Gå til innhold

ATI HD3850/HD3870/ X2 brukererfaringer og OC.


leifeinar

Anbefalte innlegg

Kast loss, legg in Vista 64 bit... Det er smuud :thumbup:

 

Helt enig! Hopp over til Vista 64! har win xp sp3 på den ene maskinen og vista 64 på hovedmaskinen. For meg så kunne det ikkje falle meg inn å bruke xp på hovedmaskinen igjen. Har heller ikkje hatt noen driverproblemer med vista 64. Ytelsen er heller ikkje noe å klage over. Bruker selvfølgelig sp1 ;)

[Digresjon]Følgte du denne metoden for å få SP1? [/Digresjon]

 

Husker ikkje helt :D Eneste jeg husker er at jeg fikk den igjennom windows update :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DÆÆVEN! jeg må si jeg er fornøyd med Crysis patch 1.2 sammenlagt med AMD/ATI sine nye driver 8.3!! Blei en herlig økning på FPS :D

 

HD3870 og E6600 på 2.8GHz elns sammen med 2GB ram Kjørte spillet i 1440x900 med allt på very high untatt shaders på High med FPS rundt 30! :D Knallfett!! Kjører i vista 32-bit i tillegg!!

 

Skal hoppe over i Vista 64-bit VERY SOON :D Å sette inn 6GB ram ;)

 

EDIT: Skal poste 3D-mark så fort jeg kommer inn i 64-bit verdenen!

Endret av Core2Duo_Dude
Lenke til kommentar
Åssen er 3870X2 i spill? Hører masse bra om 3DMark, men opplever på kompisen min sin pc at det ikke kjører så bra i spill. Spesielt i Crysis. Er det bug i driverene, eller?

 

 

Crysis yter elendig på et 3870x2 i forhold til et 8800ultra. CA halvparten med fps 1680*1050 Alt very high untatt shader som er high og postprosessing som er high.

 

Men i andre spill yter x2 veldig bra synes jeg. ut3 yter det veldig bra, GOW går veldig smud, COD 4, BF2. Skal teste flere spill etterhvert.

Lenke til kommentar
Der ble jeg endelig medlem i Crossfire klubben, Komplett fikk sendt meg ett kort som fungerte i allefall så nå kan jeg leke litt med Crossfire og de siste Catalyst driverne.

Velkommen til en ikke problemfri hverdag!

:woot:

heheeh... join the club

 

får ikke tell å innstaller 8.3... kunn 8.2 :cry:

Endret av Kent -amdme-
Lenke til kommentar
Der ble jeg endelig medlem i Crossfire klubben, Komplett fikk sendt meg ett kort som fungerte i allefall så nå kan jeg leke litt med Crossfire og de siste Catalyst driverne.

Velkommen til en ikke problemfri hverdag!

:woot:

heheeh... join the club

 

får ikke tell å innstaller 8.3... kunn 8.2 :cry:

 

 

Har du reinstallert vista 64 og har du lagt inn sp1? Jeg har i alle fall vista 64 og sp1, funker flotters :)

Lenke til kommentar
Der ble jeg endelig medlem i Crossfire klubben, Komplett fikk sendt meg ett kort som fungerte i allefall så nå kan jeg leke litt med Crossfire og de siste Catalyst driverne.

Velkommen til en ikke problemfri hverdag!

:woot:

heheeh... join the club

 

får ikke tell å innstaller 8.3... kunn 8.2 :cry:

 

 

Har du reinstallert vista 64 og har du lagt inn sp1? Jeg har i alle fall vista 64 og sp1, funker flotters :)

Har selv prøvd i noen timer å få tak i SP1, men eneste måten er via noen tvilsomme torrents. Ser ut som om MS har fjernet muligheten for å laste det ned via Windows Update.

Lenke til kommentar

Intel og nvidia har ikkje sviktet meg for å si det sånn. SAS kontrollerene fungerer glimrende på Abit ix38 og 8800 ultraen funker jevnt over bra i alle spill.

