MSR number feltet og trykk rdmsr, hvis du får opp 18 eller 19 i siste biten, kjører du med TLB patch enabled. Prøv det samme med 0xc0011023 og trykk rdmsr, hvis du får opp 0x00000000 0x00200022 (eller 11 på de to siste, avhengig av HK) kjører du med patch enabled. Da må du laste ned dette programmet som kjører patch fixer automatisk. Husk å legge programmet i CrystalCPUID mappen da det bruker *.sys filene. ( MAO, følg instruksjonene) Du skal enten bruke ver 1.01 eller 1.02 alt etter hvilke bits som kommer opp når du sjekker slik jeg beskrev. Jeg får opp 18 og 22 og skal derfor bruke versjon 1.02, mens hvis du får opp 19 og 11, skal du bruke ver 1.01 :) (Alternativt så har du mulighet til å disable patchen i bios)

 

Edit: Du bør for øvrig lese denne tråden hvis du sliter med hk'et ditt (Msi k9a2 plat?) Trådstarteren har vel vært innom det meste av problemer med det kortet. (Bare for å ha det klart: MSI hk suger drit)

Endret av -LIKMARK-
Lenke til kommentar

Hei! Sitter og vurderer og kjøre Crossfire fordi en kompis vil kjøpe mitt Xfx 8800gtx kort:)

 

Derfor lurer jeg på om hvilken av disse HD3870 som er best? Og om 2 av disse kan måle seg med SLi gtx? Burde jeg evt bare kjøpe meg et X2 kort?

Endret av Akando
Lenke til kommentar

Akando:Jeg ville kjøpt 3870X2 kort på feks demosalg på komplett.Det kommer til å dukke opp flere der etterhvert til 2000-2400kr.Jeg kjøpte et X2 demo1 der før helga til 2400kr,som jeg synes er en fin pris.Har 2stk 3870 fra før,og skal bruke X2 + 3870.Skal altså skifte ut ut mitt EVGA 8800GTX til fordel for det.

 

Jeg synes ikke det er noe vits i å skifte ut et 8800GTX mot et X2 kort.Du bør ha et 3870 i tillegg mener nå jeg.

Lenke til kommentar
så et x2 kort og et vanlig 3870 fungerer bra sammen altså?? hmm det kan jo bli gøy:)

 

Jeg har et hd3870x2 og 1 hd3870 i tri-crossfireX.Det funker gansk okey det ,men det blir forverdeligt cpu avhending merker jeg.

Cat8.3 funker veldig bra for meg

Lenke til kommentar
så et x2 kort og et vanlig 3870 fungerer bra sammen altså?? hmm det kan jo bli gøy:)

 

Jeg har et hd3870x2 og 1 hd3870 i tri-crossfireX.Det funker gansk okey det ,men det blir forverdeligt cpu avhending merker jeg.

Cat8.3 funker veldig bra for meg

Som i 3D06, eller i spill med høyere oppløsninger? Cpuen din er jo ikke akkurat "low end" :p

Lenke til kommentar
Ville det havne på samme nivå som 2xgtx da? Viktig og få slått kompisen min:P:D

 

Vi har samme hardware ca. Bare han har uklokket q6600 og Xfx 680iLT HK..

 

Tri-cf går vel på maximus formula og mener jeg?:S

 

 

To GTX slår 3870x2, men setter du inn ett til 3870 så tror jeg det blir bra likt i de fleste tilfeller, her er 3870x2 opp mot ett ultra kort

http://www.bhfo.org/images/stories/hd3870x...trastandard.jpg

Lenke til kommentar

Begynner faktisk å lure på om det rett og slett er hovedkortet som ikke takler 3 eller 4 skjermkort samtidig... jeg får rett og slett ikke lastet windows når 8.3 blir lagt inn etter en "ren" vista installasjon...

 

Kanskje driveren er beregnet på feks. 2stk hd3870x2 eller 1stk x2 parret med 1stk hd3870.. begynner faktisk å lure... :(

Lenke til kommentar
Begynner faktisk å lure på om det rett og slett er hovedkortet som ikke takler 3 eller 4 skjermkort samtidig... jeg får rett og slett ikke lastet windows når 8.3 blir lagt inn etter en "ren" vista installasjon...

 

Kanskje driveren er beregnet på feks. 2stk hd3870x2 eller 1stk x2 parret med 1stk hd3870.. begynner faktisk å lure... :(

Jeg har ikke fått med meg alt du har gjort Kent, men har du prøvd med bare 2GB RAM? Jeg hadde problemer i Vista64 med 4GB etter ren installasjon. Dette er et kjent problem.

Lenke til kommentar
Begynner faktisk å lure på om det rett og slett er hovedkortet som ikke takler 3 eller 4 skjermkort samtidig... jeg får rett og slett ikke lastet windows når 8.3 blir lagt inn etter en "ren" vista installasjon...

 

Kanskje driveren er beregnet på feks. 2stk hd3870x2 eller 1stk x2 parret med 1stk hd3870.. begynner faktisk å lure... :(

Etter å stadig se suksesser på XS (o.l.) med CrossfireX så vil jeg også begynne å se etter andre problemer enn driverfeil. Har du mulighet til å stjele en venns hovedkort å teste?

Lenke til kommentar
Begynner faktisk å lure på om det rett og slett er hovedkortet som ikke takler 3 eller 4 skjermkort samtidig... jeg får rett og slett ikke lastet windows når 8.3 blir lagt inn etter en "ren" vista installasjon...

 

Kanskje driveren er beregnet på feks. 2stk hd3870x2 eller 1stk x2 parret med 1stk hd3870.. begynner faktisk å lure... :(

Jeg har ikke fått med meg alt du har gjort Kent, men har du prøvd med bare 2GB RAM? Jeg hadde problemer i Vista64 med 4GB etter ren installasjon. Dette er et kjent problem.

 

Måtte kjøre med kunn 4gb lenge.. men da sp1 til vista ble lagt inn kunne jeg kjøre 8gb. Har prøvd å kjøre med kunn 2minnebrikker...altså4gb, ikke 2gb.

 

Begynner faktisk å lure på om det rett og slett er hovedkortet som ikke takler 3 eller 4 skjermkort samtidig... jeg får rett og slett ikke lastet windows når 8.3 blir lagt inn etter en "ren" vista installasjon...

 

Kanskje driveren er beregnet på feks. 2stk hd3870x2 eller 1stk x2 parret med 1stk hd3870.. begynner faktisk å lure... :(

Etter å stadig se suksesser på XS (o.l.) med CrossfireX så vil jeg også begynne å se etter andre problemer enn driverfeil. Har du mulighet til å stjele en venns hovedkort å teste?

 

Har dessverre ikke muligheten til det.. kanskje jeg bare skulle ringe til komplett og forklare problemet??? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...