 

3870x2 kjøpte jeg fordi det var så lenge siden jeg hadde testa ATI. Sist kort jeg hadde var et x1950xtx. Minst 1 år siden :D

 

x2 fungerer veldig bra i de fleste spill, men x2 HATER AA i spill generelt virker det som, og ATI "hater" Crysis :p

 

UT3,COD4 og noen andre spill som jeg har testet fungerer særdeles bra med x2.

 

Grunnen til at jeg ikkje kan bruke SLI enda, er at jeg ikkje har funnet et SLI hovedkort som støtter de 3 hardiskkontrollerene mine. Abit ix38 spiser alt virker det som. Klokker bra og støtter alle kontrollerene mine. Rett og slett konge kort. 1200mhz ram, 4 brikker ram, ja alt bare funker på dette hovedkortet.

 

Har akkurat sendt tilbake et msi 780i, som ikkje hadde lyst til å fungere med saskontrollerene mine. Intel chipset er tingen tydeligvis ;)

 

Meningen med denne posten er jeg jammen med ikkje helt sikker på, men nå legger jeg meg :p

Lenke til kommentar
Intel og nvidia har ikkje sviktet meg for å si det sånn. SAS kontrollerene fungerer glimrende på Abit ix38 og 8800 ultraen funker jevnt over bra i alle spill.

 

3870x2 kjøpte jeg fordi det var så lenge siden jeg hadde testa ATI. Sist kort jeg hadde var et x1950xtx. Minst 1 år siden :D

 

x2 fungerer veldig bra i de fleste spill, men x2 HATER AA i spill generelt virker det som, og ATI "hater" Crysis :p

 

UT3,COD4 og noen andre spill som jeg har testet fungerer særdeles bra med x2.

 

Grunnen til at jeg ikkje kan bruke SLI enda, er at jeg ikkje har funnet et SLI hovedkort som støtter de 3 hardiskkontrollerene mine. Abit ix38 spiser alt virker det som. Klokker bra og støtter alle kontrollerene mine. Rett og slett konge kort. 1200mhz ram, 4 brikker ram, ja alt bare funker på dette hovedkortet.

 

Har akkurat sendt tilbake et msi 780i, som ikkje hadde lyst til å fungere med saskontrollerene mine. Intel chipset er tingen tydeligvis ;)

 

Meningen med denne posten er jeg jammen med ikkje helt sikker på, men nå legger jeg meg :p

 

God natt :thumbup:

Lenke til kommentar

Her er en liten statusraport midt på natta...

 

Phenom@2640MHz

8gb ram@950

2xhd3870@900-2500 Crossfire

Ati catalyst 8.2

 

3dmark06

1280*1024:

 

3dmarkscore: 14000

SM2.0 score: 5196

HDR/SM3.0 score: 7147

Cpu score: 3673

 

 

3dmark06

2048*1536

 

3dmarkscore: 12666

SM2.0 score: 5106

HDR/SM3.0 score: 5760

Cpu score: 3664

 

Får bare kjørt tester med 2 kort. Catalyst 8.3 feiler bare, mulig at jeg må reinstallere vista... æsj..

post-97480-1204941897_thumb.jpg

post-97480-1204941908_thumb.jpg

Lenke til kommentar

14000 poeng... er det normalt med to stk overklokket HD 3870 i CrossFire? .. mærkelig at 8.3 ikke skal virke da..

 

...funker bra hos meg ihvertfall :thumbup:

 

EDIT: En ting jeg lurer på i samme slengen... Er det mulig å styre viften på et PowerColor HD 3870 PCS kort? Det er satt på en extra god ZEROTherm kjøler... er det noe som er spesielt med denne slik at man ikke kan justere hastigheten på den?

 

Review + bilder av kortet

Endret av Core2Duo_Dude
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...